|
Hvor kjøpe vinyler?
|
View this Thread in Original format
| ziddy |
Jeg har kjøpt noen vinyler i Oslo også har jeg kjøpt noen i tønsberg (utvalget suuger), noen i utlandet og noen på internett (only-djs.com, shop.paulvandyk.de. afterglow-records.de, psyshop.com ++)
..så hvor kjøper dere vinyler hen? noen gode råd å komme med (hvor billig o.l)? |
|
|
| alieu |
| Hvor i tønsberg er det du får kjøpt det?? |
|
|
| DJ_Audun |
De jeg har bestilt fra før er:
- www.only-djs.com <--veldig bra utvalg og ganske rask levering.
- www.chemical-records.co.uk <--har promoavtaler med en del labels så det er en del upfront materiale der, men tok faen meg en måned og få vinylene forrige gang jeg bestilte, pluss jeg måtte betale toll når de kom til Norge.
- www.tuneinn.com <--var ganske bra før, har ikke sjekket den ut på en stund.
Andre butikker (som jeg ikke har bestilt fra) som er verdt å nevne er:
- www.dancegrooves.com <--får inn det meste og har lave priser.
- http://shop.hooj.com <--her får du din daglige dose med progressive house og trance.
- www.buythatrecord.com <--ser ut som de har en del.
- www.promo-records-ltd.co.uk <--ser ut som de har en del.
- www.htfr.com <--vet at mange har hatt problemer med denne, så det er vel anbefalt og holde seg borte. |
|
|
| moore |
| quote: |
- www.tuneinn.com <--var ganske bra før, har ikke sjekket den ut på en stund.
|
De er fortsatt dødsbra på prog! |
|
|
| ziddy |
| quote: | Originally posted by alieu
Hvor i tønsberg er det du får kjøpt det?? |
musikkverket. Ligger rett utenfor farmanstredet.. veldig dårlig utvalg (etter min mening). Tar år før de får inn nye varer.. |
|
|
| noonboy |
| I oslo: Filter, Tribal Trax, Tiger, Big Dipper, og forhåpentligvis snart 1001watt hvis de kommer igang i dette årtusen |
|
|
| moore |
| Tribal Traxx har ikke akuratt kremen på kaka, men.. NOE bra har de kanskje inne avogtil. Jeg foretrekker og anbefaler å bestille fra internett, Chemical-records, tuneinn eller dancegrooves. |
|
|
| Sjodalf |
| quote: | Originally posted by noonboy
I oslo: Filter, Tribal Trax, Tiger, Big Dipper, og forhåpentligvis snart 1001watt hvis de kommer igang i dette årtusen |
Filter har forbedra utvalget sitt i det siste ser det ut til.
fant bl.annet. 'Ficta - Eli' der veldig tidlig.
Men skal du ha upfront stuff må du seff. ut på nettet å shoppe. ;)
| quote: | Originally posted by DJ_Audun
- www.chemical-records.co.uk <--har promoavtaler med en del labels så det er en del upfront materiale der, men tok faen meg en måned og få vinylene forrige gang jeg bestilte, pluss jeg måtte betale toll når de kom til Norge.
|
Dette er den stygge tollen som bremser ned leveringa. handler du for under 200,- er chemical en av de kjappeste på levering! og sinnsykt billig shipping priser har de også. |
|
|
| moore |
| Ja, som Sjodalf sier, pass på at du bestiller for under 200. Da får du som regel 2-3 plater. Skal du ha 8 plater, del det opp i tre bestillinger, det blir billigere uansett.. |
|
|
| DJ_Audun |
| Bestilite plater for noe rundt 1200 kroner forrige gang. Da måtte jeg slenge ut 500 kroner i toll. Jævlig irriterene at tollsystemet skal gjelde på ting som vinyler. Det er jo nesten umulig å få tak i det i Norge. Skal huske på å bestille færre neste gang og heller dele det opp i flere bestillinger. |
|
|
| ziddy |
Jeg bestillte 5 vinyler fra only-djs.com for ca. 3 uker siden. Jeg har ennå ikke mottatt vinylene og det virker som Rapid Air Express har drit seg litt ut. Jeg har sendt flere mail og spurt om hva som foregår og de jobber visst med saken.. :rolleyes:
Visse forresten ikke at man måtte betale toll for vinyler. Nå har jeg bare bestillt 1, 2 og 3 av gangen før da.. |
|
|
| Mista |
| Rapid air er teit. Var på døra her 3 ganger (da jeg ikke var tilstede) og truet med å sende pakka tilbake uten selv å ha gitt klar beskjed om at de hadde vært her. Kjipt at Airbourne Express ikke finnes lenger. Kunne jo bestille 10-12 vinyler fra dancegrooves og only-djs uten å måtte betale toll... |
|
|
|
|