return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Finland

Pages: [1] 2 
DJ-paketit!
View this Thread in Original format
MekkaFIN
Onkohan mitään järkeä ostaa kyseisiä paketteja, esim. tätä:
http://www.dsc.fi/dsc/tuote.php?id=...585796a349175a6

Ja syitä, miksi kannattaa/ei kannata ostaa. Tulis siis ihan kotikäyttöön. :p
Mr.Mystery
DJ-käytössä hihnavetoisista levareista ei oo muuta kuin haittaa. Kuunteluun sopii kyllä, mutta ei juurikaan mixailuun.

Muutenkin toi mikseri näyttää hieman yksinkertaiselta, vaikka varmaan asiansa ajaakin.

Toi Battle Pak v.5 näyttää huomattavasti paremmalta.
MekkaFIN
quote:
Originally posted by Mr.Mystery
Toi Battle Pak v.5 näyttää huomattavasti paremmalta.

Ei tuokaan oo vielä ihan mahdottoman hintainen, mutta onko hintansa arvoinen paketti? Ei viitsisi kummiskaan noin paljoa pistää hukkaan. Harmi kun ei ole näistä laitteista juuri mitään kokemusta. :/
Mr.Mystery
quote:
Originally posted by MekkaFIN
Ei tuokaan oo vielä ihan mahdottoman hintainen, mutta onko hintansa arvoinen paketti? Ei viitsisi kummiskaan noin paljoa pistää hukkaan. Harmi kun ei ole näistä laitteista juuri mitään kokemusta. :/

No, se riippuu ihan kuinka vakavasti aiot ottaa tuon harrastuksen. Jos vähänkään vakavammin meinaat mixailla niin tuo mixeri ainakin lähtee vaihtoon ennemmin tai myöhemmin, kuten myös neulat sekä kuulokkeet. Kun ostaa kalliimmat vehkeet niin se hinta tietysti aluksi kirpaisee, mutta se tulee kuitenkin loppupeleissä halvemmaksi koska laitteistoa ei tarvitse olla päivittämässä vähän väliä.

Jos taas kyse on ihan pelkästään kotikuuntelusta ja satunnaisesta miksailusta niin silloin noi menee kyllä ihan mainiosti. En kylläkään tiedä mitä eroa noissa jälkimmäisissä dekeissä on Numarkin TTX-1:siin, ulkonäkö ainakin on kutakuinkin sama.
MekkaFIN
quote:
Originally posted by Mr.Mystery
No, se riippuu ihan kuinka vakavasti aiot ottaa tuon harrastuksen.

Joo, lähinnä koti/huvi miksailuun kattelin. Jos sit innostuu kunnolla, ni voihan sitä päivittää kovempaa rautaa alle, kunhan lompakko sallii. :)

Erikseen ostettuna tommoinen satsihan tulee reippaasti kalliimaksi?
Mr.Mystery
quote:
Originally posted by MekkaFIN

Erikseen ostettuna tommoinen satsihan tulee reippaasti kalliimaksi?

Katsotaanpa...
Yksi TT-1625 dekki on 254.70 EUR.
Mikseri 99.00 EUR

Elikkäs joo, kyllähän siinä jonkun verran säästää.

Itselläni on nämä dekit ja tämä mixeri.
GrimReaper
Hihnavetosoittimista ei seuraa ku kiroominen.. niiden kanssa ei voi kikkailla juuri ollenkaan, kun hihna hakkaa vastaan, toisin kuin suoravetoisissa. Viitossetti näyttää paljon paremmalta aloitussetiksi vaikka maksaakin parisataa enemmän kuin nelonen. Mieluummin säästäisin sen parisataa vielä ja ostaisin sen viitossetin ennenkuin kiroisin noiden hihnavetoisten ostamista. Päivittää aina voi muttei nyt kuitenkaan sutta kannata valmiina ostaa, vaikka ei huippu-DJ:iksi ikinä aikoisikaan. Mikäli vähänkin on suunnitelmia tulevaisuudessa DJ:n uralle tai muuten ajatuksia levyjen enemmästä soittamisesta ihan kotonakin, kannattaa laitteisiin sijoittaa ettei tule katumus sitten jälkeenpäin...

quote:
Originally posted by Mr.Mystery
En kylläkään tiedä mitä eroa noissa jälkimmäisissä dekeissä on Numarkin TTX-1:siin, ulkonäkö ainakin on kutakuinkin sama.

Eroa on joissain seikoissa. TTX-1:ssä on paremmin vääntävämpi moottori kuin noissa 1625/1650:ssa, hieman paremmat ja kestävämmät osat, sekä 1625:ssa on S:n mallinen äänivarsi kun TTX-1:ssä on suora (tottumiskysymys). 1625/1650:ssä ei myöskään ole säädettävää pitchiä kuten TTX-1:ssä, en nyt tiedä muutenkaan, onko sillä niin käyttöä jollei ole PvD ja halua soittaa kaikkea vähintään teknarin +8:lla.

Mulla on itelläni se perussetti: 2x Teknarin SL-1200 M3D:tä, Pinohiiren DJM-600S mikseri sekä 2x Pinohiiren CDJ-100S CD-dekkiä. Kohtuuhinnalla kun sain niin tuli pari vuotta sitten päivitettyä uudempaan mikseriin ja teknareihin, vanhat kun oli vuodelta X.
Mr.Mystery
quote:
Originally posted by GrimReaper
sekä 1625:ssa on S:n mallinen äänivarsi kun TTX-1:ssä on suora (tottumiskysymys).

Itseasiassa TTX-1:ssä tuli molemmat, ne voi vaihtaa riippuen kummasta sattuu tykkäämään :)

quote:
Originally posted by GrimReaper
1625/1650:ssä ei myöskään ole säädettävää pitchiä kuten TTX-1:ssä, en nyt tiedä muutenkaan, onko sillä niin käyttöä jollei ole PvD ja halua soittaa kaikkea vähintään teknarin +8:lla.

Tasan kerran on ollut tuolle käyttöä kun yllytin kaverin soittamaan Britneytä keskelle hard dance-settiä... piti repäistä jonnekin +20:n asti mutta kyllä se sen perhana sinne sai :D

Niin joo, onhan tossa TTX-1:ssä tietty jotain BPM-laskuria sun muuta turhaa...
MekkaFIN
quote:
Originally posted by GrimReaper
Hihnavetosoittimista ei seuraa ku kiroominen.. niiden kanssa ei voi kikkailla juuri ollenkaan, kun hihna hakkaa vastaan, toisin kuin suoravetoisissa. Viitossetti näyttää paljon paremmalta aloitussetiksi vaikka maksaakin parisataa enemmän kuin nelonen. Mieluummin säästäisin sen parisataa vielä ja ostaisin sen viitossetin ennenkuin kiroisin noiden hihnavetoisten ostamista. Päivittää aina voi muttei nyt kuitenkaan sutta kannata valmiina ostaa, vaikka ei huippu-DJ:iksi ikinä aikoisikaan. Mikäli vähänkin on suunnitelmia tulevaisuudessa DJ:n uralle tai muuten ajatuksia levyjen enemmästä soittamisesta ihan kotonakin, kannattaa laitteisiin sijoittaa ettei tule katumus sitten jälkeenpäin...

Kait tota kalliimpaa vois harkita, onkos muuten raudalla kovan työn takana, että oppii edes jotenkin miksaan, ku softalla on jo jonkin verran tullu miksattua. =) Paitsi, että kaikki softat tuumas bugailla ikävästi. :| Onhan se ihan erinlaista raudalla (mukavampaa toivottavasti).
GrimReaper
Onhan se raudalla miksaaminen omalla tavallaan mukavampaa softaan verrattuna, ei tarvii pelätä softan kaatumista tai muuta bugailua. Ja mikäli osaa miksata softalla, ei raudalla miksaaminen ole NIIN suuri harppaus kuitenkaan enää etteikö sitä osaisi (ainakin pienen treenaamisen jälkeen).

Mr.Mystery
quote:
Originally posted by GrimReaper
Onhan se raudalla miksaaminen omalla tavallaan mukavampaa softaan verrattuna, ei tarvii pelätä softan kaatumista tai muuta bugailua. Ja mikäli osaa miksata softalla, ei raudalla miksaaminen ole NIIN suuri harppaus kuitenkaan enää etteikö sitä osaisi (ainakin pienen treenaamisen jälkeen).

Totta. Itselläni helpotti musiikkitausta ja softalla miksailu rautamiksauksen oppimista huomattavasti (toki edelleen harjoitusta kaipaa) koska biisien rakenteet oli hallussa ja tiesi mitä pitäisi milloinkin tehdä.
MekkaFIN
Joo, jos nyt tulee jotain hommattua, niin pitää tulla kysyyn sit vinkkejä. ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement