|
Thread in frans (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Buoyant |
het werkt toch over het algemeen zo: hoe meer franstaligen da der komen, hoe meer frans der gesproken wordt???? da gaat toch vanzelf op den duur, tis een Belgisch Forum dus,........
heb er niks op tegen als ik het nie int frans kan zeggen dan reply ik wel int engels |
|
|
| super-styleR |
| Gewoon reply's doen in het frans mate niemand die daar tegen is :) de meeste mensen hier zullen dat wel verstaan en als ze niet int frans terug kunnen antwoorden zal dat wel in het engels gebeuren ;) |
|
|
| mr_sick |
Ik begrijp heel goed nederlands maar praten en schrijven is een andere ding. Dus ik gebruik niet de belgische forum maar de frans forum :(
Ik denk dat er andere mensen in dit situatie zijn |
|
|
| Wildfir3 |
| quote: | Originally posted by super-styleR
en als ze niet int frans terug kunnen antwoorden zal dat wel in het engels gebeuren ;) |
of gewoon int nederlands? Als iedereen moeite doet om de andere zijn eigen taal tenminste te begrijpen, dan is er geen probleem. Vlamingen posten in het Nederlands, Walen posten in het Frans. Simple comme bonjour ;)
Ik woon vlakbij Brussel, in een VLAAMSE stad, en ik moet zeggen dat walen bij mij nogaltijd een gevoelig onderwerp is. Veel walen hier in de omgeving doen gewoon de moeite niet om eens wat Nederlands te spreken, terwijl wij van nature uit overschakelen op het frans als ze ons aanspreken. Ik vind dat het zo simpel kan zijn als ik voordien heb gezegd: Vlamingen spreken Nederlands, Walen spreken Frans. Als ge allebei een beetje moeite doet is dat perfect te doen :) |
|
|
| Dark Apostle |
| quote: | Originally posted by mr_sick
Ik begrijp heel goed nederlands maar praten en schrijven is een andere ding. Dus ik gebruik niet de belgische forum maar de frans forum :(
Ik denk dat er andere mensen in dit situatie zijn |
Alors, nous sommes "elkaars" reflection (=spiegelbeeld) :D
Ja sorry, sinds het middelbaar is mijn Frans zwaar vastgeroest. |
|
|
| Steve-Austin |
Pas seulement 1 wallon mais 2 au minimum hein ;)
Ik lees bijna de hele threads maar ik schrijf niet te veel. 't is te moielijk voor mij om precies te zeggen wat ik bedoel ...
Maar soit, voor een luikenaar, dat is niet zo slecht ;) |
|
|
| Dj Thy |
| Ik ben Brusselaar, nen echte, dus per definitie parfaitement bilingue :D |
|
|
| Dark Apostle |
| quote: | Originally posted by Dj Thy
Ik ben Brusselaar, nen echte, dus per definitie parfaitement bilingue :D |
Wow The Last of the Broekzelers :D |
|
|
| Kaidreas |
| mon french est really sucky |
|
|
| TOR |
franchement je ne vois pas le problème.
si vous comprenez ce qui est dit, vous pouvez quand même parfaitement réagir.. en français ou en néerlandais, n'importe... |
|
|
| Gladius |
| quote: | Originally posted by TOR
franchement je ne vois pas le problème.
si vous comprenez ce qui est dit, vous pouvez quand même parfaitement réagir.. en français ou en néerlandais, n'importe... |
d'accord! |
|
|
| Steve-Austin |
| quote: | Originally posted by TOR
franchement je ne vois pas le problème.
si vous comprenez ce qui est dit, vous pouvez quand même parfaitement réagir.. en français ou en néerlandais, n'importe... |
Par politesse pour tout le monde je ne réponds qu'en neerlandais si le thread est en neerlandais car tout le monde ne comprend pas le français. |
|
|
|
|