return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
Darren Tate i sthlm (pg. 2)
View this Thread in Original format
RebeL9
quote:
Originally posted by Sorrow
Nja..

Det är, i mina ögon utan att låta som något avundsjukt surkart, ett återkommande fenomen att producenter får många gig oavsett om de kan spela eller ej, framför "riktiga" DJ's, framförallt internationellt.



Exakt! :)
så fort en producent blivit känd så ska han genast bokas till stora spelningar. Trots att man aldrig hört någon DJmix från honom =)
Sorrow
quote:
Originally posted by RebeL9
Exakt! :)
så fort en producent blivit känd så ska han genast bokas till stora spelningar. Trots att man aldrig hört någon DJmix från honom =)


Yup.

Men det är ju lite kändiseffekt på klubbarna. Den stora massan kanske har hört någon låt av producenten i fråga och då blir han het. Om man drar dit en DJ av världsklass som inte släppt något så är det ju klart möjligt att folk knappt hört talas om honom och istället inte kommer alls.. Så man förstår ju ändå hur, om än tråkigt, arrangörer resonerar.

Jag själv är ju t.ex. mer känd internationellt än jag är här hemma..
Sorrow
Värt dock att nämnas att många av de nya "heta" namnen inom produktion är sjuka DJ's också, framförallt vissa nya namn i Holland och här hemma i Sverige. Paul Moelands (Octagen, Re:Locate) t.ex. är helt otrolig.
Virus
quote:
Originally posted by Sorrow
Värt dock att nämnas att många av de nya "heta" namnen inom produktion är sjuka DJ's också, framförallt vissa nya namn i Holland och här hemma i Sverige. Paul Moelands (Octagen, Re:Locate) t.ex. är helt otrolig.


Can och Rouzbeh är ju också duktiga på båda delarna..

En annan grej med DJs som börjar prodda är ju att de ofta bara skyltar med namnet, medan nån annan stackare står för själva grovjobbet. Fattigt!
Sorrow
quote:
Originally posted by Virus
Can och Rouzbeh är ju också duktiga på båda delarna..

En annan grej med DJs som börjar prodda är ju att de ofta bara skyltar med namnet, medan nån annan stackare står för själva grovjobbet. Fattigt!


Ja, det finns ett par som sagt.. Can och Rouzbeh är riktigt bra. :)

Instämmer fullt med det du säger om DJ's som börjar prodda.. Det ligger mycket i det. Jag själv kommer gärna med idéer och så, men när jag sätter mitt namn som producent vill jag att jag ska ha gjort arbetet också.. Därför det tar så'n jävla tid för mig att göra klart Re:Wind.. :D Får lite tips och hjälp iaf.. :o
Glorie
quote:
Originally posted by Sorrow
Nja..

Det är olika saker. Finns inget som säger att man är bra på att spela bara för att man är bra på att prodda.


Jag tycker iaf att det finns bra producenter som även är bra på att dj'a.
RebeL9
quote:
Originally posted by Glorie
Jag tycker iaf att det finns bra producenter som även är bra på att dj'a.


men Glorie läs vad som skrivs. Ingen har sagt att det inte finns producenter som inte kan DJa. Utan att många verkar tro att en producent som är duktig automatiskt är en duktig DJ vilket inte alltid är fallet.
Sorrow
quote:
Originally posted by RebeL9
men Glorie läs vad som skrivs. Ingen har sagt att det inte finns producenter som inte kan DJa. Utan att många verkar tro att en producent som är duktig automatiskt är en duktig DJ vilket inte alltid är fallet.


Bingo #2.
OracaZ
Jag suger på producera, eller i huvvet låter det kalasbra.. men när jag försöker få ut det så blir det kamelbajs...dock är kamelbajs en fin sak..så vi kallar det kattskit.. men jag är superbra DJ enligt mig själv =)..och det är viktigt.. tro på dig själv..så lyckas du..
Glorie
quote:
Originally posted by Rebel
Utan att många verkar tro att en producent som är duktig automatiskt är en duktig DJ vilket inte alltid är fallet.


Jag är helt på det klara med det Rebel. Jag har inte satt mig emot att det finns producenter som är dåliga dj's. (det var det mitt "även om det passar in på en hel del" syftade till.) Jag sa i ett tidigt skede att

quote:
Originally posted by Glorie
är ju iofs individuellt.


och med det menade jag

att beroende på vilken producent det handlar om, så kan han/hon även vara bra på att dj'a, men det verkade inte gå fram.

för det var ingen som höll med mig om det. I stället fick jag till svar:

quote:
Det är olika saker. Finns inget som säger att man är bra på att spela bara för att man är bra på att prodda.


jag SA inte att "är man bra på att producera så är man bra på att dj'a också".

RebeL9
och jag har inte heller sagt att det inte finns producenter som inte kan dja. Se bara på Armin. En duktig DJ och producent. John 00 Fleming är ett annat exempel.
Men alla har inte samma talang för att DJa som de har för att producera. Men vissa verkar stirra sig blinda på producerandet. Så som i fallet med Darren Tate. Jag hade redan hört livesets från honom på nätet och var inte imponerad. Tydligen hade han inte gjort något stort intryck på de som såg honom förra veckan heller.
Glorie
quote:
Originally posted by RebeL9
och jag har inte heller sagt att det inte finns producenter som inte kan dja.


ne det vet jag att du inte sagt
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement