return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 4 
Nieuwe lichting Hollandse producers..... (pg. 2)
View this Thread in Original format
Chicane
Creativiteit is ook een vereiste ja, daarom moet je er ook een hoop tijd in stoppen. Maar door al die pre-fabricated loops en synths lijkt het ene nummert flink op het andere nummert. Het lijkt soms wel eens of iemand zn track op de markt gooit voordattie eigenlijk volledig af is, zeg maar een 0.98 beta versie :) en dan pas wanneer de remix fase aan de gang is dat versie 1 en hoger pas tevoorschijn komt. Dat bedoel ik met dat producers hun tracks niet meer perfectioneren, klinkt het goed.. dan brengen we het uit.. hoppa. Maar tracks die je vroeger prachtig vind (gewoon een voorbeeld, Chicane - Saltwater bv) die luister je nu nog vaak, tenminste dat idee heb ik, maar nummers die vorig jaar helemaal toppie waren (gewoon een gek voorbeeld: Cor Fijneman - Venus) die luister je lang niet meer zo intensief omdat het nummer eigenlijk snel verveelt :)
basvh
ik heb hier toch wat gemengde gevoelens over: ik ken niet alle producers van naam en ook hun producties niet. Wat ik wel weet is dat ik laatste maanden toch niet erg een vernieuwende tracks heb gehoord.

Kijk je kan wel op ze schelden dat ze niks orgineels doen maar goed het zijn over het algemeen jonge gasten. Op een kunstacademie het eerste wat geleerd wordt is het natekenen van beroemde schilderijen. Misschien gaat die vlieger hier ook wel op. Je kan niet uit het niets met een born slippy komen of een saltwater. En jah als die jongens tracks uitbrengen die gewoon wat geld in het laatje brengen. Al zijn het tracks die niet 100% op en top zijn en dat geld in hun apparatuur steken wat is daar mis mee. die gasten worden alleen maar beter, en misschien als ze eenmaal de wijsheid, kennis en een goed idee of juiste melodie vinden dan komt er vanzelf een born slippy naar boven.
C-quence
Hoi,

Leuk om deze topic door te lezen!
Volgens mij is de nieuwe lichting producers vooral Nederlands omdat we opgegroeid zijn tussen namen als Tiesto, Ferry Corsten, Rank 1, Armin etc etc.
Het heeft volgens mij niet zo erg veel met reason te maken, want er zijn ontzettend veel mensen (in het buitenland) die reason gebruiken en (nog) niet doorgebroken zijn.
Het scheelt wel voor het produceren zelf, dat moet ik toegeven. Het is een mooi programma om mee te beginnen, omdat alle basis principes vrijwel aanwezig zijn: synth's, samplers, drummachines. Niet op ontzettend goeie kwaliteit, maar goed genoeg om er een release mee te maken blijkbaar :)

Van de bovenstaande lijst ken ik alleen Sander van Doorn en Mark Otten niet persoonlijk, maar ik tel maar 5 producers die Reason gebruiken.

Leuk weetje: Perry O'Neil klikt alles met de muis in, gebruikt geen midi keyboard! (petje af!)

Enne... het is niet makkelijk om een nummer te maken in Reason.
Zelf ben ik nu ongeveer 2 á 3 jaar bezig met Reason (intussen overgestapt naar Cubase) en nu begin ik het pas goed te begrijpen hoe het werkt.

edit: http://www.vccbv.nl/cquence/newtrack3.mp3
Toevallig vanavond met een nieuwe track bezig, ben benieuwd of iemand kan bepalen of het uit reason komt of niet... :)
magrec
quote:
Originally posted by Chicane
Neem bv tracks van Subsky, Ozgur Can, Luke Chable, daar wordt je echt dood mee gegooit. Zal vast een reden hebben omdat ze die tracks hebben lopen sparen tot ze beroemd werden en nu ineens allemaal op de markt gooien. Maar 1 track perfectioneren tot iets onvergetelijks homaar... :(

Jij echt niette snappen he, luke chable is echt een held op dit moment met alleen maar top releases ook onder lo-step.
eXos
Klinkt lekker moek zeggen. Ik heb zelf geen verstand van reason dus kan ook niet zeggen of t daar mee gemaakt is. 't Zal wel niet ;)

Voor de rest is t toch hardstikke mooi als je thuis zit te prutsen op een track en één of andere DJ vind t helemaal geweldig. Als ik de tijd en creativiteit er voor had zou ik t ook uitbuiten. Over 3 of 4 jaar is trance weer een hele andere weg ingeslagen en komen weer andere talenten aan bod. Er komen denk ik wel wat xtratjes bij kijken (promo-stuff, VIP- etz). Gewoon de kans pakken als die zich voordoet.

MvrGr

!_PeTrUs_!
gtrecords
De jongens van Odyssee (Daniel Wanrooy & Robin van de Wiel) hebben net getekend bij Lost Language!! Lijkt me ook niet onverdienstelijk!!
Van hun gaan we in de toekomst zeker nog veel horen!!
Chicane
Wanrooy zat toch eerst op Massive Drives? Tenminste, daar heb ik een plaat van hem op Massive Drives
gtrecords
klopt, hij heeft nu al meerdere producties op meerdere labels! Remark (Catfish) en dan binnenkort Lost Language en ook op mijn eigen label!
Chicane
Lost Language, Platipus en HOOJ zijn toch wel een beetje het ultieme te bereiken op het gebied van kwaliteit trance :D wel goed van hem, Omorfie & Roda Summers is nogsteeds een lekkere tune.
gtrecords
deze zomer gaat er veel van hun uitkomen!! Odyssee / Odyssee presents ........ / Catfish. Dat worden echt namen om in de gaten te houden!!

Chicane
netjes!

Zal het zeker in de gaten houden :) bedankt voor de tip
DJ_Massive
quote:
Originally posted by moogwai

Maar we vergeten Perry O'Neill aka Kubik nog ;)

Perry O'Neill aka Locust bedoel je denk ik

Kubik is de titel van een van z'n platen ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 
Privacy Statement