|
Läs min prisbelönta novell om trance (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by fruktsoppa
men den är juh inte riktigt om trance vill jag säga.. |
Hah...men vad vet du? Det är jjuh jag som skrivit den :p Och jag säger att den är om Trance....Musiken som värmer honom....den som han lever för.....Den musik som dunkar....musiken som går ut i hela hans blod........Självklart är det Trance......man måste bara läsa lite mellan raderna :)
När jag orkar ska jag skriva om hur den här berättelsen kom till också.....
Tack för alla positiva kommentarer :) Kul att folk gillar den...jag ska göra vad jag kan för att filmatiseringen ska kunna läggas upp på boarden....... Om ni missat det så ska jag och fruktsoppa filmatisera den med musik i andra ring i plugget :) |
|
|
| Trance Christer |
| den var skitbra du är jävligt duktig på att skriva :) |
|
|
| reveal |
| wow, här kommer gamla trådar upp på tapeten :) |
|
|
| mindshooter |
Jo förresten jag skulle vilja att dom som orkade skrev lite mer ingående om den...vad var bra, vad var mindra bra och vad var dåligt?
Nån speciell grej som var bättre än det andra? Bra att veta när vi ska filma den....
Tack :) |
|
|
| Trancefella |
Ruggigt skarp novell. Hehe, känner mig lite träffad (bortsett från allt om t_banan o killen med kniv). Ibland vill man bara vara själv med musiken, känna impulserna, rytmen. Så illa skönt. Så e det lite mysigt med snön också... :) :) :)
Ps. Och när filmen är klar måste ni lägga upp den nånstans! :D |
|
|
| fruktsoppa |
| quote: | Originally posted by mindshooter
om ni missat det så ska jag och fruktsoppa filmatisera den med musik i andra ring i plugget :) |
men det är inte FÖR plugget utan för oss själva, om det blir av. |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Trancefella
Ps. Och när filmen är klar måste ni lägga upp den nånstans! :D |
Just det det glömde jag nämna.....I skolan får vi just nu göra en "portfolio" sida där vi ska lägga upp ALLA stora arbeten i skolan för att kunna visa för framtida arbetsgivare osv osv....det betyder att filmer och dylikt ligger på skolans feta uppkoppling online :)
Så ni behöver nog inte oroa er....'
Frukt: Varför skulle det inte bli av?
Påminner mig om att vi borde avsluta vårt andra filmprojekt....ska vi ordna det i helgen? |
|
|
| fruktsoppa |
mindh: 1. man vet aldrig. just nu känns det som.. jag vet inte.. inte så tänd på göra den, men jag vet inte hur det blir senare, då vi KAN göra den utan nånting osm har med VHS o göra.. :)
2. helst inte över en hel helg, då tar vi hellre hem den imorrn(torsdag) o tar till skolan på fredag.. känns jobbit för båda att ha den över helgen.. faktiskt, du vet hur det e. |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by mindshooter
När jag orkar ska jag skriva om hur den här berättelsen kom till också.....
|
berätta:) |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by fruktsoppa
mindh: 1. man vet aldrig. just nu känns det som.. jag vet inte.. inte så tänd på göra den, men jag vet inte hur det blir senare, då vi KAN göra den utan nånting osm har med VHS o göra.. :)
2. helst inte över en hel helg, då tar vi hellre hem den imorrn(torsdag) o tar till skolan på fredag.. känns jobbit för båda att ha den över helgen.. faktiskt, du vet hur det e. |
Varför är det jobbigare att bära hem en fredag än en torsdag :conf:
Den står juh bara på rummet tills måndagen kommer....grejen är att vi har flera kvällar på oss att pricka in trappuppgångsgrejen ;)
Klart att den nya filmen ska ske med Digital utrustning :)
Ravesquad:
Jo det är rätt intressant det där med när och hur jag skrev den.
har alltid tyckt att det varit lite underligt nämligen.
Jag var typ ensam hemma...det var ganska länge sen... Jag hade iaf ganska nyligen börjat lyssna på trance och jag hade laddat hem Tiesto - Magik 6 mixen som jag gillade... Jag lyssnade på den fett högt väldigt länge och intensivt....säkert mer än en timme...
jag var helt inne i musiken... det var då det började komma bilder upp i huvudet... Helt underligt faktiskt...men jag såg en snubbe då som stod på perrongen med sina hörlurar och så all snö och ....
Jag bestämmde mig iaf för att skriva ner det jag såg... Osså skrev jag , och skrev och skrev...kändes knappt som om det var jag som skrev och det kanske låter konstigt men det är väligt många andra som upplevt samma sak som jag hört... Musiken påverkade mitt sätt att skriva vilket kan förklara slutet med "moogwai - viola (armin van buuren rising star mix)". Jag skrev hela novellen samma kväll....inte långt efter fick vi i uppgift i skolan att skriva en frivillig novell.
Redigerade min novell lite och lämnade in den. Mycket beröm fick jag av min lärare och sedan vann jag då skolans novellpris med den. Själv fattar jag inte hur jag kunde skriva så bra och jag har t.o.m lyckats analysera min egen novell på många sätt. Det är juh bevisat att viss musik ar en belägenhet att öppna sinnerna till fullo. Om man t.ex kollar tillbaka på indianerna som dansade till monotona trummor runt en eld tills dom hamnade i "trans". På samma sätt dansar vi idag på klubbar och dylikt. Kanske (eller förmodligen) var det väl musiken som fick mig att öppna sinenna till fullo och skriva det där :)
Kul att ni tyckte om den! |
|
|
| fruktsoppa |
[QUOTE]Originally posted by mindshooter
[B]
Varför är det jobbigare att bära hem en fredag än en torsdag :conf:
Den står juh bara på rummet tills måndagen kommer....grejen är att vi har flera kvällar på oss att pricka in trappuppgångsgrejen ;)
[/b)[/qoute]
dagen spelar ingen roll.. det är just det att vi har flera kvällar på oss.. jag vill inte ha det.. vill göra det på en kväll. vore bra om vi tog den nån natt då jag är på väg hem ifrån krök-kväll elelr nåt.. då det är släckt.. |
|
|
| Misery |
den va gosig. känner osså igen mig väldigt mycke... förutom slutet då ja.. :) läste den dock till Kayseri - It's alive.. :) de funka de me.. :)
najs att ni gör film av den! trevligt... |
|
|
|
|