return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 
vad har ni för smeknamn? (pg. 2)
View this Thread in Original format
Pjox
Eftersom jag heter Camilla så blir det rätt naturligt att jag kallas för milla men föruom det så brukar mamma kalla mig för nelli (smeknamn för cornelia som jag heter i mellan namn)
Sen har vi ju det alltid lika trevliga camilla camelhår som både min mor o far tycker är kul o kalla mig för. Mycket trevligt :P

Förutom det så har jag fått ett par skouma namn som köttbiten, sötpaj, plommonet och liknande saker. Men det jag offtare blir kallad för nuförtiden är nog Techno (kille i min klass som fick för sig att det va det jag lyssna på) och Camilla igen eftersom vi är två camillor i klassen eller cornelia som jag oxå får heta då och då.
montana
tony, som är en kort form av antanios som är mitt riktiga namn
dbl
quote:
Originally posted by Cloudburst
jag känner en Ferm jag också...

jasså.. och vart bor/heter denna fermen då???

kanske e samma :eek:
Amnezia
hm..det enda riktigt smeknamnet jag har e typ nygren..som ¨då e mitt efternamn:P:P typ börja me det i andra klass å sen dess har både lärare kompisar osv kallat mig nygren,nygge,neugren (tysk verre):p osv...vi va 4 thomas i klassen så va nog därför det blev nygren..så det har följt me i säker 12-13år nu iaf...
det där me att kompisar frågar efter nygren i telefon känner jag oxå till...men e lurre...e bara jag som kallas det i familjen så....:cool:
online nick har manju haft så det räcke rå fylla ett helt släkträd me...
amnezia,rapture,§olar§un,subliminal osv osv...:tongue3
Kongo_kim
du där bakom busken kallas jag :D
Powell
quote:
Originally posted by Amnezia
hm..det enda riktigt smeknamnet jag har e typ nygren..som ¨då e mitt efternamn:P:P typ börja me det i andra klass å sen dess har både lärare kompisar osv kallat mig nygren,nygge,neugren (tysk verre):p osv...vi va 4 thomas i klassen så va nog därför det blev nygren..så det har följt me i säker 12-13år nu iaf...
det där me att kompisar frågar efter nygren i telefon känner jag oxå till...men e lurre...e bara jag som kallas det i familjen så....:cool:
online nick har manju haft så det räcke rå fylla ett helt släkträd me...
amnezia,rapture,§olar§un,subliminal osv osv...:tongue3

du heter alltså Thomas nygren ? de heter morsans gubbe också :) tänka sig
JayBee
quote:
Originally posted by Powell
+1 :p

brukar bli kallad Tompa, Tompalinen(pga mitt halvfinska påbrå), linen, tompis osv :)
jag kände oxo en tompalinen i plugget :) vad heter du i efternamn?
Cloudburst
quote:
Originally posted by dbl
jasså.. och vart bor/heter denna fermen då???

kanske e samma :eek:

Han heter Christofer och bor nära mig vid typ Kungsbacka...
dbl
quote:
Originally posted by Cloudburst
Han heter Christofer och bor nära mig vid typ Kungsbacka...

ok.. inte samma då... min polare bor här i mölndal
jofawe
hmm jag har tokmånga..

Folk som känner mig riktigt kallar mig efter mitt riktiga namn, dvs Patte (undrar varför) eller Frank ..

Oftast får jag efternamnsmeknamn på jobbet, dvs Franke, Franksson, Frank eller helt enkelt herr Frank.
Mina nära kallar mig allt från Putte, Patte, Plutten, Snutten, Lillen, Biffen, PAT (eller hur Glorie ;)) osv osv ..
Folk som lärt känna mig genom internettet kallar mig Joffe, Joff, Joffehora osv .. dels för att INGEN vet hur Jofawe ska uttalas.

Å btw, Ferm är ett ganska vanligt efternamn här i småländska skogarna ;)

JayBee
quote:
Originally posted by jofawe
Mina nära kallar mig allt från Putte, Patte, Plutten, Snutten, Lillen, Biffen, PAT (eller hur Glorie ;)) osv osv ..

är det lugnt om jag kallar dig "vårtan"?
jofawe
quote:
Originally posted by JayBee
är det lugnt om jag kallar dig "vårtan"?

hmm... nej
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 
Privacy Statement