return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 
Skilsmässobarn?
View this Thread in Original format
Glorie
Om ja, skriv sen hur många år samt ev. kommentar om ni känner för det.

T.ex. "Man får mat av båda föräldrarna", "de är snällare emot mig", "pappas nya sambo är osnäll", "det är jobbigt att inte träffa pappa/mamma så mkt". etc.

Var det inte så att två tredjedelar av alla äktenskap slutar med skilsmässa? :(

-

Ja, sedan 10 år och det är först nu det börjar bli "drägligt". Illa, illa att det är barnen som hamnar mellan när föräldrarna drar åt olika håll.
SWE_TRANCE
Jupp, jag är "skilsmässobarn" sedan 1991 :)
Visst var det tråkigt att ens föräldrar flyttade isär å så, men jag tog nog det ganska bra.
Vi syskon var lyckligt lottade som hade föräldrar som inte bråkade.
Och dom har alltid kommit överrens med varandra och deras nya respektive.
Just nu är både min far och mor förlovade på sina håll, dock inget giftemål på gång.vad jag vet/hoppas iaf ;)
Jag har alltid bott med min mamma, men fått åka till pappa när jag vill. Så vi har alla alltid haft en bra relation!
Jag har haft det väldigt bra om man jämför med andra barn med vårdnadstvister och allt sånt.
Dioxys
Ja, sen 2år tillbaka.. Ändrade inte bara deras liv utan även mitt totalt

Har inte haft någon bra kontakt med min moder sen skilsmässan och vet heller inte när/om det kommer lösas.. Bor f.ö. även 32mil från min pappa nu eftersom jag är med honom i flytten söder i sverige.

Men det ändrar väl sig förhoppningsvis det närmaste året iaf...

Haft mina dispyter med min pappas flickvän, men det är ordnat nu.. Det var väl bara en tid att lära känna henne antar jag. Min pappa är nu en mycket lyckligare människa, det märker jag varje gång vi ses, vilket gör mig lyckligare på ett sätt. Jag är inte en sån som önskar att de går ihop igen, för som de hade det när dem var gifta kan inte ha varit lätt...
ScuL
nej mina föräldrar är fortfarande lyckliga :)
St_Andrew
japp, sen jag var typ 13 år eller nått sånt. var tråkigt i början men sen blev det bra :) känns nu som jag nästan hellre har skilda föräldrar än oskilda... dels får man resa mer, mer varierad mat etc :p dels så hinner man inte tröttna på dom lika mkt eftersom jag bor hos dom varannan vecka :)

så för mig har skillsmässan inte vart någe tungt... nämnas bör väl oxå att mina föräldrar kan umgås utan problem...
reveal
Vad tråkigt det måste vara för ens barn att inte kunna hälsa på "farmor och farfar", eller "mormor och morfar", tur då att ni får varierad mat...


Mina föräldrar är inte skilda, och jag hoppas verkligen inte att dom skiljer sig, och jag önskar heller inte att någons föräldrar ska skilja sig. Sen så hoppas jag vidare att jag själv aldrig ska göra det, speciellt inte när man fått barn.


Det är säker ofrånkomligt i många fall, men man får ju hoppas iaf :)
Smeagol
quote:
Originally posted by Glorie
Var det inte så att två tredjedelar av alla äktenskap slutar med skilsmässa? :(


Har fatt uppfattningen att det ar valdigt manga nufortiden... Iaf bland dem jag kanner. :( trakigt. Kan det ha att gora med att folk tanker mer individuellt och typ vill gora karriar. Ar mer radda for att fastna an att forlora nagot?
Bara gissar.

Mina foraldrar ar fortfarande tillsammans och det verkar funka bra for dem. Aven om de kanske inte ar overrens om allt loser sig saker pa ett satt eller ett annat for dem. :)

Lite laskigt, innebar det att nar man gifter sig sa smaningom ar det nastan 70% att man kommer skiljas igen? :nervous:
St_Andrew
quote:
Originally posted by reveal
Vad tråkigt det måste vara för ens barn att inte kunna hälsa på "farmor och farfar", eller "mormor och morfar", tur då att ni får varierad mat...


huh varför skulle man inte kunna det? :conf:
reveal
Men inte samtidigt alltså, eftersom de är skilda? :)


Men jag spekulerar bara, jag har ingen erfarenhet av skilsmässor som tur är :p
St_Andrew
quote:
Originally posted by reveal
Men inte samtidigt alltså, eftersom de är skilda? :)


Men jag spekulerar bara, jag har ingen erfarenhet av skilsmässor som tur är :p


aha, nu fattar jag hur du menar :p trodde du mena att jag inte skulle kunna hälsa på min farmor och farfar (som fortfarande är gifta) för att mina föäldrar är skilda...

har inte heller nån erfarenhet från en "sån" skillsmässa, men jag antar att det inte är så hemskt heller... men men kan inte utala mig =)

RebeL9
mina föräldrar har varit lyckligt gifta i 25 år. de är utlänningar så skillsmässa är ganska ovanligt. speciellt om man har ungar
JayBee
ja sedan 2001/2002 (kommer inte ihåg)

- har inte märkt någon större skillnad i min "livstil"
- bryr mig inte så mycket (det är ju deras sak och inte min)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement