|
varför just trance? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by ScuL
jag kan inte fatta att det finns folk som tycker att hardstyle är verkligen hård :D .. det är egentligen relativt lungt.
när man jämförer det med tung techno eller gabber är det inget.
jag säger alltid så här... jag lyssnar på allt mellan 135 och 220 BPM :p |
jag håller med dig. jag fattar inte ens varför det heter HARDstyle eftersom det inte låter speciellt hårt. Tycker snarare att det låter smörigt :) |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by RebeL9
jag håller med dig. jag fattar inte ens varför det heter HARDstyle eftersom det inte låter speciellt hårt. Tycker snarare att det låter smörigt :) |
det kommer så för att stilen kommer ursprungligt från hardhouse och oldstyle .. en kombination alltså..
nog om hardstyle nu vi snackar i en trance tråd ;) |
|
|
| Hybrid |
jag lyssnade mycket på Prodigy och älskade deras musik stil (experience, music for the jilted generation) ... sen fick jag tag på en Ibiza skiva lite senare, med många '99 klassiker...
bilden på skivan visade också blågröna ibiza havet..
jag blev genast kär i trance.. :crazy:
.. länge lever trance :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Jag är lat så jag postar en gammal post av mig själv :)
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Det finns ingen låt utan det har alltid vart elektronisk musik för mig...
Visste inte ens hur man köpte musik som liten men jag spelade av det jag kunde från radion eller om brorsan hade nåt...
det första intresset man fick för musik var elektronisk musik, innan dess fanns inte musik för mig... Vi snackar ´80-tal och dom som fanns då var iaf.
Kraftwerk
jean michel jarre (Laser var ju så häftigt så man kunde dö & han hade tonvis med laser :D )
Depech Mode
Pet Shop Boys
Front 242
Nitzer Ebb
Mix Max skivorna(mixade skivor där dom lekte ihjäl sig med samplers)
Hithouse - Jack to the sound of the underground (har tom. vinyl singeln hemma nånstans)
I början av ´90-talet gick det över till den tidens TECHNO vilket då var allt med dunk och bizarra ljud som inte gick att spela på en vanlig gura.
LA Style - James Brown Is Dead
Techno Traxx samlingarna... lyssnade ihjäl mig på 1an & 2an.
Sen har det bara rullat på... har varit in på alla genres utom elektro. |
Trådar i samma anda :)
http://www.tranceaddict.com/forums/...sk&pagenumber=1
http://www.tranceaddict.com/forums/...sk&pagenumber=1
http://www.tranceaddict.com/forums/...sk&pagenumber=1
http://www.tranceaddict.com/forums/...sk&pagenumber=1 |
|
|
| GyLLe |
för att de får en på bra humör, å man vill bara stampa hela natten lång!!!
men lyssnar ni andra bara på electonisk musik.. jag menar jag lyssr på både trance, hiphop, viss rock (syftar på Linkin Park, Limp Bizkit å sådan rock) för man kan faktiskt röttna på att lyssna på bara trance.... |
|
|
| jofawe |
jag ställde samma fråga i en poppis tråd på TC förra året.
Jag började med eurodance (e-type, snap, maxx mm mm) och sen "gled" man in på det i samband med att jag upptäckte p3mix :)
Jag har mitt Trance intresse Henrik (voxpop) och Marcus Stridsberg att tacka :) |
|
|
| CJ InterCity |
jag trodde faktiskt att alla som skrev här skulle svara något i den här stilen:
"jag hade en holländsk polare som drog mig in i detta":toothless |
|
|
| Smeagol |
Flickvannen gjorde slut for ett ar sedan och jag var i akut behov att nagot annat som gjorde mig glad. Blev manga sena natter med mp3: or vid datorn.
EDIT:
man kan inte skriva kolon och ett o direkt efter utan att det blir sa har :o Jobbigt, mp3:or ser inte sa snygggt ut... Eller finns det nat sant dar knep med bakslash? |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Smeagol
Flickvannen gjorde slut for ett ar sedan och jag var i akut behov att nagot annat som gjorde mig glad. Blev manga sena natter med mp3: or vid datorn. |
Trance/musiken har räddad många tunga stunder i ens liv... :gsmile: |
|
|
| Gaby |
| -96 på en klubb på Ios så fick jag mitt * det här är grejer*-upplevelse!! Innan hade jag nog bara varit på rave som jag tycket var coolt och kul men för alldelles knarkigt... |
|
|
| swe_Trancer |
| quote: | Originally posted by GyLLe
för att de får en på bra humör, å man vill bara stampa hela natten lång!!!
men lyssnar ni andra bara på electonisk musik.. jag menar jag lyssr på både trance, hiphop, viss rock (syftar på Linkin Park, Limp Bizkit å sådan rock) för man kan faktiskt röttna på att lyssna på bara trance.... |
jag lyssnar på ALL musik |
|
|
| Smeagol |
| quote: | Originally posted by swe_Trancer
jag lyssnar på ALL musik |
Jag lyssnar BARA pa trance. :) |
|
|
|
|