|
en liten svensk politisk poll
|
View this Thread in Original format
| JayBee |
vad är era ställningar inom svenska partierna?
vilken sida håller ni på? |
|
|
| jofawe |
| ojdå.. jämnt än så länge.. hoho |
|
|
| Glorie |
| intressant. lär bli jämnt mellan de båda blocken. |
|
|
| dbl |
| är tyvärr inte speciellt insatt i politik överhuvud taget så jag kör på blankt |
|
|
| Vizay |
röstar höger för jag ser hur sverige ser ut idag efter i stort sett 100 år vänsterstyre (bortsett från ett fåtal perioder där vi faktiskt har haft högerstyre)
det patetiska är att när högern väl får chansen så kör vänstern direkt på fultaktiken och påpekar att det inte skett några förändringar, klart det inte hinner hända något på en valperiod :p |
|
|
| Smekbar |
| Fria Listan, det enda vettiga alternativet inom svensk politik. De är dock inte så stora. :confused: |
|
|
| Smeagol |
| quote: | Originally posted by Vizay
röstar höger för jag ser hur sverige ser ut idag efter i stort sett 100 år vänsterstyre (bortsett från ett fåtal perioder där vi faktiskt har haft högerstyre)
det patetiska är att när högern väl får chansen så kör vänstern direkt på fultaktiken och påpekar att det inte skett några förändringar, klart det inte hinner hända något på en valperiod :p |
Jag tycker sverige ar ett ganska trevligt land att leva i faktiskt. Och Sverige ar faktiskt forebild for manga andra lander. "Titta pa hur Sverige ser ut" ar ett argument for den sittande regeringen tycker jag. Klart det kan goras battre dock. :)
Tror dessutom det mest beror pa att vi "slapp" andra varldskriget och hade forsprang under uppbygnaden efterat.
Hinner inte handa nat pa en valperiod? Som den gangen pa nittiotalet (vilka ar det nu var) da de lyckades fixa ett ENORMT budgetunderskott med den lysande iden "vi sanker skatterna sa far vi in mer pengar". Kan nan farklara hur hogern far ihop det? :conf:
Jag tanker sa har: For att bli typ stadsminister ar man i nuvarande system tvungen att vara olamplig till posten. For att man ar tvungen att armbaga sig fram. Vilket jag tycker att en stadsminsister/partiledare inte ska gora. Ni kanske fattar vad jag menar. Och att hela principen med pengar ar en valdigt egoistisk princip: jag tanker inte gora nagot for nagon annan utan att fa nagot tillbaka.
Sa jag rostar pa det enda partiet som faktiskt forsoker angripa partiledarproblemet och som inte har ekonomisk valfard som sveriges slutgiltiga mal och definition av lycka.
Go miljopartiet!! |
|
|
| JayBee |
det har visserligen bara gått en dag men man kan väl ganska säkert säga redan nu att de flesta här är någorlunda högerinriktade.
jag misstänkte detta redan innan pollen från vad man hört utav folk.
samma sak märkte jag på TC och därför skapade jag pollen.
Det är ju knappast konstigt varför folk i djursholm är mest högerinriktade men jag förstår inte riktigt varför många inom EDM skulle vara höger inriktade.
någon som har teori? :) |
|
|
| ScuL |
personligen tycker jag (som utländare) att sverige har varit (och fortfarande är) för konservativt.
det är inte regeringen som är orsaken men befolkningen själv. septembers euroval är ett perfekt exempel av hur majoriteten av befolkingen tycker. det förklarar också värför ni har sådana stora problem med hela trance/rejvscenen och ordningar inom utelivet.
det borde ändras totalt. det kommer med tiden dock, när vår generation växer och får majoriteten i röstresultatet.
avsett av det är landet nästan perfekt :)
jag röstar på högersida i holland förresten |
|
|
| ecccc |
| quote: | Originally posted by Vizay
röstar höger för jag ser hur sverige ser ut idag efter i stort sett 100 år vänsterstyre (bortsett från ett fåtal perioder där vi faktiskt har haft högerstyre)
det patetiska är att när högern väl får chansen så kör vänstern direkt på fultaktiken och påpekar att det inte skett några förändringar, klart det inte hinner hända något på en valperiod :p |
så sant som det är sagt.
sverige är håller sig kvar vid det kapitaliskiska kommunismen.
säger att de är så kapitalistiska men komminister är vad de är.
skamm!
låt oss få 100år med höger så får vi se hur det ser ut då. |
|
|
| cviper |
Blankt...
Som dbl är jag inte särskillt insatt i politik och så har alla partierna en del konstiga/knasiga idéer/åsikter. Dvs, jag brukar rösta på de som verkar minst fanatiska/extrema/dumma i huvud, vilket hittills har inneburit en blandning mellan center & höger. |
|
|
| AC. |
| quote: | Originally posted by Smeagol
Jag tycker sverige ar ett ganska trevligt land att leva i faktiskt. Och Sverige ar faktiskt forebild for manga andra lander. "Titta pa hur Sverige ser ut" ar ett argument for den sittande regeringen tycker jag. Klart det kan goras battre dock. :)
Tror dessutom det mest beror pa att vi "slapp" andra varldskriget och hade forsprang under uppbygnaden efterat.
Hinner inte handa nat pa en valperiod? Som den gangen pa nittiotalet (vilka ar det nu var) da de lyckades fixa ett ENORMT budgetunderskott med den lysande iden "vi sanker skatterna sa far vi in mer pengar". Kan nan farklara hur hogern far ihop det? :conf:
Jag tanker sa har: For att bli typ stadsminister ar man i nuvarande system tvungen att vara olamplig till posten. For att man ar tvungen att armbaga sig fram. Vilket jag tycker att en stadsminsister/partiledare inte ska gora. Ni kanske fattar vad jag menar. Och att hela principen med pengar ar en valdigt egoistisk princip: jag tanker inte gora nagot for nagon annan utan att fa nagot tillbaka.
Sa jag rostar pa det enda partiet som faktiskt forsoker angripa partiledarproblemet och som inte har ekonomisk valfard som sveriges slutgiltiga mal och definition av lycka.
Go miljopartiet!! |
Sverige liksom Schweiz hade guldläge minst sagt efter andra världskriget. Sverige hade dock ett par fördelar jämför mot Schweiz, så som till gång till havet och våra stora naturresurser. Vi vet väl alla hur det länderna förvaltat det försprånget...
Du har dessutom HELT FEL ang Högern kol. regering i början av 1990-talet. Om du kollar på tillvöxten i sverige under 80-talet så var den så katastrofal att Svenska folket tillslut insåg att en ny regering behövdes. Sagt och gjort. Den sjunkande tillväxten bromsades upp och lyckades till och med vändas men då var det redan försent. för det ända Svenska folket såg just då var de budget underskott du pratade om och således valdes en ny regering och det högerblocket byggt upp raserades och såldes alla pengar som invisterats.
vi kan göra en jämförelse så du lätter förstår vad jag menar.
Vi tar Ericsson som ett exempel.
Företaget går dåligt och reformer måste göras. Dessa reformer kostar väöldigt mycket pengar och sin tur gör de så att företaget allt som allt förlorar ännu mera pengar. Men Börjar man istället se på¨vinsten och de omkostnader företaget har bortsett från de reformationskostnader man haft så kanske det inte går så dåligt för företaget i alla fall.
Detta gör gärna inte de människor som förpestat Sverige de senaste åren med sin förödande politik.
Rösta på miljöpartiet är nog bland de hemskaste man kan göra. ett spådant jävla spel bakom drapperierna de för. Vänder kappan efter vinden dagligen. Nej usch, sådana partier drar kvaliten på partierna vi faktiskt har i Sverige (Även om politiken som förs i Sverige är hemsk |
|
|
|
|