|
Love Parade inställt. (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| jofawe |
jag tänkte åka dit iår ... skit också.
iofs .. det kanske blir av ändå? |
|
|
| ScuL |
Nyheterna: Ingen säkerhet angående årets Love Parade
Det finns fortfarande ingen säkerhet angående årets Love Parade. Enligt vissa Berlinska morgontidningar hade det senaste möte mellan organsationen och stadens myndigheterna inget resultat än.
Fredag skulle de föra ett sista samtal. Dock verkar det så att ett beslut är uppskjutit. Ett sökande efter nya sponsrar hade inget resultat.
Imellertiden finns det flera tyska städer som vill locka paraden till deras stad om det inte blir av i Berlin. Under de befinnas München, Stuttgart, Leipzig och Hamburg. |
|
|
| CJ InterCity |
| quote: | Originally posted by ScuL
Imellertiden finns det flera tyska städer som vill locka paraden till deras stad om det inte blir av i Berlin. Under de befinnas München, Stuttgart, Leipzig och Hamburg. |
hamburg låter fint:toothless |
|
|
| ScuL |
förlåt för tyska texten. orkar inte översätta
| quote: |
Love Parade doch in Berlin
Die Love Parade in Berlin könnte doch noch gerettet werden. Bis Anfang nächster Woche soll endgültig die Entscheidung fallen, ob das Techno-Spektakel wie geplant am 10. Juli durch den Berliner Tiergarten zieht, kündigte Wirtschaftssenator Harald Wolf (PDS) am Donnerstag an. Auf welche Lösung man sich zur Deckung der Finanzierungslücke von 700 000 Euro einigen könnte, dazu wollte der Senator nichts sagen. In erster Linie dürfte es darum gehen, die Veranstalter bei der Suche nach Sponsoren zu unterstützen. "Allein die Tatsache, dass sich die Gespräche zwischen Senat und Veranstaltern nach der voreiligen Absage so lange hingezogen haben, zeigt, dass es nicht völlig aussichtslos ist", sagte Wolf. Zugleich bekräftigte er jedoch, dass es keine Steuergelder dafür geben werde. Die Veranstalter hatten die Love Parade nach Ostern offiziell abgesagt, da die Verhandlungen mit dem Senat über eine Kostenbeteiligung gescheitert waren. |
|
|
|
| St_Andrew |
| ehm, och det betyder att det blev inställt eller inte? |
|
|
| ScuL |
| nej. det står att chansen finns att det fortfarande kommer att finnas i Berlin. inget beslut än .. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by ScuL
nej. det står att chansen finns att det fortfarande kommer att finnas i Berlin. inget beslut än .. |
okay, thanks for the info :) |
|
|
| CJ InterCity |
jag har velat gå på Loveparade i 4 år nu. har inte kunnat pga ålder/tid/pengar (främst pengar) men i år skulle jag äntligen få komma dit. och så hör jag detta...
:nervous: :nervous: :nervous: :nervous: :nervous: :nervous: :nervous: :nervous: :nervous: |
|
|
| ScuL |
enligt olika källor kommer årets Loveparaden att finnas ändå!
Det är 99% säker att paraden kommer att försätta efter diskussioner med Berlinska kommunalrådet.
Arrangören har inte sagt något officiellt men det kommer de göra snart. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by ScuL
enligt olika källor kommer årets Loveparaden att finnas ändå!
Det är 99% säker att paraden kommer att försätta efter diskussioner med Berlinska kommunalrådet.
Arrangören har inte sagt något officiellt men det kommer de göra snart. |
weeeei good news :D |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by ScuL
enligt olika källor kommer årets Loveparaden att finnas ändå!
Det är 99% säker att paraden kommer att försätta efter diskussioner med Berlinska kommunalrådet.
Arrangören har inte sagt något officiellt men det kommer de göra snart. |
äääh.. jag har redan lagt om min semester :( |
|
|
| ScuL |
ÄNTLIGEN har de tagit ett beslut.
Love Parade 2004 är definitivt inställt.
Kommunen ska göra allt möjligt att få paraden tillbaka i 2005 men i 2004 finns den alltså INTE. |
|
|
|
|