|
Levy & DJ kaupat
|
View this Thread in Original format
| Puuhis |
Ajattelin että tänne voisi listata Suomessa toimivat nettikaupat ja ehkä myös joitain hyviksi todettuja ulkomaisia kauppoja joiden kanssa on helppo asioida. Arvosteluja saa antaa.
StreetBeat - Ainakin itselleni muodostunut levykaupan standardi. Hinnat osittain astetta korkeampia, mikä johtunee streetin saavuttamasta jonkinlaisesta monopoli asemasta. Toimivat sivut ja hyvät infot levyistä. Myös myymälä Helsingissä.
Octans Records - Jari Pohjolaisen pitämä nettikauppa. Painottunut enemmän Houseen. Asiallisen pinkit sivut.
Stereofonica - Ei omakohtaista kokemusta vielä.
Airon Musiikki - Jyväskylässä toimiva levykauppa. Löytyy kaikenlaista musiikkia.
---
Elektroni - Kattava valikoima DJ ym. studio tarvikkeita.
DSC - "DJ-laitekauppaa jo yli 20-vuotta!"
Thomann - Erittäin kattava soitinkauppa! Omakohtaisesta kokemuksesta suosittelen! |
|
|
| GrimReaper |
Jepjep.
Thomann: Loistava kauppa ainakin omien kokemusten pohjalta. Tilaukset tulevat hyvinkin nopeasti riippuen onko tuotteita varastossa/tukussa saatavilla.
Streetti: Monopoliasemassa vähän yksinäinen.. hinnat ovat astetta korkeammat, mutta loistava palvelu kompensoi hintaa.
Stereofonica: Todella laaja valikoima, kohtuuhinnat mutta toimitusajat ovat paljon pidemmät mitä jopa ulkomaisista nettikaupoista tilattaessa, paikoitellen SF:n tilausten tuleminen kestää kuukausia. Mikäli ostoksilla ei ole kiire, sitten ok. Toimiva ostoskori olisi kätevä, voisi tilata suoraan eikä listata tuotteita erikseen sähköpostiin, itselläni ostoskori ei tykännyt toimia.
Octans: Mukava kauppa, nopeat toimitusajat, painotus houseen on vähän vähentänyt alun intoani kyseiseen liikkeeseen. Kaupan pitäjä resident-DJ:nä The Clubilla (ei Hesari).
Airon Musiikki: Hyvä valikoima eri tyylien levyjä niin vinyylejä kuin CD:itä. Tulee suht nopeasti vaikkei olisi juuri varastossakaan.
Ukin musiikki: ÄLKÄÄ IKINÄ TILATKO TÄÄLTÄ MITÄÄN!!! HUIJAUSTA KOKO KAUPPA!!! :whip:
Platta: Tamperelainen albumeihin keskittynyt levykauppa (myös liike Tampereella), loistava valikoima elektronista musiikkia CD-muodossa. Löytyy harvinaisempiakin julkaisuja sekä paljon suomalaista konemusaa. Osa levyistä hieman kalliimpia, osa hyvinkin halpoja. Plussana on että he tilaavat (tai ainakin yrittävät) mielellään myös levyjä, joita ei valikoimasta löydy.
Kane: Turkulainen levykauppa (myös liike Turussa), jonka pääasiassa CD:ihin keskittynyt valikoima on ehkä enemmän popkulttuurin puolella mutta joukosta voi bongata joitain konemusan helmiäkin aika ajoin. Hinnat vaihtelevat julkaisusta riippuen. Tosi nopeat toimitukset!
Recordstore.co.uk: Hinnaltaan ok oleva brittiläinen levykauppa, josta löytyy vanhempiakin levyjä sekä reilusti oheistavaraa esim. paitoja aika lailla. Tosin valikoimassa on reilusti myös levyjä joita ei todellisuudessa enää saa (nimim. kokemusta on). Mahdollisuus maksaa Nordean Sololla.
Dancegrooves: Erinomainen hollantilainen konemusaan keskittynyt levykauppa, josta löytyy viimeisimmät julkaisut jo ennen kuin ne tulevat Suomeen asti.. postikulut ehkä hieman korkahkot mutta laaja valikoima ja saatavuus kompensoivat. Myös mahdollisuus maksaa Sololla.
City16 (entinen Hooj): Omasta mielestäni parhaat julkaisut löytyy kohtuuhintaan täältä brittiläisen Hooj Choonsin pohjalla toimivalta City16.comilta. Paljon exclusive-julkaisuja, whitelabeleita ja CDR:iä joita ei saa mistään muualta. Oma suosikkini kansainvälisistä kaupoista. Ei Solo-mahdollisuutta tosin eli täällä joutuu vinguttamaan korttia. |
|
|
| philly_FIN |
yhtään ketään puolustelematta niin tuohon Grimin kommenttiin UkinMusiikista, olettekos olleet tietoisia tästä tiedosta koskien lafkan vetäjää???
Olen itse näkövammainen täysin sokea yrittäjä. Pyöritän UKIN-Musikkia lähes yksin. Apunani minulla on muutamia ihmisiä silloin tällöin jotka auttavat postituksessa ja osin paketoinnissa. Muuten pystyn hoitamaan toiminnan itsenäisesti. |
|
|
| GrimReaper |
Joo, tiedossa on ollut tuo alusta asti. Mutta vaikka sokea olisikin, ei yli 14kk toimitusaika (tähän mennessä, kun ei ole tilaus tullu vielä) silti oo hyväksyttävä. Tiedusteluihin vastaamatta jättäminen ei ainakaan paranna asiaa...
Ai niin philly.. haluukko muuten sen FinTA-paidan vielä? Oon kiireissäni unohtanu koko asian kauan sitten. Anteeksi vain. PM:ää mulle sun osoitetiedot niin laitan sen tulemaan. :nervous: |
|
|
| diffas |
Dancegrooves - Erittäin toimiva kauppa. Nopeat toimitukset, halvat
hinnat ja hyvä palvelu. Kerran oon joutunut vihastumaan kauppaan,
joka sitten ei ollutkaan kaupan vai Transpointin moka, kun hukkasivat
levyt kolmeksi viikoksi heidän Vantaan varastoon.
Only-djs.com - Tämä on ehkä jossain määrin pykälän parempi kauppa
levyvalikon suhteen. Toimitusajat ovat samaa luokkaa kuin Dance-
groovesissa, koska kaupat on melkein naapureita ja käyttävät samaa
kuriiripalveluita. Tähän tulevat julkaisut jopa ennen kuin kerkeevät
dancegrooveseihin ... jotkut ainakin. :)
Näistä kahdesta lähinnä levyjä tilaan. Kummassaki käy verkkopankki,
visa electron (Sampon) jotka ovat imo erittäin käteviä. |
|
|
| skip |
joo! ukin musiikki on täys paska! itsellä sama tilanne siellä kun grimillä ja tilaus on vielä maksettukin!
muista voin kirjoitella myöhemmin, mutta nyt joku voisi kertoa mistä turusta päin voisi saada dj kuulokkeita?! lähinnä tarvisi päästä sennheiser hd-25:sia kokeilemaan, kun en viitsi kuitenkaan kokeilematta ostaa!
:D |
|
|
| XeQtOr |
| Eiköhän noita Sennheisereita saa ihan hyvin varustelluista elektroniikkaliikkeistä.. HD-25:sia ei mun käsittääkseni oo kuitenkaan ensisijaisesti tehty mihkään dj käyttöön, vaikka niitä moni dj käyttääkin.. |
|
|
| diffas |
| quote: | Originally posted by XeQtOr
HD-25:sia ei mun käsittääkseni oo kuitenkaan ensisijaisesti tehty mihkään dj käyttöön |
Kyllähä Sennheiser noita mainostaa "dj-luureina". Niillähän on ihan
oma "dj/studio headphones" osasto. Vrt: http://www.sennheiser.com/sennheise...s_headphones_dj |
|
|
| Aki A. |
| quote: | Originally posted by skip
mutta nyt joku voisi kertoa mistä turusta päin voisi saada dj kuulokkeita?! lähinnä tarvisi päästä sennheiser hd-25:sia kokeilemaan, kun en viitsi kuitenkaan kokeilematta ostaa!
:D |
Tätä tuskailin itsekin, kunnes kävin hakemassa tyttöystävälle kitarankieliä soitin-laineelta kauppiaskadulta ja mitä näinkään: ainakin senkut ja behringerit roikkuivat siellä kuulokepuolella :D
En ehtinyt kokeilemaan, pitäis itekki käydä joku päivä koittamassa noita hd-25:ia..
Ja Sonyn mdr-v700dj-luureja voi käydä koittamassa ainakin Paalupaikan vihannolla, itse kun kävin koittamassa niin myyjä lupas laittaa ne 150€:llä :tongue3 |
|
|
| GrimReaper |
| quote: | Originally posted by Aki A.
Ja Sonyn mdr-v700dj-luureja voi käydä koittamassa ainakin Paalupaikan vihannolla, itse kun kävin koittamassa niin myyjä lupas laittaa ne 150€:llä :tongue3 |
Sonyn 700:set on muuten loistavat kaikin puolin mielestäni mutta ne ei kestä käyttöä edes kotona, saatikka sitten DJ-keikkoja tehdessä... kyllä siihen hintaan pitäisi saada jo kuulokkeet jotka kestää pidempään kuin kuukauden päivittäistä käyttöä. Niihin tulee halkeamia saumoihin ja muihin heikkoihin paikkoihin, ja pian halkeamat suurenevat kunnes joku päivä luurit levii käsiin. Jo lopetettu MDR-V6 -malli on paljon parempi ja kestävämpi, omat toimii edelleen hyvin 700:sten hajottua (pysyy yhä koossa liiman ja nippusiteiden avulla).
Sennheisereiden HD-25:n etu Sonyyn nähden on ilman muuta paino ja näin ollen myös kestävyys koska suurempi paino rasittaa rakennetta enemmän. Senkkujen ääni on myös vähemmän bassoa boostaava mitä Sonyn, joka tosin on jees ominaisuus mun mielestä DJ-käytössä.
Behringeriiltä olen kokeillut vain avonaista mallia (joku 2000-malli muistaakseni), en suljettua paremmin DJ-käyttöön soveltuvaa mallia.
Pioneerillakin on joitain ihan ok luureja, yhdet löytyy jostain romujen kätköistä, olisko ne ollu mallia SE-DJ5000. Näppärän kokoset ja
Heh, kai multa kaikkiaan löytyy varmaan ainakin kolmet jotenkuten toimivat luurit ja yhdet hyvin toimivat. Luureja on tullu vuosien aikana päivitettyä varmaan n. kerran vuodessa tai joka toinen vuosi, en o laskenu. Vanhat kun siinä ajassa alkaa olemaan jo tarpeeksi maailmaa nähneitä ja ääntä kuulleita. |
|
|
| Aki A. |
| quote: | Originally posted by GrimReaper
Sonyn 700:set on muuten loistavat kaikin puolin mielestäni mutta ne ei kestä käyttöä edes kotona, saatikka sitten DJ-keikkoja tehdessä... kyllä siihen hintaan pitäisi saada jo kuulokkeet jotka kestää pidempään kuin kuukauden päivittäistä käyttöä. Niihin tulee halkeamia saumoihin ja muihin heikkoihin paikkoihin, ja pian halkeamat suurenevat kunnes joku päivä luurit levii käsiin. Jo lopetettu MDR-V6 -malli on paljon parempi ja kestävämpi, omat toimii edelleen hyvin 700:sten hajottua (pysyy yhä koossa liiman ja nippusiteiden avulla).
Pioneerillakin on joitain ihan ok luureja, yhdet löytyy jostain romujen kätköistä, olisko ne ollu mallia SE-DJ5000. Näppärän kokoset ja
|
Ja lisäksi noi Sonyt ei oo musta ees hyvät. Kaverilla on semmoset ja ne on hieman turhan massiiviset, tykkään enemmän mun MDR-V150dj-mallesta. Ne makso vaan 25€ pari vuotta sitte ja oon ollu enemmän kuin tyytyväinen. Uudet ois silti haussa, technicsin luuritkin vois olla ihan jees..
et siis käytä noita pinskuja ollenkaan? Paljolla luopuisit niistä :tongue3 |
|
|
| skip |
| quote: | Originally posted by Aki A.
Tätä tuskailin itsekin, kunnes kävin hakemassa tyttöystävälle kitarankieliä soitin-laineelta kauppiaskadulta ja mitä näinkään: ainakin senkut ja behringerit roikkuivat siellä kuulokepuolella :D
En ehtinyt kokeilemaan, pitäis itekki käydä joku päivä koittamassa noita hd-25:ia..
Ja Sonyn mdr-v700dj-luureja voi käydä koittamassa ainakin Paalupaikan vihannolla, itse kun kävin koittamassa niin myyjä lupas laittaa ne 150€:llä :tongue3 |
kiitoksia! pitää käydä tsekkailemassa!
vähän kun tota sennheiserin sivua kattelin, niin huomasin, että korva ei taida mennä sisälle noihin 25:iin! jos näin on tosiaan, niin sitten ne ovat mulle poissa kyseestä tosiaan! sonyja en edes harkitse ja pioneerikaan eivät kuulemma ole mitään liian hyviä.
nyt kattelin noita 280:siä! onko kellään niistä mitään kokemusta?! näkyy olevan kahta eri mallia, pro ja silver, tiedä sitten kumpi olisi parempi vaihtoehto! pitänee mennä sinne kauppaan varmaan myyjältä kysymään, jos ei kellään ole kokemusta näistä!
:D |
|
|
|
|