|
Je nieuwe platen - Deel XII (pg. 19)
|
View this Thread in Original format
| Roger |
| heheh dat is ook eens fijn op zn tijd, een keer wat geld hebben voor andere dingen. kan me de tijd niet meer herinneren dat ik geld over had:rolleyes: al het overgebleven geld gaat naar platen.. |
|
|
| kolkiewolkie |
Vandaag maar weer eens een bestelling de deur uit gedaan :)
Way out west - killa :eyespop:
jones & stephenson - first rebirth
plastic boy - it's a plastic world
tiesto - suburban train
En ik had vrijdag bij thuiskomst weer een fraaie zooi platen op de mat liggen die ik van Wouter overgekocht heb. Allemaal zooi waarvan ik destijds nog niet kon zeggen of ik het wel vet genoeg vond of niet of waar ik domweg te lui voor was om te bestellen. Net zoals ik nu bv. te lui ben al die titels uit mijn toetsenbord tevoorschijn te toveren ;) . |
|
|
| raoel |
Nieuwste aanwinsten:
O.C. - Memory Lane EP
Fred Baker VS Nyram - Confirmation / Recognition
Fractal Structure - Natural Signs / A Feeling To Remember
Natural Signs is gejat van "Saltwater - The Legacy", maar de B-kant A Feeling To Remember is echt een heerlijke plaat.
Fred Baker, tja knaller
O.C.: eentonig, maar toch lekker met een hele mooie vocal, wel kort draaien anders verveelt ie :) |
|
|
| ryo |
| Marc Kelso - Half Lit World |
|
|
| TranceFool |
Net besteld, dus helaas nog niet binnen.....kan niet wachten :D. Erg goeie vangst van melodisch techy spul tot flink funky ´gebeuk´ :D
Chris Cowie - Stealth / Latimes // (F1)
Dan Corco & Patrick Dubois - Galactics / Heavenly Voices // (Versus)
Darko Esser - Laku Noc Jasna // (Wolfskuil)
Dave Clarke - Dirtbox (DJ Hell Remix) // (Skint)
Dlux - Darksparkle // (Phonotech)
Hardcell - Bensin Ep // (Zenit)
Joseph Armani and Jan Fransisco - Infatuation (Remixes) // (Joia)
Len Faki - Just A Dance (The Re-Interpretation Part 1) // (Figure)
Petar Dundov - Shiye // (Music Man)
Preach presents Dirty Bass - Joujouka Ep (Ascend)
Quartz - The Alphabet Q Ep // (Zync)
Rob Rowland - The Umbro Chance Ep // (Adrenogroov)
Secret Cinema presents Hidden Rivals - Born To Ill // (EC Records)
Vitalic - My Friend Dario // (Different)
|
|
|
| Partyhardy! |
| Ik koop de laatste tijd bijna nooit meer platen. Paar jaar terug kwam ik bijna dagelijks in de platenzaak, telkens nieuwe vette releases checken. Dat idee is tegenwoordig hélemaal weg voor mij. Heb alles al maanden op full rip en dan komt het daarna pas op vinyl als ik de plaat al helemaal zat ben en hem niet meer zou draaien. Heb geen cd-spelers en toch heb ik totaal geen zin meer om vinyl te kopen. Af en toe nog een plaat die ik niet ken en onbekend is maar er komt zo weinig uit en alles is al maanden bekend. Ik kan mijn geld er niet meer aan uitgeven en dat vind ik toch eigenlijk best jammer. Platenmaatschappijen moeten hun releases meteen uitbrengen en niet maanden wachten en hypen, dat dood nu echt de "vinyl scene"... |
|
|
| Ding Chavez |
| Dat heb ik nou juist totaal niet, de platenzaak is nou juist de plek waar je lekker in de releasebak kan snuffelen naar onbekende lekkere platen. Het is maar waar je naar op zoek bent. Geld is alleen bij mij het probleem waardoor ik de laatste tijd weinig platen meer kan kopen. Snel een baan vinden :) |
|
|
| TranceFool |
| quote: | Originally posted by Partyhardy!
Ik koop de laatste tijd bijna nooit meer platen. Paar jaar terug kwam ik bijna dagelijks in de platenzaak, telkens nieuwe vette releases checken. Dat idee is tegenwoordig hélemaal weg voor mij. Heb alles al maanden op full rip en dan komt het daarna pas op vinyl als ik de plaat al helemaal zat ben en hem niet meer zou draaien. Heb geen cd-spelers en toch heb ik totaal geen zin meer om vinyl te kopen. Af en toe nog een plaat die ik niet ken en onbekend is maar er komt zo weinig uit en alles is al maanden bekend. Ik kan mijn geld er niet meer aan uitgeven en dat vind ik toch eigenlijk best jammer. Platenmaatschappijen moeten hun releases meteen uitbrengen en niet maanden wachten en hypen, dat dood nu echt de "vinyl scene"... |
Misschien moet je eens wat minder iedere set van je favo DJ checken incl. tracklist, dan heb je dat probleem niet denk ik ;) |
|
|
| raoel |
Opzich heeft Onno wel een punt. De grote jocks draaien platen al tijden voordat ze uit komen en vele full rips verschijnen ook al dagen, weken en zelfs ooit maanden voor de release.
Ik wil als ik een plaat koop en thuis kom de drang hebben om mun moeder te pesten door die plaat zo hard te zetten dat de speakers het zowat begeven en zij beneden van de bank trilt. Gelukkig heb ik dat gevoel in de meeste gevallen nog wel, maar soms ook niet.
Ik luister veel livesets en met sommige platen heb ik "het al wel gehad" als ze uitkomen. Die heb ik dan al best vaak gehoord en als je um dan eindelijk kunt kopen is een stukje van dat gevoel van "waah, vette nieuwe plaat" al weg.
Zoals nu met Confirmation van Fred Baker vs Nyram. Ubervette plaat, kan me nog goed herinneren dat ik tijdens TiC 2004 (30 october!) tegen mun maat zei: wat een knaller. En die komt deze week pas uit, bijna 5 maanden later...
Toen ik um thuis voor het eerst luisterde kreeg ik van de B-kant, Recognition, een grotere kick! Is ie beter? of verveelt Confirmation al...
Hetzelfde geldt voor
Way Out West - Killa
Interstate - I Found U
en nog niet uit:
Phynn - Lucid
Riley en Durant - Feels Like home
Tiësto, met name, steelt zo wel de show door platen te draaien die de lokale jock nog niet draait, maar het is zeker niet goed voor zijn en andere labels.
[edit]
| quote: | Originally posted by TranceFool
Misschien moet je eens wat minder iedere set van je favo DJ checken incl. tracklist, dan heb je dat probleem niet denk ik ;) |
Daar heb je gelijk in, maar bloed kruipt waar het niet gaan kan...
Bezoekers van discotheken hebben natuurlijk ook hetzelfde. Denkt de Dj daar een nieuwe plaat te hebben, maar voor het publiek dat veel download is die ook al oud. |
|
|
| tijs08 |
Ik koop allang geen platen meer, maar toen ik dat nog deed was ik altijd erg up-to-date... maar dan nog liep je een half jaar achter! :mad:
Blij dat ik daar geen last meer van heb :) |
|
|
| Partyhardy! |
| quote: | Originally posted by TranceFool
Misschien moet je eens wat minder iedere set van je favo DJ checken incl. tracklist, dan heb je dat probleem niet denk ik ;) |
hehe :cool: Ja dat is een hobby natuurlijk, doe je weinig aan :p
Ik denk trouwens dat het met techno wat minder het geval is dan bij trance en progressive. Bij techno zul je nog wél nieuwe dingen tegen komen.
Het is ook niet zozeer dat het erg is als ik een plaat al ken maar hij moet niet al uitgemolken zijn. Ik denk dat platenmaatschappijen hun strategie moeten gaan wijzigen. Toen er nog weinig mp3's waren was het: eerst bekende dj's een plaat laten hypen en veel laten draaien en wanneer de plaat bij een groot publiek bekend is uitbrengen op vinyl. Niemand kon ook op een andere manier die plaat horen! Die MOEST je wel op vinyl kopen! helemaal vet natuurlijk! :crazy:
Ik persoonlijk denk dat ze het hypen wat moeten inkorten en niet meer maanden ermee moeten wachten maar max 2 maanden ofzo. Ik hoor het van meer vrienden om me heen die het geld niet meer aan vinyl willen uitgeven. Maar goed niet iedereen heeft het blijkbaar lees ik, gelukkig maar :)
Het belangrijkste wat ik bij mezelf merk is dat ik het zonde van mijn geld vind om een track op vinyl te kopen terwijl ik hem gewoon full rip heb. De meeste platen zijn gewoon erg "hit-gevoelig" en hebben dus een korte houdbaarheidsdatum. Ook dit probleem is bij trance/progressive veel groter dan bij techno...
| quote: | Originally posted by raoel
Bezoekers van discotheken hebben natuurlijk ook hetzelfde. Denkt de Dj daar een nieuwe plaat te hebben, maar voor het publiek dat veel download is die ook al oud. |
Het overgrote deel van het publiek houdt juist van herkenning alleen freaks kennen alles al, dus het is niet erg als die dj een bekende plaat draait, dat slaat alleen maar beter in! |
|
|
| basd |
Ik denk toch echt dat je jezelf een beetje in zal moeten houden met je hobby als je van dat probleem af wilt, Onno..
Een andere manier is om juist weer in het (al dan niet recente) verleden te duiken (ben ik zelf laatste tijd veel mee bezig).. Er zijn ZO veel platen te vinden die de meeste mensen alweer min of meer vergeten zijn, en die toch nog fantastisch zijn om te draaien en te beluisteren.. Daarmee kun je toch nog heel regelmatig een erg interessante set neerzetten, wat mij betreft zelfs een stuk interessanter dan alleen maar telkens de nieuwste platen draaien, want dat doet toch iedereen al. Dat maakt het ook niet interessanter.
Dusse, zoek nog eens setjes op van een jaar of drie, vier geleden (of nog langer), en bekijk eens welke platen je daarvan nog goed kan gebruiken. Zal je denk ik niet tegenvallen :) Daarmee kun je ook heel goed een 'oh ja'-gevoel bij mensen oproepen, en dat zal het denk ik net zo goed doen als een gevoel van herkenning bij recente platen. |
|
|
|
|