return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 [3] 4 
Nieuwe lichting Hollandse producers..... (pg. 3)
View this Thread in Original format
DJ_Massive
quote:
Originally posted by Chicane
Lost Language, Platipus en HOOJ zijn toch wel een beetje het ultieme te bereiken op het gebied van kwaliteit trance :D wel goed van hem, Omorfie & Roda Summers is nogsteeds een lekkere tune.


hoe vaak moeten we nou nog zeggen dat Hooj dood is? :rolleyes: :p

daarnaast was Hooj, tot zijn dood, toch meer (progressive) house, de trance tijd van Hooj was meer eind jaren 90
moogwai
quote:
Originally posted by DJ_Massive
Perry O'Neill aka Locust bedoel je denk ik

Kubik is de titel van een van z'n platen ;)


idd.. ik was te lui om ff te kijken... same with C-quence :D
Chicane
quote:
Originally posted by DJ_Massive
hoe vaak moeten we nou nog zeggen dat Hooj dood is? :rolleyes: :p

daarnaast was Hooj, tot zijn dood, toch meer (progressive) house, de trance tijd van Hooj was meer eind jaren 90


jah duh, HOOJ is al een tijdje weg, maar de legende nog niet :rolleyes: :o
TranceZoner
Altijd maar Reason af lopen te zeiken...

Ik zou zeggen: probeer eerst ZELF eens een redelijke track te produceren met Reason. Ten eerste ben je dan echt wel minimaal 2 jaar verder en ten tweede moet je zelf de echt goede sounds maken.
Bovendien moet je echt wel leren hoe je trance maakt. Daarbij komt ook nog eens dat je echt moet leren hoe compressors en equalizers werken (dus niet zomaar wat aan de knoppen draaien.). Kijk bijv. maar eens hoe de melodielijn van Fictivision vs Sequence - Symbols in elkaar zit of Super8 - Alba, met behulp van MIDI files.Het lijkt simpel, maar creeer zelf maar es zoiets. Er komt zoveel kijken bij het producen.Variatie, vette basslines (dubbele), harmonien, vette percussie, zuiver geluid krijgen, gelaagdheid, vette sounds maken, goede fx gebruiken, etc etc. Er wordt te makkelijk over gedacht! ;) :D

Kortom: Er wordt IMO veel te makkelijk over gedaan!

En hoe het komt dat er zoveel producers van Nederlandse bodem zijn??
Ik weet het eigenlijk niet.. Het heeft echter niks te maken met het feit dat er Reason is, want dat bestaat al veel langer. En ok , misschien is niet alles vernieuwend, maar het kan niet altijd feest zijn.
:toothless :p

Owja, C-Quence:
Ik weet niet zeker, maar denk dat jouw track wel uit REason komt, tenminste dacht het te horen aan dat instrument die achter de piano zit, klinkt namelijk als een subtractor.Zeker weten doe ik het niet... Het klinkt wel zwaar GOED! Zo ver ben ik nog niet! ;)

Cheeeeeeeeeeers!
SnuggLe
quote:
Originally posted by Chicane
Maar tracks die je vroeger prachtig vind (gewoon een voorbeeld, Chicane - Saltwater bv) die luister je nu nog vaak, tenminste dat idee heb ik, maar nummers die vorig jaar helemaal toppie waren (gewoon een gek voorbeeld: Cor Fijneman - Venus) die luister je lang niet meer zo intensief omdat het nummer eigenlijk snel verveelt :)


Ik lees de hele thread een beetje mee, maar heb niet veel in te brengen omdat ik niet produceer / er weinig verstand van heb, maar hier ben ik het wel mee eens.
Dit is niet alleen in de housemuziek, ook in de pop/rock: teveel covers etc, te weinig 'blijvends'.
eieregooie
quote:
Originally posted by Chicane
Maar tracks die je vroeger prachtig vind (gewoon een voorbeeld, Chicane - Saltwater bv) die luister je nu nog vaak, tenminste dat idee heb ik, maar nummers die vorig jaar helemaal toppie waren (gewoon een gek voorbeeld: Cor Fijneman - Venus) die luister je lang niet meer zo intensief omdat het nummer eigenlijk snel verveelt :)

Is dat niet gewoon jeugdsentiment?
Chicane
Misschien ja, touché :)
Fkwebeman
CuBase is ook een leuk programma..

Laatst hoorden mijn huisgenoot en ik een nummer dat in zweden op nr1 scheen te hebben staan (van Günther ofzo) echt te slecht voor woorden..
Hadden we zoiets van: dat kunnen wij ook, hebben we een nummertje gebouwd met de melodielijn van Downtown.. (met nog een huisvriend)

Op een of andere manier scoort het wel, een van de jongens is barman en dus heeft het nummer ff gegeven aan de dj, hopla het dak eraf..

nu de vraag of we meer wilden maken.

:rolleyes:

(toch eigenlijk niet de kant die ik op wilde gaan.. :rolleyes: )
azior
quote:
Originally posted by C-quence
Leuk weetje: Perry O'Neil klikt alles met de muis in, gebruikt geen midi keyboard! (petje af!)


is er een andere methode dan? zo werk ik ook al jaren :D

even nog toevoeging aan je lijstje:
- Leon Bolier aka Subsphere
- Dennis ... and Nick ... aka Dynamic Sense

misschien is het nederlandse talent wel zo opvallend omdat er weinig talent uit andere landen komt? :) (behalve uit zweden, daar zitten ze ook niet stil)
Jay M
quote:
Originally posted by Fkwebeman
CuBase is ook een leuk programma..

Laatst hoorden mijn huisgenoot en ik een nummer dat in zweden op nr1 scheen te hebben staan (van Günther ofzo) echt te slecht voor woorden..
Hadden we zoiets van: dat kunnen wij ook, hebben we een nummertje gebouwd met de melodielijn van Downtown.. (met nog een huisvriend)

Op een of andere manier scoort het wel, een van de jongens is barman en dus heeft het nummer ff gegeven aan de dj, hopla het dak eraf..

nu de vraag of we meer wilden maken.

:rolleyes:

(toch eigenlijk niet de kant die ik op wilde gaan.. :rolleyes: )


La's horen dan! :D

En nr.1, Zweedse top 40? Daar heb je niet echt talent voor nodig....

quote:
is er een andere methode dan? zo werk ik ook al jaren


Ja direct inspelen toch... dat kan ik niet. Heb ook geen keyboard (ja met qwerty maar telt niet :) ). Kan wel klikken :D

Klik.

Fkwebeman
quote:
La's horen dan!


nou vooruit dan maar, maar denk erbij, dit is een paar uur werk meer niet..
Dus ik ben benieuwd naar de kritieken.. :p :nervous:

Klik hier voor mooie skihut bagger :toothless
Jay M
quote:
Originally posted by Fkwebeman
nou vooruit dan maar, maar denk erbij, dit is een paar uur werk meer niet..
Dus ik ben benieuwd naar de kritieken.. :p :nervous:

Klik hier voor mooie skihut bagger :toothless


haha kaaaAAAAaaaskoppen, geweldig! Lachen spul. Die zou je eens *hier* moeten posten.

Fkwebeman als je ooit nog een te kort hebt aan skihut nummers, ik ben net begonnen met een vriend van me aan kazige meuk :stongue:

Ja mensen zo zie je maar wat voor talent er uit Nederland komt ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 
Privacy Statement