return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 
vad har ni för smeknamn? (pg. 4)
View this Thread in Original format
keddo
quote:
Originally posted by SilverX
ha!
jag blir/har blivit kallad:

Ozzy
Ossie
Eminem
Scooter
Silver
Trigger
Folke
Folköl
Blondie

etc.. :D

sc00ter is da bomb! ! ! 111 :rolleyes:
stumpan83
Ja kärt barn har många namn heter det väl :D

Har en del i ryggsäcken själv hehe...
*Stumpan*..har häng med sen jag va liten
*Gumman* blev jag kallad när jag va liten av mamma, brossan & brossans kompis *hehe*
*Ella* har man oxå varit kallad
*Misella* blir jag ibland fortfarande kallad
*Skeva* en av mina favvo smeknamn, blev kallad det bara för att jag e så skev *hehe*
*Pullver* är ytterligare ett

ja...hmm...kommer inte på fler för tillfället men där va några iaf :)
ExOn
quote:
Originally posted by Cloudburst
Ja annars dör man.

;)

Nått måste du ha? Eller vad e de för tråkiga polare du har? Va? :p

Mina polare är rätt tråkiga ja.

Pellemann av morsan och farsan.. det är det enda jag kan komma på.
dbl
e 2 tjejer som kallar mig för psykopaten.. ingen aning om varför.. men dem tycker jag e störd.... alltså inget negativt med det.. utan dem tycker bara det e bra... roligare så.. hehe :p
dem e visserligen också rätt störda... så vi kan ha rätt kul ibland.. hehe
Scintilla
Om man har ett kort förnamn så blir det väl automatiskt färre smeknamn skulle jag tro.. Inte så meningsfullt att komma på smeknamn till Anna eftersom det redan är lätt att säga. Men på efternamnet har väl en del kommit fram genom åren, Palmis, Palmen osv :) Jag har också kallats "the little one", undras varför hm :)

Men jag har faktiskt ett smeknamn till Anna som nog är lite annorlunda, nämligen Arne, haha :D Fast det är bara vissa utvalda som får kalla mig det :) Det har hängt med länge och det kommer sig av att vi brukade spela teater och allmänt fjanta oss när vi var små, och "Arne" var helt enkelt ett tacksamt namn på olika figurer man skulle spela :)

Internetalias har jag också haft en del... Scintilla är ett latinskt ord som jag använt ett tag nu, funkar bra. Även om ingen vet hur det ska uttalas heller ;)
reveal
quote:
Originally posted by Scintilla
Även om ingen vet hur det ska uttalas heller ;)

Chinn-tilla eller sinn-tilla med betoning på första i:et :) Nån form glitter va?
Scintilla
quote:
Originally posted by reveal
Chinn-tilla eller sinn-tilla med betoning på första i:et :) Nån form glitter va?

Beroende på vilket latinskt uttal man använder så kan man säga "sinntilla" eller "skintilla", jag brukar säga det senare... men din variant med "chinn" i början lät ju fint så jag kanske ska börja anamma det istället :)

Glitter, hm, hur menar du?
reveal
quote:
Originally posted by Scintilla
Glitter, hm, hur menar du?

Att scintilla betyder ungefär "glitter" tror jag :)
chjo
Det var kul för ett litet tag sen när en kompis hävdade att jag dansade som ett "plankton".. tycker jag var fantastiskt skoj :haha:
Crash
jag har blivit kallad FAFA ett antal gånger....vette fan vart det kommer ifrån.

Jag heter Hans och smeknamnen som är mer normala är

Hassan
Hasse (fyfan vad jag hatar att bli kallad det)
Havut
Harvel (ush fy fan i helvete)
hazzel
och
Höns (jag är ju bra jävla virrig)

Snakebyte
Casa (gamalt amiga-music-scene namn, används inte längre....)
D-fresh (gamalt amiga-music-scene namn, används inte längre....)

Andy - "har du nåt smeknamn? får jag kalla dig Andy? Jag brukar ge folk smeknamn när jag festar" - Tjej hög på amfetamin på fest...hon snackade mig sönder o samman för övrigt...

Anders - Mitt namn...jag heter så

Nyman - I princip alla mina vänner kallar mig det...mitt efternamn.

Inga fler...snakebyte då men ingen kallar mig det förutom ni :)
Kamelen
polarna kallar mig kamelen
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 
Privacy Statement