|
telia ger 8mbit till alla...
|
View this Thread in Original format
| NooN |
| Ännu en gång så måste man försöka övertala pärona :P |
|
|
| ShyTrance |
| kostnadsfri uppgradering till 8mbit om man redan har nått telia abonnemang :D hoppas farsan beställer :toothless :p |
|
|
| SteveTranz4ever |
Ja de väl bara å säga grattis :)
Det är ju först nu Felia kan säga att dom har bredband... :toothless
För runt 200 spänn mer i månaden kan jag nu kostnadsfritt uppgradera mitt BBB 10Mbit till 100Mbit... |
|
|
| P4z! |
Mitt modem från felia har börjat strula nu dem senaste månaderna, efter att jag skaffade mig 8mbit..
edit: sitter och väntar på telia bredbandssupport för 6:e gången nu, bara 30 min kvar tills det blir min tur.. :( |
|
|
| JayBee |
BBB är inte så himmla myckt bättre faktist.
vi skaffade 10mbit nyligen men ungefär var 4:e dag eller så, byter den ip nummer vilket är väldigt frustrerande för när den byter så tar det ca: 2 timmar innan man kan surfa igen, den lägger ner helt medans. och så måste man ta reda på nya IP:t och skriva in det i settings på DC om man ska kunna använda det också :P |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by JayBee
vi skaffade 10mbit nyligen men ungefär var 4:e dag eller så, byter den ip nummer vilket är väldigt frustrerande för när den byter så tar det ca: 2 timmar innan man kan surfa igen, den lägger ner helt medans. och så måste man ta reda på nya IP:t och skriva in det i settings på DC om man ska kunna använda det också :P |
Det låter skumt... har inte haft det problemet under dom 4 år jag haft BBB... Vet att det byts ip nummer då och då men det tar ibland över en vecka mellan gångerna om datorn står på, annars så byts det varje gång jag startar om datorn i princip men det har aldrig slutat fungera pga de...
Ring och påpeka ditt problem för BBB ! :) |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by JayBee
k, jobbigt...
men skaffa dns program.. så uppdateras d automatiskt, o då behöver du inte byta i dc :) kolla: www.no-ip.com |
|
|
| ScuL |
verkar som det är mycket arbete kvar i Holland. ADSL täckning är 87% här men det finns absolut ingen 8mbit överallt.
KPN (Holländs tidigare statstelefonibolag) erbjuder inte ens 8mbit .. 4mbit är max.
lyckligt nog finns det konkurrenter som har det men dem har bara 37% täckning.
och värsta grejen är att det koster 1000:- (SEK) i månaden.
10mbit eller 100mbit finns inte.
(bara i några studentlägenheter, inte för konsumenter)
jag är lycklig att ha 2mbit ned / 1 mbit upp för 600:- SEK i månaden. :( |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
kostnadsfri uppgradering till 8mbit om man redan har nått telia abonnemang :D hoppas farsan beställer :toothless :p |
vart stod det?
hittade det inte så jag antog att dom hade slutat med det men de verkar ju kanon om dom har kvar det :) |
|
|
| x-dream |
Uppgradera mitt redan igår å de funkar kanon...
Fast när jag beställde de över tele igårkväll så sa hon att de kostade 300 kr att uppgradera till 8 Mbit... |
|
|
| ScuL |
hmm
enda pluspunkten i jämföringen.
Här koster det aldrig pengar att uppgradera.
Bara när man downgraderar.. |
|
|
|
|