return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 [5] 
[18-09-2004] Q-Base - The International Dance Festival (pg. 5)
View this Thread in Original format
Daveje
zonde als je dit zo leest.... het had echt eem mega vet feest kunnen worden.:(
jp

magrec
Waren er ook veel buitenlanders zoals q-dance had gehoopt of waren het toch vrijwel alleen maar nederlanders?
jp
80% was Nederlands, duidelijk te zien aan de nummerborden. Wel nog wat Belgen en Duitsers.

Qua muziek was het een drama, overal dezelfde saaie hardstyle nummers. Alleen bij Kai Tracid (techno/hardtrance), Lady Tom (Swiss hardtrance) en Franky Jones (Bonzai oldschool) ben ik effe blijven hangen. Voor de rest een beetje rondjes lopen en de boel bekijken.

Die kleine hardcore/talent hal was achteraf het leukste. Geen versiering en lichten, alleen een draaitafel en een stel speakers. De kabels vlogen in het gehak los dus viel de muziek uit. Allemaal mensen erop springen om te helpen, echt fantastisch.

http://dance.phono.nl/index.php?name=gallery Daar staat de rest van de snapshots, wel leuk op zich...
moogwai
Ik had niet zoveel te doen, dus hier een verslagje van mijn kant :D

We vertrokken rond 21:45 met een touringcar. Eindelijk ook eens een feestje waar m'n vrienden eens mee gingen/willen (ook al had de helft er al halverwege spijt van :p ).

Nadat we in wat buurtdorpen nog wat meer partygangers hadden opgepikt, waren we om 22.45 binnen. Er stond al een flinke file richting het terrein, maar dankzij de buschauffeur (die nog een route binnendoor wist :cool: ) hebben we misschien maar een kwartier er last van gehad. Ik kan me wel voorstellen dat het wel een chaos was als je met de auto kwam.

Op naar het terrein! Eerste indruk was goed, geen gezeik met wachttijden overal, standaard tentjes/hokjes, etc. Eerst maar eens naar de UK stage waar de Organ Donors aan de gang waren. Het geluid was redelijk goed (maar oordopjes waren absoluut niet nodig, terwijl ik dit eigenlijk wel verwachte) en hangars zijn toch vette locaties! Draaide eigenlijk een mix van hardhouse en hardstyle, klonk vrij aardig voor in te komen. Toen begon het dus te regenen.... helaas

Toch maar naar een andere tent gegaan, eerst richting Nederland 1 waar Isaac nog bezig was (want ik hoorde Lovin You :crazy: ). Niet eens naar binnen geweest, want het was er tering druk (rest van de avond door de drukte niet eens een poging gewaagt om er heen te gaan). Nog ff een hapje eten en toen de stage van onze zuiderburen bezocht. Yves deRuyter was aan de gang! Eindelijk trance.. haha :) Ook al was het meer Techtrance (Sam Sharp - Deep, nieuwe mixen van The First Rebirth, Born Slippy, etc). Klonk vrij goed en het was gewoon gezellig druk in de tent...

Ook eens een toilet bezocht, wat ben ik toch blij dat ik geen vrouw ben, want je gaat bijkans over je nek van de stank in die hokken :whip:. De de rest van de nacht dus tegen te hekken aan..

Ondanks de continue regen toch maar naar Nederland 2 gegaan waar The Prophet aan 't draaien was. Maar wat was het er tering druk :( Nog ff binnengestaan, maar op de vierkante centimer je vermaken valt ook niet mee. Hij draaide wel erg lekker, gewoon lekkere oldskool. Wat ik echt gewoon 10x betere muziek vind als Hardstyle of de 'nieuwe" hardcore. Alleen, die tering drukte :whip: En buiten was ook geen optie door de regen.

Dan maar naar de Main, waar Speedy J nog bezig was. Erg lekker! Miss Djax begon met flinke stamptechno (hoorde ook nog Literon/Speedy J - Collabs) De Main was best wel "huge" en zag er gewoon goed uit. Maar zelfs voor Nederland 1 &2 was deze nog veel te klein geweest. Maar m'n vrienden vonden het niks, dus maar weer pleitte. Eens Germany 2 bezocht waar Talla aan het draaien was. Alweer trance (haha.. ik ga ook een kaar naar Q-dance feestje), wel lekker (o.a. Synaesthesia) maar ook weer net niet, sfeer was hier maar matigjes. Dan maar weer een hapje eten, waar Verdine Bel nog lekker stond te draaien.

Op naar Da Boy Tommy, draaide meteen z'n eigen klassieker Kol Nedra! Zo'n blij nummer, maar wel zo'n vette kick! Daarna draaide hij meer een mix van softe jump & techno (recreate, turbulence). Had ik meer van verwacht. Eigenlijk dus Dumonde gemist helaas, maar daarna nog wel Cosmic Gate. Zoals gewoonlijk veel eigen spul, waarbij ik me nog goed heb kunnen uitleven! Daarna draaide Dean, begon goed met stevige hardtrance, maar zakte daarna in. Toen was het alweer tijd om te gaan, want onze bus vertrok al om 6.15. Op de achtergrond draaide Bountyhunter heerlijke (bonzai) oldskool Vetttttttttt! :tongue3 :eyes: Echt kut, dat we moesten gaan :(

Binnen een half uur waren we alweer thuis. (wat een verademing een keer vroeg thuis :) ) Stond nog flink wat polizei langs de weg (er zullen dus nog flinke controles geweest zijn), maar met de bus zijnde kon je gewoon doorrijden.

Conclusie..

Naja, wat moet je eigenlijk van zeggen. Ik heb me zeker vermaakt (of kwam dat door de alcohol :D), het feest (terrein) heeft zeker potentie, alleen was het op sommige plaatsen gewoon veel te druk (Nederland 1 & 2 dus). Ik denk dat bij een feest van deze omvang een groot buitenstage gewoon noodzakelijk is. Of ze moeten gewoon wat boxen buiten zetten en dan maar hopen dat het droog blijft.

Sfeer! Was toch goed en zeker wel gezellig. Alleen toch weer veel stilstaande mensen. Lichten/sfeer/aankleding ruim voldoende. Maar als ik het vergelijk met wat voor sfeer er wel eens hangt in een tent bij Dance Valley Of Mysteryland dan was het gewoon erg mat! Maar mag je dit wel vergelijken??

In ieder geval 30.000 man (kun je ook wel letterlijk nemen, want er waren erg weinig vrouwen) was gewoon te veel voor deze opzet.... Komt ook doordat er onderhand alleen maar Nederlanders waren, maar ook met een betere spreiding waren de hangars gewoon te klein.

Oh ja, ik ben blij dat ik dichtbij woon als ik wat andere reacties zo lees overal!
franzelare
wat een KUT feest zeg!

te toegangswegen waren slecht geregeld (te krap) het parkeren was genoeg ruimte maar een zooitje (slecht aan weizingen)
de bussen (vee vervoer) naar het terreis was baggen (en in de regen staan wachten op de bus ook nog)

binnen geen ponsjos of betaald (E3,50!!!!)
ik weet niet welke beuQer daar bij Q-dance het geniale plan had gekrengen de tenten allemaal netjes een nummer te geven en dan vervolgens de nummers in een zo min mogelijk logische volgorde te zetten!

er liepen echt kinderen rond dat ik dacht; toen jij voor het eerst naar de kleuterschool mocht liep ik om mijn eerste feestje!

de terugweg ging makkelijk voor ons omdat we terug naar enschede gingen en dus door duitland reden en geen last hadden van alle andere nederlanders die terug gingen. maar dat was dan ook wel het enige pluspuntje!!

ohja en ik vond het een zware belediging voor bellie dat hij gewoon in een snackbar moest gaan staan draaien!
Menno
Hier even een klein report van mijn kant.

Om 20.30 vertrokken uit Dordrecht en we waren om 23.15 op het terrein. Beetje vertraging gehad door een ongeluk, waardoor we 30 minuten in de file stonden.

Eenmaal binnen zijn we gelijk naar Belgium gegaan waar DJ Ghost aan het draaien. Was wel aardig maar niets bijzonders. Yves de Ruyter draaide daarna wel lekker, o.a. Adagio for Strings en Max Savietto - No Hacker :crazy:..en nummers die Moogwai noemde.

Na Yves zijn we gaan rondlopen en kwamen we bij Italy en Swiss uit, waar Angy Dee aan het draaien was.
Deze vrouw was me toch een partij aan het beuqen. Echt niet normaal. Het was lang geleden dat ik de bass in mijn buik voelde doordreunen :)

Na Angy vervolgens naar de Hardtrance gegaan, waar Talla 2xlc net begon met Dogzilla - Your Eyes. Talla draaide voor mij trouwens de beste set van de nacht. Een van de gasten van Dumonde zat trouwens de halve set van Talla met het mengpaneel te kloten en ik vraag me af of Talla dat wel waardeerde.

Dumonde nam het roer over na Talla en die draaide wel lekker. Gewoon wat je van Dumonde kan verwachten eigenlijk.
Cosmic Gate draaide daarna wel aardig, al was de set bijna identiek aan die van Defqon.

Na Cosmic Gate naar Dj Amok gegaan, maar ik kwam er na vijf minuten achter dat Techno echt niet mijn ding is. Heb toen maar besloten om tot 07.00 bij Technoboy te gaan springen. En dat was in ieder geval beter dan Amok :)

Vervolgens terug naar de bus gelopen en ik rolde om 10.30 mijn bed weer in.

De sfeer viel inderdaad tegen in sommige zalen, maar over het algemeen was de sfeer goed, vooral in Belgium. Gelukkig ook geen vechtpartijen gezien.

De aankleding van het terrein en de zalen vond ik echt super. Petje af voor Q-dance weer.

Vond het een geslaagd feest, als Q-dance volgend jaar met een betere line-up komt ben ik zeker weer van de partij.
jp
Dancers,

Tot onze grote spijt zijn er nogal wat problemen geweest rondom de logistiek bij Q-BASE, een aantal van jullie hebben lang in de file gestaan en te lang op pendelbussen moeten wachten. Toen het ook nog eens begon te regenen is dit voor velen op zijn zachtst gezegd kut geweest.

We kunnen een ellenlange tekst en uitleg geven over niet nagekomen afspraken door een aantal van de door ons ingehuurde leveranciers, bussen met pech (instroom) en politie-fuiken (uitstroom), maar jullie hebben gelijk; het was niet goed genoeg geregeld!

Wij als Q-dance nemen de klachten zeer ter harte en zullen er absoluut voor zorgen dat deze problemen volgend jaar niet meer zullen voorkomen.
Volgend jaar komt er een extra aanvoerroute om de files te beperken.
Het parkeerterrein zullen we dichter bij het festivalterrein situeren, zodat er geen pendelbussen ingezet hoeven worden en iedereen gewoon op eigen gelegenheid naar het festivalterrein kan lopen.

Desondanks zijn we erg blij met deze eerste editie van Q-BASE, het terrein was vet, de dj’s hebben erg goed gedraaid en de sfeer was top! Voor volgend jaar hopen we op beter weer en een geslaagd evenement voor iedereen!!

Bekijk hier het eerste gedeelte van de foto's, deel 2 volgt snel..

Groet,

Q-dance

:rolleyes:
moogwai
Tja.. dat hadden ze natuurlijk niet beter kunnen verwoorden bij Q-dance :rolleyes:

Als je de reacties leest op de diverse forums, gaat het eigenlijk alleen over de chaos als je met de auto/pendelbus bent gegaan. Mensen die erg vroeg waren of met een touringcar hebben hier net als mij en Menno amper last van gehad.

Daarnaast natuurlijk de drukte bij NL1 (hardstyle) & 2 (oldschool). Mensen die eigenlijk alleen bij de andere locaties zijn geweest zijn al een stuk positiever.

Maar goed, het had zo veeel beter kunnen (en moeten) zijn!
basvh
al weken twijfelde ik over dit feest, achteraf natuurlijk blij dat ik niet gegaan ben.

als je de foras moet geloven dan hebben ze toch een paar dingen niet goed gedaan. Zeker stom want wil je buitelanders trekken moet de eerste klap toch echt een daalder waard zijn. Wat ik me verder afvraag is dat ze niet teveel hebben gewild in een te korte tijd. Ik heb ergens gelezen dat ze rond maart die locatie hebben gevonden. Dan is dan 5-6 maanden om een groot feest te organiseren misschien wat te kort. Ik lees namelijk altijd dat meeste organisaties soms wel 8 tot 1 jaar nodig hebben om iets te organiseren.

nwopper
Hahaha! Wat een negativiteit allemaal!
Ik vond het een kicke feest! Ik vind feesten kicke als het geluid goed is en de line-up ass kickt...dat deed het allemaal...
Geen last gehad van ellenlange files o.i.d. Enige nadeel die enorme snertregen!! Had het niet ff droog kunnen blijven???!!

De UK-area was supervet (alleen dat al die domme Hollanders dan weer allemaal 'Holland, Holland, Holland!' moesten gaan zitten krijsen om de aanwezige Duitsers te provoceren. We zijn op een feest...niet op de tribunes bij de zoveelste Duitsland - Nederland voetbalwedstrijd :rolleyes:, Idem dito in de Germany-tenten... Hou toch eens op mensen!) met vooral de Organ Donors en K90!!!

Voor de rest nog ff geweest bij de Swiss/ Italy area en M.I.K.E. nog kort gehoord op de Belgium-stage....

De award voor Beste Area van Q Base gaat naar Germany 2.

DuMonde, Cosmic Gate, Talla 2XLC....waar kan een blije hardtrance liefhebber nog meer om vragen!? DuMonde draaide een GEWELDIGE set!!

DeLeon zat niet met het mengpaneel van Talla te kloten...hij moest een aantal dingen aansluiten AAN het mengpaneel, meer niet. En er ging duidelijk iets mis dus daarom deed hij er lang over. Maar okee, Talla keek wel wat chagerijnig..ja...:happy2:

De NL-stages ben ik niet ingeweest.... Allemaal hardcore en hardstyle...been there, done that...
jp
http://events.q-dance.nl/2004-09_18...r_q-base/after/

de Q-base after video
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 [5] 
Privacy Statement