|
Voor eens en altijd duidelijk (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Zehra |
| quote: | Originally posted by pooley
Ik draai zelf prog en luister ernaar dus kzou het ni weten :p
Way out west - mothera is echt wel lekker.
Veel prog-trance platen heb ik ni, zo'n stuk of 20-25, perfect om een setje mee te beginnen, of voor s morgens. |
aha! een 'proghead'!!!!!!!!!!
:rolleyes: |
|
|
| pooley |
*zucht*
call me what you want but you know how you have to call me to dingdingdong ! |
|
|
| Zehra |
*zucht*
call me what you want but you know how you have to call me to dingdingdong ! |
Maar ik denk toch dat de boodschap is overgekomen. Nu weet je ook hoe da voelt om met een benaming te worden bestempeld door gewoon een deel van de muziek die je beluistert. :)
Wat me wel stoort hier opt forum is: de anti-prog-attitude. Het is toch niet zo dat we duizend threads hebben over prog? Ja ok, we vermelden wel veel tunes in bepaalde threads maar dit zijn niet altijd dezelfde. We posten ze ook om het aan elkaar te laten weten welk nieuw goed ding we hebben ontdekt. Maar ik snap dus ook niet al dat bashing hier. Het gaat toch om de gevoelens, de emoties... die de muziek je geeft?
Het is toch ook niet zo dat wij al de trance tunes die iedereen zo goed vindt, beginnen af te breken ofzo? Ja, soms wordt er mss wel eens een mening gegeven maar dit is dan ook NADAT we het liedje in kwestie hebben beluisterd. Het komt over alsof jullie direct al negatief staan tov een prog tune zonder het even te hebben beluisterd gewoon omdat het prog is. Vooroordelen zijn nergens goed voor... :)
Ah well, geen ruzie hier :toothless... Let the music guide us all! :) |
|
|
| pooley |
Tis nog alijd 'ons' in mijn ogen.
Verschil tussen prog beluisteraars en trance beluisteraars maak ik ni.
Ge moet ook een leren relativeren, die pics posten/pesten was op de eerste plaats voor de fun ... |
|
|
| Jasperovitsj |
Ge moet ook een leren relativeren, die pics posten/pesten was op de eerste plaats voor de fun ... |
Oké, dat geloof ik wel. :)
Maar stel u is even in "onze" plaats, de mensen die wel van mcprog houden. Net in de threads over mcprog worden zo'n pics gepost of wat gepest en gespamd. Dan is het toch logisch dat het voor ons overkomt alsof er een anti-attitude is tegenover de muziek en daardoor ook de personen die ernaar luisteren. Allé, hoe zou het bij "jullie" (de echte trance-fans dan, wat toch nog altijd het merendeel van de forumbevolking is) overkomen als Pumaz en ik in trance-threads onnozele pics beginnen te posten en wat voos beginnen doen en constant over Mctrance praten, ook al is het voor ons voor de fun? Ik kan me niet inbeelden dat niemand zich daar ook maar een greintje door aangevallen zou voelen.
Het is gewoon dat "pesten" (ook al is het voor de fun, het wordt gewoon vervelend na een tijd) in combinatie met het hele Mcprog gedoe dat mij persoonlijk een beetje irriteert, en aan de andere reacties te zien ben ik ook niet de enige. En ik weet wel dat het niet altijd slecht bedoeld is, maar zo komt het vaak wel over, dat moeten jullie toch ook snappen? Voor jullie is het fun, voor ons kan het gewoon gewoon als vervelend en zelfs beledigend overkomen, net zoals hetzelfde gedrag bij jullie als beledigend zou kunnen overkomen.
Van mij moet niemand naar prog luisteren of het zomaar goed vinden. If it's not your cup of tea, fine by me. Maar geef de mensen die dat wel doen dan tenminste niet het gevoel alsof ze slecht zijn, ook al is het maar voor de fun. Relativeren is geen probleem, maar niet altijd en alles... |
|
|
| Gladius |
| i like trance :rolleyes: |
|
|
| Dark Apostle |
| quote: | Originally posted by SilentEagle
Wat voor zever is dit? |
Awel ik zet radio op...ik hoor Tiësto, ik zet TV op ik zie Tiësto. Ik begin ergens over trance, zij beginnen over Tiësto en op een bepaald moment heb ik zoiets gekregen van: ok dan....ff genoeg Tiësto gehad en gezien. Zijn vroegere nummer kan ik appreciëren, maar er is geen haar op mijn kop die er nu aan denkt zijn nieuwe CD te kopen, ik heb echt voor een tijdje genoeg Tiësto gezien. Zo vreemd is dat toch ook ni?
BTW het gaat niet om het aantal releases, maar om hoeveelheid aan blootstelling dat ik krijg. Hoe meer releases hoe liever, maar liever niet het zelfde nummer van 's morgens tot 's avonds. Elke dag van elke week (ofwel heb ik een gave om altijd ergens te komen waar ze Love Comes Again/ Rain Falls Down/ Traffic draaien LOL)
Zelfde was met lethal industry, had ik zoveel gehoord dat het me ergerde, nu vindt ik het een zalige track, zeker de Johan Gielen mix.
En on topic. Heb nooit echt dat gevecht begrepen tussen pro en anti-prog begrepen. Ik weet de meestal niet eens wanneer iets prog is en wanneer wel.
Maar ik kan wel begrijpen (in den tijd was dat met momenten erg) dat er mensen zijn die zich dood ergerde aan die groepjes van mensen die iedereen minderwaardig vonden die niet naar prog luisterden. Vooral sommige Engelsen hadden vrij erg die neiging.
Dat geluk hebben wij hier, wij zijn er precies toch heel wat gematigder in. |
|
|
| SilentEagle |
@pooley: groot gelijk, t gaat hier nog altijd om "ons" niet op progheads vs mcprog-roepers. :D
@Jasper: ik kan begrijpen dat gij u persoonlijk aangevallen voelt, maar waarom voel ik dat dan niet? :o Ik luister ook naar dingen die blijkbaar prog zijn (momenteel setje Deepsky :p Ni te opdringerig tijdens het, euh, studeren. :rolleyes: :p) maar ik kan me zieklachen met Steven en z'n gezever.
Ik denk dat als de prog-fans een beetje relaxen, en de "bashers" een beetje kalmeren of nog grappiger worden, er geen enkel probleem is.
@Dark Apostle: volgens mij hebt gij echt een gave. Ik denk dak nog geen 4 keer Love Comes Again op radio heb gehoord, en hooguit 3 keer in een club/fuif). :) |
|
|
| djcresto |
Wat mij vooral stoort in deze materie is het anti zijn. Zelf luister ik zowel naar trance als naar (de meer toegankelijke) prog. Ik kan evengoe flippen op nu-nrg als genieten van deepsky.
Maar als ik hier een thread zie en het staat mij nie aan, of ik vind het niet goed waarover er gepraat wordt dan reageer ik daar niet op dan ga ik mijn tijd daar niet in verdoen.
Het is zoals naar tv kijken en constant zitten zagen hoe slecht dat tv programma is. Dan zet je toch ook gewoon je tv uit?
Ik heb niet tegen pro threads, uiteindelijk gaat het hier over trance, en progressive trance is ook trance, net als hard trance dit is. En als er iemand hier een techno thread begint, daar heb ik geen probleem mee, ik zal het lezen, maar ik ga nie zeggen hoe slecht ik techno vind. En het ligt toch ook in de mensen hun natuur om iets aan te prijzen wat ze zelf goed vinden? |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Pumaz
Voor je de rest leest, ik heb hier ongeveer een uur aan bezig gezeten om te kunnen uitdrukken waarom ik minder naar trance en meer naar prog luister. (...) |
je hebt gelijk van A tot Z.
goeie trance bestaat nog, maar het wordt zeldzamer. ik hebt dat gemerkt donderdag in A State of Trance. alle nummers klonken bijna identiek, je kon een nummer niet toeschrijven aan 1 artiest. wat toch de bedoeling is neem ik aan als je produceert, je eigen ding doen... en dat gebeurt niet genoeg. ik heb het gevoel dat trance meer en meer als markt wordt beschouwd, waarbij het de bedoeling is op iets populairs in te spelen en op die manier veel centjes binnen te rijven. een hele hoop producers weten dat ook en beginnen te produceren wat populair is. "productie op maat" zou je het kunnen noemen. de trance markt wordt momenteel geïnfecteerd door ongeïnspireerde creaties van de hand van Mike Shiver e.d. gelukkig wordt er nog goeie trance gemaakt, zoals ik al zei.. door mensen die WEL hun eigen ding doen en zich niet laten leiden door de buitenwereld, maar door wat er in de ziel vanbinnen zit. ik denk eveneens aan Mike en L-Vee. maar ook aan Leama & Moor, Ralphie B. en zelfs Nu-NRG.
maar helaas wordt de trance markt meer en meer verzadigd. en dan biedt progressive een goed alternatief. zoals de term "progressive" uitdrukt, gaat het om nieuwe dingen proberen, vooruit gaan. zelf ben ik nog niet helemaal een proghead (ik ken bitter weinig van wat Zabiela doet), maar tot McProg zoals dat heet voel ik me helemaal aangetrokken. het is een soort van tussenstadium... het biedt de nieuwe sounds die uplifting/melodic trance niet meer biedt, maar het behoudt wel het melodische aspect dat trance in de eerste plaats goed maakte.
maar ook hier moet ik met teleurstelling toegeven dat er nu ook al een verzadiging van start is gegaan, je merkt dat in de sets van Markus Schulz die inderdaad zijn sound al aan het uitputten is... gelukkig is er voorlopig nog genoeg variatie, denk maar aan sets van Perry O'Neil, Ozgür Can, LikWit, enz. maar helaas gaat het nu al (en vrees dat Armada daar voor een groot stuk tussen zit) de verkeerde kant uit. en daar komt ook de term "McProg" vandaan... een paar dagen geleden drukte iemand in Music Discussion het goed uit: "McProg is voor progressive wat Ian van Dahl is voor trance."
gelukkig is het nog niet zo erg gesteld als met de melodic trance van vandaag, maar dat zal niet lang duren vrees ik. toch kan ik me voorlopig nog steeds vinden in progressive trance, het geeft me het gevoel dat trance me in zijn beginjaren gaf.
en dat brengt me bij mijn laatste punt. er wordt altijd gediscussieerd en genres worden constant afgebroken en waarom eigenlijk? muziek gaat om het gevoel. er zijn mensen die zich goed voelen bij punk, anderen bij r'n'b, en ga zo maar door. is een bepaald genre beter dan het andere? neen. tenzij je een nummer van de technische kant gaat bekijken... maar dat is een objectief gegeven, en eigenlijk van minder belang dan het gevoel dat een nummer bij iemand teweegbrengt. over een gevoel kun je toch niet discussiëren?! een gevoel is uniek, dat is eigen aan een persoon, dat is bij iedereen anders. nutteloos dus om altijd maar commentaar op iemand te hebben vanwege zijn smaak. |
|
|
|
|