return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
Skilsmässobarn? (pg. 2)
View this Thread in Original format
montana
mina förädrar har också varit lyckligt gifta i 25+år , och håller med som reb,
Glorie
quote:
Originally posted by St_Andrew
så för mig har skillsmässan inte vart någe tungt...


bra för dig :)
för mig har det varit väldigt infekterat, dock inge vårdnadstvister inblandat. Det blev typ naturligt att vi fick bo hos mamma för pappa var inte kapabel till det.

säger som reveal ja.. inga fler skilsmässor för min del. Aldrig att jag skulle hugga av benen (som det kan vara ibland) på mina barn.
Kamelen
mina föräldrar har vart gifta i över 20 år och fortfarande lyckliga =) jag har tur.. men det är sannt som r9 säger
St_Andrew
quote:
Originally posted by Glorie
säger som reveal ja.. inga fler skilsmässor för min del. Aldrig att jag skulle hugga av benen (som det kan vara ibland) för mina barn.


är väl iof i många fall värre om föräldrarna bara bråkar hela tiden :)

moralen borde ju snarare vara "skafaf inte barn om ni verkligen inte älskar varandra.." fast hmm, jag är ju lite vinklad eftersom jag vart med om en bra skillsmässa, men jag har hört många som sagt samma sak :)
Dioxys
Jag tänkte aldrig tanken på skilsmässa förens jag fick reda på att de skulle skiljas. Däremot känner man ju nu att det var konstigt att det inte hände tidigare...


Att hålla ihop bara för barnen har jag aldrig fattat, barnen mår bättre om du mår bättre!

Appropå det där med mormor & morfar/farmor & farfar så är båda dessa familjer skiljda i min släkt..

jävligt jobbigt på födelsedagar t.ex. när du måste ha flera olika firningar när de inte vill träffa varandra (skitlöjligt, jag vet)

dock får man ju mer presenter :)
Smekbar
mina föräldrar är inte skilda och jag hoppas och tror inte att de kommer skiljas heller...anledningen till att så många skiljer sig nuförtiden tror jag till viss del kan ha att göra med att folk bara hoppar in i äktenskap utan riktigt tänka igenom det... Mina föräldrar var ihop i typ 15 år innan de gifte sig så de var väl rätt säkra på sin sak, och jag tror det är jävligt vettigt... Kommer själv inte gifta mig om jag inte helt säkert vet att jag verkligen vill spendera resten av mitt liv med den människan och att hon vill detsamma... Sen kan det iofs skita sig ändå, men jag hoppas verkligen inte det...
Vizay
jag är väl en av dom lyckligt lottade som kunnat svara nej på frågan :)

mina föräldrar gifte sig i 20-års åldern å fyller i år 59 och 60 :)

that's a loooooong time :)
har aldrig riktigt tänkt på det där med skillsmässa å det känns som det e svårt att sätta sig in i en sån situation när man levt med färäldrarna tillsammans hela livet men jag kan tänka mig att det är jobbigt, även fast man kanske inte ger sken av det utåt.
dbl
JA, sen nån gång när jag va liten.. kommer inte ihåg när dem skilde sig... men jag har tagit det rätt bra... mycket nog pga att mina föräldrar har varit sams hela tiden.


angående det att om man får barn och sen håller ihop pga barnen bara, så tror inte jag att det e nån bra idé.. tycker nog det är bättre att man skiljer sig isåfall..
för det lär ju bara bli mer bråk, och föräldrarna kommer ju inte vara lyckliga.. vilket gör barnet olyckligt, vilket inte är bra.
M1cro5lave
Ja, sen drygt 10 år tillbaka.
Morsan blev misshandlad, lämnade honom, och flyttade. Träffar fortfarande min pappa ibland kanske 1-2 ggr per år då han har bättrat sig i sitt beteende.
Han var ett år svensk mästare i karate, numera hjälper han sin nya flickvän med hästhoppning där dem också tävlar. Ska föda upp hästar också. Så nog har han ändrat sig alltid :D

Dock ingen chans att de återförenas.
Aendy
Nej.

Gjorde dock ett arbete på barn med skilda föräldrar lagom till min examen, läraren blev stormförtjust i den och nämnde den i sitt avslutningstal i skolan. Enda kruxet var att den var HELT fiktiv, hade inte intervjuat en unge om hur det var att vara barn med skilda föräldrar, fejka ihop precis allting, pinsamt nog...

Kongo_kim
näpp . dom är fortfarande gifta. Vete fan om dom är lyckliga ibland har dom väl sina dispyter. Fast som Rebel säger min pappa är ju invandrare och det är inte så vanligt med skilsmässa då
dj_hysterix
mina föräldrar firar silverbröllop nästa år, respekt till de :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement