return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 
Love Parade inställt. (pg. 2)
View this Thread in Original format
swe_Trancer
quote:
Originally posted by bAbYfuNk
tack sa myket;) :)



haha lol...
are you originally from sweden or what?
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by swe_Trancer
haha lol...
are you originally from sweden or what?
Tar mig friheten å förklarar... Hon har en Svensk mamma och har vart i Sverige flera gånger men bor i NYC :)
bAbYfuNk
quote:
Originally posted by swe_Trancer
haha lol...
are you originally from sweden or what?


:p:p as steve alrdy been told u, I got a swedish mom n she has been teachin me swedish since I was a kid...still a slow writer tho, so thats why Im postin into english:)((cuz Im waay 2 lazy))) Im born n raised here in nyc....
lol this goes waay off topic now:o :p sorry guyz...~:rolleyes:
-------
had serious plans 4 headin 2 Loveparade this summer...now I dunno what 2 do...has 2 check things up again, therez still time 2 make this summer 2 be a great party experience before I go back 2 states again:cool: :cool:
Dj_Irish
Jahapp. Samma gamla rykten som de senast e 10 åren men det verkar ju faktiskt som LoveParade verkligen är inställt denna gång. :(

Det hela är ganska tragiskt...
cviper
Verkligen tåkigt :(

Hoppas att samma sak inte händer streetparade också (som är ungefär lika stor)
ScuL
quote:
Originally posted by cviper
Verkligen tåkigt :(

Hoppas att samma sak inte händer streetparade också (som är ungefär lika stor)


annars har vi nog rotterdams FFWD streetparade :)
Amnezia
som sagt, inte första gången dett varit på tapeten..synd bara att det verkligen e sant iår=) inte hunnit dit än å hoppas detta inte innebär slutet för denna kultfest...vore fint å få varit med om ett loveparade oxå innan staden Berlin säger nej för gott:nervous: :confused:
ScuL
Nyheterna från Berlinska kommunen:

De vill behålla Loveparaden oavsett av priset,
vissa politiska partier letar efter en lösning för att låta förtsätta evenemangen..
Dj_Irish
quote:
Originally posted by ScuL
Nyheterna från Berlinska kommunen:

De vill behålla Loveparaden oavsett av priset,
vissa politiska partier letar efter en lösning för att låta förtsätta evenemangen..


Mwahahaha! Samma visa som alla andra åren då alltså. Love PArade blir av oavsett vad arrangörerna säger hehe :p
St_Andrew
hehehe, härligt :D trots allt måste dom ju tjäna på det till slut... för det komemr ju grymmt många människor dit :)

ScuL
jag tror inte att det är viktigt att de tjäner.. punkten är att de ska förlora något.. -> deras reputation. jätte dålig publicitet om det inte blir av.
Dj_Irish
quote:
Originally posted by St_Andrew
hehehe, härligt :D trots allt måste dom ju tjäna på det till slut... för det komemr ju grymmt många människor dit :)


Detta är vad jag hört genom årens lopp:

När LoveParade var klassat som en demostration fick ju staden plocka upp det mesta av notan (städning, säkerhet, etc.). De som ansvarade för den delen av staden där paraden gick (sedan den blivit flyttat från kudamm till Strasse des 17:e juli iaf) fick betala kostnaderna och redovisade således ett underskott varje år. Speciellt eftersom det inte finns mycket affärer/hotell/restauranger i det området jämfört med andra. Dessa ansvariga motarbetade paraden konstant genom åren och fick till sist gehör för att åtminstonde ta bort demonstrationstämpeln.

Detta har ju lagt viss börda på arrangörerna som nu måste betala allt själva. Men paraden lockar ju ca 1 miljon människor till staden och dessa spenderar en icke obetydlig summa på mat, husrum och diverse andra prylar. Många intressen i staden vill alltså ha kvar paraden av uppenbara anlednigar. Därför ser vi varje år samma skådespel gällande finansieringen av paraden. Arrangörerna gnäller att de inte har råd, staden kommer till undsättning på något vis (eller privata sponsorer). :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 
Privacy Statement