return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 
Dr Deal (nytt säkert stjärnskott från Sverige)
View this Thread in Original format
Glorie
alltså... de finns en kille som e 15 år och heter Fabian.. lyssna på hans remixar...:D helt übergrymma! ni som gillar hardtrance måste lyssna alltså :) ja har förvisso inte hört nån annan remix av låtarna, men iaf.. dessa e riktigt grymma :D

http://www.soundclick.com/util/band...=130995&s=s.mp3

http://www.soundclick.com/util/band...=130995&s=s.mp3

kanske den här funkar om länkarna ja posta ovan kakkar sig :)
http://www.soundclick.com/bands/5/drdealmusic.htm

missa inte hans egen låt "Ultraform - Dimension" :)

han har tydligen blivit kontaktad av überdruck iaf :) kul för honom..
Laszlo
quote:
Originally posted by Glorie
missa inte hans egen låt "Ultraform - Dimension" :)


Not bad at all...väldigt mycket DJ Scot Project över den låten...verkar lovande :)
Gate 42
Låter riktigt nice det här. Ska hålla ett öga på den här killen. Bra hardtrance är inte lätt att få tag på idag tycker jag.

(y)

... killen är bara 15, *skämms* om ändå jag varit så bra när jag var 15. När jag var 15 satt jag fortfarande och tragglade i Fast Tracker och försökte göra "Thunderdome Hardcore" :p
ScuL
ja jag har lyssnat på sina låtar tidigare, helt otroligt att han gör sånt medan han e bara 15 :D
Glorie
det är bara en tidsfråga om när han kommer slå igenom. sån enorm talang, har inte "hört" på maken typ :)
dbl
när jag va 15 hade jag inte ens tänkt tanken på att göra egen musik.. hehe
ScuL
jag började när jag var 13.
men då fanns det inget som Reason och Fruity typ.

jag gjorde musik med en DOS-program som körde bara 4 kanaler samtidigt i 8bit 22Khz stereo! w00t! :D
Snakebyte
Jag började när jag var 13. På den tiden fanns det inga speciella verktyg för mig att använda som idag. Då hade jag en amiga 500 och skulle aldrig kunna drömt om att slå igenom med det fattiga ljudet som amigan erbjöd. Men så småningom började jag jobba i studio och som producent med riktiga grejjer.

Idag räcker det med en bra pc å lite bra programm så kan man göra fet musik...tänk om jag haft det förr...

Oh, by the way, är 28 nu...
ScuL
quote:
Originally posted by Snakebyte
Jag började när jag var 13. På den tiden fanns det inga speciella verktyg för mig att använda som idag. Då hade jag en amiga 500 och skulle aldrig kunna drömt om att slå igenom med det fattiga ljudet som amigan erbjöd. Men så småningom började jag jobba i studio och som producent med riktiga grejjer.

Idag räcker det med en bra pc å lite bra programm så kan man göra fet musik...tänk om jag haft det förr...

Oh, by the way, är 28 nu...


samma här. tyvärr är en 'riktig' studio fortfarande för dyr men man kan göra fetta låtar på datoren också :)
Dj_Irish
quote:
Originally posted by Snakebyte
Jag började när jag var 13. På den tiden fanns det inga speciella verktyg för mig att använda som idag. Då hade jag en amiga 500 och skulle aldrig kunna drömt om att slå igenom med det fattiga ljudet som amigan erbjöd. Men så småningom började jag jobba i studio och som producent med riktiga grejjer.

Idag räcker det med en bra pc å lite bra programm så kan man göra fet musik...tänk om jag haft det förr...

Oh, by the way, är 28 nu...



Fasttracker 4 Ever!!!

:)

ScuL
fasttracker sög ju. det är screamtracker/impulsetracker som gäller :p

revolution! 32 (och sen 64) kanaler .. heheh :D
Kongo_kim
Hardtrancens egna Freddy Adu
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement