return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 [3] 4 
Kindred Spirits - Compos Sui (sample) (pg. 3)
View this Thread in Original format
djcresto
dit is wel mijn kopje thee

Kheb ook zo het gevoel van alle komaan, wanneer begint het, maar da begin gaan we er dan eens zelf inmixen eh. Very nice done. Volgens mij toch een zeer goeie basis om een progressive tribal achtige plaat te maken.
Pumaz
quote:
Originally posted by djcresto
een progressive tribal achtige plaat

Hehehe, het hangt een beetje af van de melodie die erin gaat komen...
Which reminds me ... (ik zweer het Kevin NU begin ik eraan)
TOR
hehe neem gerust uw tijd.. nog een week examens...
Pumaz
Ok, juist nog eens opgezet en met mijn synth erop beginnen improviseren...
Wat komt eruit? Het soort melodie die heel goed in een club zou werken maar hierop niet echt. Maar toch, moest het goede productie hebben een schot in de roos :p
Volgens mij is het best gewoon totaal los een melodie te maken :toothless
TOR
quote:
Originally posted by Pumaz
Het soort melodie die heel goed in een club zou werken maar hierop niet echt. Maar toch, moest het goede productie hebben een schot in de roos :p


Kindred Spirits moet bekend staan om variatie, dus send away! een nasty clubber hebben we nog niet :D
Pumaz
quote:
Originally posted by TOR
Kindred Spirits moet bekend staan om variatie, dus send away! een nasty clubber hebben we nog niet :D

Ik weet al nimeer hoe ik het deed, wat ik vaak voor heb :o
Ik zal een andere maken, zonder papier! (geen zin)
Pumaz
Even deze thread nog eens boven gehaald omdat ik hulp nodig heb :toothless
Ik ben er nu iets mee aan het doen, en ik vroeg mij af, welke gevoelens gaan door jullie heen als je hiernaar luisterd? Of als je zoals mij bent: wat zie je als je deze hoort?
Want ik ben namelijk iets aan het denken maar het kan mss ook aan mij liggen, en zoiets moois wil ik niet verprutsen (al zou TOR daar wel een stokje voorsteken).
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Pumaz
Even deze thread nog eens boven gehaald omdat ik hulp nodig heb :toothless
Ik ben er nu iets mee aan het doen, en ik vroeg mij af, welke gevoelens gaan door jullie heen als je hiernaar luisterd? Of als je zoals mij bent: wat zie je als je deze hoort?

Als je de 3-minuten sample bedoelt: I've said it before and I'll say it again, als ik dit hoorde dacht ik meteen aan de zweverige Pole Folder & CP style! Solide basslijn, diepe percussie en alles lekker lang uitgesponnen, dan een een zalig lange break waar dan een dromerige en zweverige melodie doorkomt, en dan gewoon verder zweven zonder echt extreem lost te barsten...
Pumaz
Mja, het ding is: er zitten nu (precies echte) strings op die de track op film-muziek doet lijken, en ik zou liever hebben dat er geen synths in komen, want het klinkt net zo 'natuurlijk', alsof het live gespeeld zou kunnen worden, en dat vind ik eigenlijk beter.
Maar Kindred Spirits zijn 2 mensen en ik weet Kevin's opinie hiervan nog niet...
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Pumaz
Mja, het ding is: er zitten nu (precies echte) strings op die de track op film-muziek doet lijken, en ik zou liever hebben dat er geen synths in komen, want het klinkt net zo 'natuurlijk', alsof het live gespeeld zou kunnen worden, en dat vind ik eigenlijk beter.
Maar Kindred Spirits zijn 2 mensen en ik weet Kevin's opinie hiervan nog niet...

Doe het anders de Hybrid way: huur een philharmonisch orkest en laat hen de melodieën spelen :D

Pumaz
Tuurlijk J, tuurlijk...

Het is trouwens philharmonisch volgens mij ;)
TOR
hehe, wat juiste EQ en reverb allemaal niet kan doen.. :)

voorlopig is de bass nog een probleem, maar die strings ben ik ook wel content van hehe :)

maar het is idd een wat onverwachte wending (voor mij ook). niet denken en mijn gevoel laten werken.. zal wel zoiets geweest zijn.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 
Privacy Statement