return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 
Verkiezingen Europees Parlement, wat stem jij? Doe de test! (pg. 5)
View this Thread in Original format
Matthijs
quote:
Originally posted by MaGiK54
Wilde eigenlijk niet gaan, maar nadat ik gisteren die dildo van een fractievoorzitter van het CDA zag, besloten om mijn tegen-stem niet verloren te laten gaan, dus PVDA gestemd.

haha inderdaad, die vent lijkt wel rechtstreeks uit een Prodent-reclame weggelopen te zijn!
Teknikol
zo net ff gestemd, SP natuurlijk :)
SnuggLe
quote:
Originally posted by total woot
2 robin/snuggle, jullie hebben zeker een punt, maar zoals Jasper al zei, het blijft natuurlijk een zeer oppervlakkige test, die voornamelijk bedoeld is voor mensen die te lui zijn om de programma's door te lezen, bij mij kwam toevallig de partij op 1 die ik (aan de hand van de partijprogramma's) al gekozen had, maar ik denk zeker niet dat dit bij iedereen het geval zal zijn.

Dat klopt helemaal.
Bij mij kwam LPF op 1, VVD op twee. Ik stem VVD, omdat ik de programma's van beiden naast elkaar heb gelegd en de punten die ik het meest belangrijk vond bij de VVD wel goed uit de verf vond komen. Tevens heeft LPF een paar sterke minpunten. Maar de meeste mensen hier kunnen zoiets niet onderbouwen.
HiGH_NrG
uit protest tegen al dat EU-gezeik ben ik niet gaan stemmen vandaag...
Asperge
quote:
Originally posted by HiGH_NrG
uit protest tegen al dat EU-gezeik ben ik niet gaan stemmen vandaag...

Dan moet je ook niet klagen als iets niet gaat zoals jij het wilt.

Ik heb VVD gestemd, omdat ik me gewoon het best in hun ideeen kan vinden(bij de stemwijzer kwam er ook VVD uit). Bovendien vind ik de manier van handelen van goed(Zalm die het niet met het begrotingstekort van andere landen eens is en dat gewoon duidelijk laat merken bijv.).
jp
Zo, democratische plicht vervult

En wel door op de laatste van de Party voor de Dieren te stemmen.
Hoop van harte dat ze een plaatsje in het parlement krijgen :)
Jappio
ben er niet aan toegekomen vandaag.

Help het percentage stemmers dus weer iets omlaag.

vette sig trouwens jp ;)
moogwai
Heb niet gestemd, want ik moest in Tilburg stemmen en daar ben ik vandaag niet :D Had anders VVD gestemd.
robin
quote:
Originally posted by total woot
2 robin/snuggle, jullie hebben zeker een punt, maar zoals Jasper al zei, het blijft natuurlijk een zeer oppervlakkige test, die voornamelijk bedoeld is voor mensen die te lui zijn om de programma's door te lezen, bij mij kwam toevallig de partij op 1 die ik (aan de hand van de partijprogramma's) al gekozen had, maar ik denk zeker niet dat dit bij iedereen het geval zal zijn.

tis allemaal erg zwart/wit, geen "ja, maar alleen als dit en dat" mogelijkheid. maar zonder zo'n test zou waarschijnlijk helemaal niemand weten wat ie moet stemmen, want er is ook niet bijster veel info over wat iedere partij nou precies wil in brussel. en op de websites van de partijen kijken zal ook wel niet veel helpen. word waarschijnlijk een beetje appels met peren vergelijken omdat ze de standpunten meestal net even anders formuleren enzo.

beste zou waarschijnlijk zijn een website met de vragen uit zo'n test maar dan met de punten van verschillende partijen daar onder. zo dat je zelf kan kiezen met welke partij je het eens bent, en dan nog zo'n ding voor hoe belangrijk je aan een onderwerp vind. maar dit zou waarschijnlijk erg langdradig en onoverzichtelijk worden allemaal :o
Cosmic
Ik heb op Transparant Europa gestemd. Van 0 naar 2 zetels, toch netjes. Meer dan D66, LPF en evenveel als Groenlinks en Christen Unie :D

eieregooie
Ik ben het gewoon vergeten :toothless

Sja Europa... best belangrijk :rolleyes:

Als ik was gaan stemmen was het voor de PvdA geweest, niet dat ik echt op de hoogte ben van de partijprogramma's, maar meer op basis van vertrouwen dus :)
eieregooie
net ff test gedaan...

DIK in het groen, met zeer minimaal verschil:

GroenLinks
D66 (?)
SP
PvdA

en in t rood:

LPF
VVD
CDA

erg in het rood: