|
Verschuiving in de trance-scene?? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Miss Proximus |
:eyes: BooM BooM BooM SliK:eyes:
hihi..excewuuuuuse me :D :p |
|
|
| Origin X |
Nou ik weet ook weer niet of ik Magik 7 lounge muziek kan noemen horr!!! er zitten weinig climaxen in de cd en de cd vind ik toch meer naar de klappen kant toegaan dan naar de muzikale kant, ik zeg niet dat ik magik 7 bagger vindt, maar ik vind de muziek die er opstaat niet echt voor een magik cd en het is zeker geen lounge.
Ik moet ook toegeven dat ik de trance scene harder vindt gaan worden, minder climaxen, meer beuken... Veel progressive stuff moet je gewoon aan wennen, en kan je na een tijdje ook de schoonheid en energie van inzien, maar sommige dingen gaan gewoon te ver wat ze trance noemen tegenwoordig, op sommige vlakken blijf ik dan toch liever coservatief... |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | | Persoonlijk vind ik lounge voor 30-ers die een vroegtijdige midlife crisis hebben en dus maar proberen bij de jeugd te horen door lounge te luisteren. |
Laat mijn vrienden dat maar niet horen!!! Ik denk dat jij dan nog wel wat te leren heb over dertigers, hihihi! Toen jij nog in je luier rondliep, stonden zij al te springen op house. En ja, er is nog een leven na dertig!!! Denk maar niet dat elke dertiger inkakt, ook al zouden ze huisje boompje beestje hebben!
Loungen komt uit deze tijd, doelgroep voor muziek is nog steeds hoofdzakelijk 15-25, dus daar zal het voor gemaakt zijn. Wat dus zou betekenen dat die meer ingekakt zijn dan de dertigers van tegenwoordig! :D :D :D |
|
|
| Vinyl Boy |
even de post hierboven van repliek dienen hoor:
de opmerking "toen jij nog in je luiers liep" doet mij altijd denken aan mensen die doen alsof ze alles al hebben meegemaakt, m.a.w., bevalt me allerminst. Ik zal er echter niet om gaan zeiken, want ik ben in een goede bui ;) nee, maakt me niet uit hoor verder.
+ > ik heb niet gezegd (of bedoeld) dat Magik 7 lounge is.
hoooooooooooi |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | | de opmerking "toen jij nog in je luiers liep" doet mij altijd denken aan mensen die doen alsof ze alles al hebben meegemaakt, m.a.w., bevalt me allerminst |
oeps..........
Toen jij nog piepjong was, zo goed? :D
Mij hoor je niet zeggen dat ik alles al heb meegemaakt, gelukkig niet zeg! :D
Bovendien zei ik het niet daarom, ik ben tenslotte geen dertig. Spijt me als het verkeerd overkomt op mensen die zich aangevallen voelen. |
|
|
| HiGH_NrG |
De trance wordt naar mijn mening wel steeds harder en harder en harder...hier heb ik totaal geen problemen mee op feesten en in discotheken..want je kan er gewoon lekker op dansen (springnichten).
Die wat meer 'zachtere' trance danst naar mijn mening nie echt lekker...te weinig beat zeg maar.
Maar daarentegen als ik achter me compu zit vink die harde trance minder en die zachte trance relaxter...want je kan er gewoon lekker goed bij relaxen! :D
En Tom Harding? Hij is wel fokking populair! Dus hij kan er echt wel wat van... |
|
|
| magrec |
| ...ff een vraagje ik ben 17..(bijna 18) maar ik luister graag naar mijn café del mar cd's........uhm....lounge is wel vet relext na een avondje stappen hoor. |
|
|
| Eye-Riz |
nix mis met rustige muziek, maar beats me waarom ze er zo'n suffe naam als 'lounge' aangeven (DUH, spreek het vooral overdreven uit, hihi, dat klinkt toch niet?!?!?! nog ff moeilijk kijken en het is compleet :p). sofa-muziek klinkt beter, niet zo semi-hip tenminste :D
Chill, ambient zijn allebei termen om rustige muziek aan te geven, maar nee, ze moeten er weer een trendy nieuw iets van maken... |
|
|
| Jesse |
Misschien ben ik een van de weinigen die de 'lounge' en ambient en chill achtige muziek juist het wreedst vind in de trance/house muziek. Voor mij is dan ook 'echte trance' zoals een beschrijving staat op de Magik afdeling op de Black-Hole site :
"This is the world of Magik, where you can create your own fairytales. Let yourself be capured by the musik, feel the forces of nature surround you and enchant you.
Live the life you always wanted to, because now is here and tomorrow will never be..."
Magik 7 valt daar niet echt onder, maar het is nog zeker wel een gave cd. Verder, hou ik ook wel van de hardere trance, maar dan meer op feesten e/d. Niet om zelf even naar te luisteren.. |
|
|
| michiel |
| quote: | Originally posted by HiGH_NrG
En Tom Harding? Hij is wel fokking populair! Dus hij kan er echt wel wat van... |
OMG!!!met alle respect, high_nrg, dit is wel een héél simpele conclusie! iemand goed vinden omdat hij populair is.
dat is echt enorme bull. laten we als voorbeeld dj jean nemen, hoe je het ook wendt of keert, die gast is zeer populair (nee, niet bij de mensen die echt verstand van muziek hebben), dan kan hij er volgens jou dus echt wel wat van --> lijkt me duidelijk van niet met zn gescratch en commerciele kutplaten
amen
later
michiel
ps: no offence |
|
|
| Origin X |
| quote: | Originally posted by Jesse
Voor mij is dan ook 'echte trance' zoals een beschrijving staat op de Magik afdeling op de Black-Hole site :
"This is the world of Magik, where you can create your own fairytales. Let yourself be capured by the musik, feel the forces of nature surround you and enchant you.
Live the life you always wanted to, because now is here and tomorrow will never be..."
Magik 7 valt daar niet echt onder, maar het is nog zeker wel een gave cd. Verder, hou ik ook wel van de hardere trance, maar dan meer op feesten e/d. Niet om zelf even naar te luisteren.. |
Kijk hier kan ik et nou mee eens zijn, ik vind Magik 7 meer zo'n cd voor op feesten, daar kan je heerlijk uit je dak op gaan dan... Maar dat is ook gelijk hetgene wat ik jammer vindt, Magik 7 moet niet helamaal van dat soort zijn, want Magik blijft Magik, met echte trance, melodieuse trance, trance die inderdaad meer voor thuis is dan op feesten, al zijn feesten met zulke muziek ook lekker...
 |
|
|
| MetzZ_!! |
Is Trance niet altijd in beweging?? Is dat niet wat ze bedoelen met Progressive Trance? De richting waar Trance naartoe gaat? Niet dat trance richting lounge gaat, ik denk gewoon dat Tiesto heel slim heeft gedacht: 'Lounge is in, dus maak ik maar een lekker relaxed albumpie...
...denk ik dan tenminste... |
|
|
|
|