return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Skype?
View this Thread in Original format
ScuL
Nån här som använder det?
http://www.skype.com

Det är alltså en program som MSN men man kan inte bara chatta genom det men också snacka. (Dvs, om man har mikrofon).

Kan vara helt interessant, delay = nästan 0 och ljudskvaliteten är jättebra.

Det går även att ringa till vanliga telefonnummrar (också i utlandet), men det kostar pengar då.
http://www.skype.com/skypeout/help.pricelist.html
Inte mycket.. bara 2 eurocent/minut när jag ringer från Holland till Sverige :D

Om det finns nån på Swe-Ta som vill snacka nån gång mitt nick är scul81, det e bara att ringa :p
ShyTrance
http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=145236 :p

har aldrig använta skype =/ kanske ska testa nån gång.. :)
ScuL
Oj men den var gammal :D
hustler
Använder det på jobbet, riktigt bra program faktiskt.

Rekomenderas varmt.
Laszlo
Kostar även 2 cent att ringa till Rumänien - fan vad pengar jag kan tjäna på detta - men en fråga: hur faktureras samtalen?
ScuL
Man ska köpa en sk 'SkypeOut'-kredit genom kreditkortet (Visa/AmEx/MasterCard/osv) ..
Det kan vara €10, €25 eller €50.

Sen drar dem det från ditt SkypeOut-kredit konto när du ringer.
Laszlo
Ah, smart - såg det nu :)

Upptäckte också att det kostade 27 cent att ringa till rumänien, och inte 2,7. Ändå hälften av vad det kostar att ringa med mobiltelefon....måste man ha headset eller räcker det med mikrofon och högtalare? Blir det inte rundgång då?
reveal
Hörlurar är att föredra för att undvika rundgång :)
ScuL
quote:
Originally posted by Laszlo
Ah, smart - såg det nu :)

Upptäckte också att det kostade 27 cent att ringa till rumänien, och inte 2,7. Ändå hälften av vad det kostar att ringa med mobiltelefon....måste man ha headset eller räcker det med mikrofon och högtalare? Blir det inte rundgång då?


11.7 cent till Rumänsk fastlinje och 27.1 cent till ett mobil nummer :)
reveal
Jag fattar inte hur man ska tolka prislistan. Är priserna från var som helst till angivet land? Isf är det iaf inte aktuellt att ringa inom Sverige :)

ScuL
quote:
Originally posted by reveal
Jag fattar inte hur man ska tolka prislistan. Är priserna från var som helst till angivet land? Isf är det iaf inte aktuellt att ringa inom Sverige :)


Ja det är det.
Det är dock högerkolumnen som gäller (Inom EU/inkl. VAT).

Är det billigare än 2 €ct/minut inom Sverige då?
reveal
quote:
Originally posted by ScuL
Är det billigare än 2 €ct/minut inom Sverige då?


11 öre kostar det normalt
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement