return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Gemiddelde oplage vinyl
View this Thread in Original format
WTB
Ik vraag me al een tijdje af hoeveel platen er nou gemiddeld geperst worden van een trance / progressive nummer. Je ziet wel eens platen waarbij staat "Limited Edition 500 Copies" maar hoeveel worden er dan uitgegeven als het geen limited edition is?

Misschien dat een van de producers hier weet hoeveel exemplaren van hun nummer zijn uitgebracht?

WTB.
MennoB
Promo's worden niet zo veel geperst.

Een officiele release zal wel een paar duizend zijn.
-TAIS-
Dat wordt een mooie discussie ;) Is namelijk lastig om een gemiddelde vast te stellen.
Ik zeg voorlopig 1000-1500 voor een oplage. Maar dan kijk ik naar grotere platenmaatschappijen (waar d'r maar een paar van zijn in NL, zoals Black Hole, Armada etc) en ook naar de kleine (waar d'r veel meer van zijn).

Black Hole en Armada hebben ook releases waar ze er 5000 van verkopen, maar ook releases waar ze er maar 500 van verkopen. Slechts een enkele keer per jaar wordt er maar boven de 10.000 verkocht, zoals bijvoorbeeld met Marco V's Combi:nation sampler en Motorcycle - As The Rush Comes.
Chicane
Marco V heeft toch een aantal gouden platen al ontvangen? Simulated, Godd, Loops & Things enzo.. die Marco verkoopt goed :)
MennoB
Bij hoeveel verkochte platen krijg je een goude plaat dan?
TranceZoner
quote:
Originally posted by -TAIS-
Dat wordt een mooie discussie ;) Is namelijk lastig om een gemiddelde vast te stellen.
Ik zeg voorlopig 1000-1500 voor een oplage. Maar dan kijk ik naar grotere platenmaatschappijen (waar d'r maar een paar van zijn in NL, zoals Black Hole, Armada etc) en ook naar de kleine (waar d'r veel meer van zijn).



Ik ben het met je eens. Ik denk ook dat er ongeveer in die richting geperst wordt. MINIMAAL zo'n 1000 stuks dus... (Alhoewel het best veel klinkt:P:P)
Zou het ook te maken hebben met de artiest waar de desbetreffende
12 inch van is? Bijvoorbeeld meer persen bij een, ik noem maar wat Solarstone, dan bij een Mesh????(Ik zeg maar wat hoor...)
-TAIS-
quote:
Originally posted by MennoB
Bij hoeveel verkochte platen krijg je een goude plaat dan?


10.000

quote:
Originally posted by Chicane
Marco V heeft toch een aantal gouden platen al ontvangen? Simulated, Godd, Loops & Things enzo.. die Marco verkoopt goed :)


Maar Marco V is ook niet echt een gemiddelde ;) Dat is gewoon de top qua verkopen in NL.
-TAIS-
quote:
Originally posted by TranceZoner
Ik ben het met je eens. Ik denk ook dat er ongeveer in die richting geperst wordt. MINIMAAL zo'n 1000 stuks dus... (Alhoewel het best veel klinkt:P:P)
Zou het ook te maken hebben met de artiest waar de desbetreffende
12 inch van is? Bijvoorbeeld meer persen bij een, ik noem maar wat Solarstone, dan bij een Mesh????(Ik zeg maar wat hoor...)


1000 is zeker geen minimum hoor. Er zijn zat labels die beginnen met 500 ofzo om te kijken of het aanslaat, en het dan evt. bijpersen. Uiteindelijk komen ze dan idd wel over de 1000 heen.

En bedenk wel dat Solar Stone en Mesh nog behoorlijk goed verkopende artiesten zijn (Mesh vroeger iig wel). Die verkopen denk ik wel 2500 platen in NL per release (Solar Stone zelfs wel meer met de laatste 2 releases).
TranceZoner
quote:
Originally posted by -TAIS-
En bedenk wel dat Solar Stone en Mesh nog behoorlijk goed verkopende artiesten zijn (Mesh vroeger iig wel). Die verkopen denk ik wel 2500 platen in NL per release (Solar Stone zelfs wel meer met de laatste 2 releases).

Ja ik weet het. Het was ook zeker niet negatief bedoeld!;) Mesh vind ik namelijk zelf nog steeds te gek, alhoewel het nu wat rustiger is om hem heen geloof ik.. (Anyone?)
ahp2002
een platenmaatschappij in de dancescene moet meer dan 1000 platen verkopen willen ze een beetje spreken van een redelijk verkopende release. Meestal eerst 1000 persingen en als die weg zijn dan meestal per 500 bijpersen, tenzij de vraag zooooo groot is dat je er gelijk een hele hoop kan gaan bijpersen. :)

TranceFool
Dit vraag ik me ook wel eens af ja.....leuk onderwerp
Is er misschien een manier om erachter te komen hoeveel vinyls er van een bepaalde release worden geperst?? Ik heb namelijk 2 hele leuke picturediscs van Dave Clarke - The Wolf en Ligaya en ik vraag me wel eens af hoe 'exclusief' die nou eigenlijk zijn en zo heb ik nog wel een aantal plaatjes waarvan ik dat graag wil weten....
-TAIS-
Nog ff een feitje: Als je in de Dance Trends 30 wil komen met een release, moet je ongeveer minimaal 1000-1500 platen verkocht hebben. En ik denk dat misschien 5-10% van de releases hier terecht komt ofzo (grove schatting). Het merendeel van de releases haalt dit niet. Dit om even de aantallen te relativeren ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement