return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Finland

Pages: [1] 2 
Junkka
View this Thread in Original format
Nuutti
Tässä on yksi musiikkityyli josta pidän todella paljon, mutta josta en tiedä juurikaan mitään. Jos teillä on omia suosikkeja niin listatkaa jotain millä pääsee alkuun.

Yksi aivan mielettömän loistava chilli drum n bass albumi on Jamie Myersonin Sky City nimimerkillä tekemä Lift Me Up. Myös Kid Loopsin remikseistä ja omista biiseistä pidän tosi paljon.
GrimReaper
En oikeen ole junkkaa kuunnellu ikinä paljoakaan, ennemminkin drum'n'bassia.. ehkä jotain Roni Sizea, Goldieta sekä DJ Krustia on tullu joskus kuunneltua. Muuten olen pysytellyt Good Looking Recordsin kokoelmissa eli pehmeää d'n'b:tä LTJ Bukemin (Progression Sessions sekä Logical Progression -levyt) ja vastaavien tyyliin.

Kid Loops on muúten tehnyt suht hyvän remixin Cafe Del Marista; löytyy ainoastaan australialaisesta CD-maxista.
Nuutti
No en ole edes täysin selvillä noiden nimitysten eroista. Sellainen pehmeämpi ja iloisempi materiaali uppoaa itselle paremmin. Joku Krust:n albumi mulla on enkä hirveästi tykännyt.
GrimReaper
Junkka on yleensä nopeampaa ja julmempaa mitä d'n'b, ehkä vähemmän melodista ja kauneutta on paljon vähemmän. Erot ovat hyvin pieniä ajoittain aivan kuten monien genrien kanssa yleensäkin..
Dueno
http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html - Genre guide

Mainiota "opetusmateriaalia", ite oon ihan pihalla genreistä niin tuosta on ollu apua vähäsen.
GrimReaper
Ishkurin opas elektroniseen musiikkiin on kyllä hieman kieroutunut jollain tavalla.. esim. Rank 1 - Airwave, System F - Exhale, Envio - Touched By The Sun ym. eivät ole tyypin mielestä varsinaisesti trancea!!?? Myös monet valinnat ja selvitykset eri genreihin ovat aivan pielessä. Tätä mieltä olen tietenkin vain henkkoht vaikka en tisekään ole oikein 100% perillä genreistä, eikä oikeastaan juuri kiinnostakaan.. musiikki merkitsee enemmän kuin se että mitä genreä joku biisi edustaa.
Dueno
Joo ite kans oon ihmetelly tota Rank 1 - Airwave, System F - Exhale jne. joka on "NOT TRANCE" osiossa :thepirate . Sanotaan että toi ishkur on enemmänki suuntaa antava, etten nolaa itteeni totaalisesti :D
GrimReaper
quote:
Originally posted by Dueno
Joo ite kans oon ihmetelly tota Rank 1 - Airwave, System F - Exhale jne. joka on "NOT TRANCE" osiossa :thepirate . Sanotaan että toi ishkur on enemmänki suuntaa antava, etten nolaa itteeni totaalisesti :D

Jep. Parempi noin. :p
Nuutti
quote:
Originally posted by GrimReaper
Ishkurin opas elektroniseen musiikkiin on kyllä hieman kieroutunut jollain tavalla.. esim. Rank 1 - Airwave, System F - Exhale, Envio - Touched By The Sun ym. eivät ole tyypin mielestä varsinaisesti trancea!!?? Myös monet valinnat ja selvitykset eri genreihin ovat aivan pielessä. Tätä mieltä olen tietenkin vain henkkoht vaikka en tisekään ole oikein 100% perillä genreistä, eikä oikeastaan juuri kiinnostakaan.. musiikki merkitsee enemmän kuin se että mitä genreä joku biisi edustaa.


Toi vaikuttaa enemmänkin Ishkurin subjektiiviselta mielipiteeltä varsinkin noiden trance kuvausten osalta. Olen kyllä Iskurin kanssa aika pitkälle samaa mieltä esim. noista "epic" ja "not trance" kuvauksista vaikka ne vähän kärjistettyjä ovatkin.
BetaFactory
Erinomainen opas, ei voi muuta sanoa. Kuitenkin mikään ei ikinä toimi ehdottomana vedenjakana kun puhutaan genreistä. Jokaisella on omat mielipiteet, ja on erittäin subjektiivinen aihe loppujen lopuksi.

Näiden biisien osalta minä en ollut samaa mieltä kuin Ishkur:

Lost Tribe - Gamemaster => Progressive Trance
- omasta mielestäni tuo kuuluu Melodic Trance-ryhmään.
(Ishkurin Anthem-ryhmä on minun Melodic-ryhmä ):)

Paul van Dyk - For an Angel + Thrillseekers - Synaesthesia => Euro Trance
- nuo jäivät huonoon seuraan (Alice Deejay, Fragma...;) )
- ehkä olisi sovinnut paremmin tuohon Anthem-puoleen

En itse yleensä pysty eroamaan tech ja deep trancea prog trancesta. Tuo on kaikki progea mun korvissa. :stongue:

Ja koko not-trance-osasto kuulostaa melodiselta trancelta.

Nuutti
Mutta nyt niitä jungle, dnb yms. favoritteja kehiin! Bukemista olen tykännyt myös.
skip
soul captain band - mitä suurempi puu (koe rmx)

ehkäpä paras kuulemani d'n b biisi ikinä! vokaalit ovat mitä parhaimmat ja saavat aina hymyn huulille vähintäänkin!

koko koen trespass albumi on mitä mainiointa runpupasso matskua mielestäni, vaikka en koko genrestä tiedä hölkäsen pölähtämääkään!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement