|
Gabriel and Dresden - Bloom
|
View this Thread in Original format
| MaGiK54 |
Eindelijk komt er een cd uit van Gabriel and Dresden. Er staan voornamelijk eigen (soms wat oudere) produkties op maar het lijkt me toch wel waard om deze aan te gaan schaffen. Hoop alleen dattie in Nederland te verkrijgen is, aangezien hij door Nettwork in de USA op 07.09.04 wordt uitgebracht. Dan maar mijn eerste bestelling via i'net.
Disk 1
1. Arcadia -- Gabriel & Dresden
2. Serendipity -- Gabriel & Dresden
3. Lament -- Gabriel & Dresden
4. Here Is The House -- Andain
5. Forwards -- Michael Burns
6. World On Fire (Junkie XL Club Mix) -- Sarah McLachlan
7. External Key -- Audioholics
8. Someone Else -- Voyager
9. Dub Horizon -- Gabriel & Dresden
10. Cronch -- Ferenc
11. Stoppage Time -- Guy Gerber
Disk 2
1. Voices -- Pass Into Silence
2. Athens -- Elevation + Gabriel & Dresden
3. Everything (Gabriel & Dresden Code 313 Dub) -- Lili Haydn
4. Nova Santori (Josh Gabriel Mix) -- (RND)
5. Don't Leave Home (Gabriel & Dresden Mix) -- Dido
6. Sub -- Bigtop
7. No One On Earth (G & D Club Mix) -- Above & Beyond
8. Alive -- Josh Gabriel
9. Switch -- Josh Gabriel
10. Electric Eclipse -- Push
11. Imagination (Acoustic Version) -- Motorcycle
Btw het is de laatste tijd wel erg stil rond G&D. Verleden jaar stonden ze big time in de spotlight, het leek wel of er elke week een nieuwe choon/mix van ze uit was, maar dit jaar nauwelijks zo ver ik kan oordelen. |
|
|
| magrec |
Hmm veel g&d plaatjes, zullen wel weer van die net niet plaatjes zijn. Te traag voor trance en te nietszeggend voor progressive.
Ach jah wel lekker om naar te luisteren af en toe. |
|
|
| Disney |
Ben benieuwd!!!
Al een hele tijd weinig van ze gehoord.
Is misschien maar goed ook... |
|
|
| MischaJonker |
| quote: | Originally posted by Disney
Ben benieuwd!!!
Al een hele tijd weinig van ze gehoord.
Is misschien maar goed ook... |
Hmm misschien hebben we ook al een poosje niets meer van ze gehoord omdat ze druk met het album bezig waren? Ik zie aardig wat onbekende platen (nou ben ik ook niet zo'n held in de nieuwste titels bijhouden, dus dat scheelt :tongue2 ).
Maar ik vind de muziek van de gasten altijd wel geinig, ze hebben inderdaad vorig jaar wel erg veel remixen gemaakt, en ik vind de helft ook niet veel soeps, maar tussen die andere plaatjes zitten toch echt juweeltjes; ze kunnen van de raarste muzieksoorten toch een leuk plaatje fabriceren, bijv. evanescence - hello. ze zijn inderdaad niet altijd even geschikt om in je set te doen maar toch geinig om naar te luisteren. |
|
|
| Ding Chavez |
Ik had liever gewoon een album gezien met alleen eigen produkties/remixen, maar wie ben ik :)
Zo te zien wordt cd1 meer de prog kant en cd2 de trance kant, dus die kan mooi in het doosje blijven zitten :p Waarom don't leave home ertussen staat is mij een raadsel, maar hij was er geloof ik zelf wel over tevreden...
Zou Here Is The House -- Andain trouwens hun bootleg van depeche mode zijn maar dan in en andain versie? Dat kan nog wel wat worden dan ;) |
|
|
| Donna |
Sja damn die dido kan ECHT niet gewoon:o
Ennnnn k moet zeggen dat de typerende Gab&Dresden sound wel ff enough was voor mij na vorig jaar die overload.
Verder vind ik dat ze zeker wel lekker int gehoor liggende platen maken,lekker toegankelijk,easy listening kun je dan zeggen maar moah,mag er toch wel graag naar luisteren.
Die Sarah vind ik echt een mooie plaat,magoed ik ben best wel Sarah fan 2 be honest;)
Die CD van haarzelf vind ik erg lekker en dan een remix van G&D (of een een andere prod.zolang er maar geen svensonkaas van gemaakt word) is voor mijn oortjes meestal wel geschikt.
Ben wel benieuwd naar een aantal titles,lamaar komen:) |
|
|
| tijs08 |
| quote: | Originally posted by MaGiK54
1. Arcadia -- Gabriel & Dresden
11. Imagination (Acoustic Version) -- Motorcycle
|
Arcadia werd laatst gedraaid door Pete Tong, wel OK nummer maar niet denderend ofzo...
Wat ik echter super vet vind, is dat ze een Acoustic Version van Imagination erop hebben staan... Dit nummer is echt de opvolger van When the Rush comes, maar de vocals (live) waren om te janken. Ben benieuwd hoe de studio versie gaat klinken want er zat toch wel potentie in die versie. Maar goed eerst dus genieten van het nummer zonder da gejank van Jes :) |
|
|
| Ding Chavez |
Er is een website van de cd up, waaronder een cd preview met wat samples. Het zijn wel alleen samples van cd2.
| quote: | Originally posted by tijs08
Wat ik echter super vet vind, is dat ze een Acoustic Version van Imagination erop hebben staan... Dit nummer is echt de opvolger van When the Rush comes, maar de vocals (live) waren om te janken. Ben benieuwd hoe de studio versie gaat klinken want er zat toch wel potentie in die versie. Maar goed eerst dus genieten van het nummer zonder da gejank van Jes :) |
De acoustic is dus geen instrumentale versie, zo te horen een echte unplugged versie.
PS in een of ander pers bericht was te lezen dat Alive de eerste radio single van josh alleen zal worden. |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
Zo te zien .......cd2 de trance kant, dus die kan mooi in het doosje blijven zitten :p |
He Joh! Je zeikt trance af, dat mag niet! Trance is heel goed hoor! Je mag niets slechts over trance zeggen wat al die kritiek en negativiteit is maar gezeik! Dat mag niet! :whip:
:rolleyes: :o |
|
|
| tijs08 |
| quote: | Originally posted by tijs08
Arcadia werd laatst gedraaid door Pete Tong, wel OK nummer maar niet denderend ofzo...
|
hier kom ik even hard op terug!! Was maar een kleine sample waar de pitch erg laag van stond. Het is namelijk een waanzinnig nummer!:cool: |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by davedresden
Bloom is released in the UK on 20/09/04 on nettwerk records. other territories to follow.
- dave |
Dus eind september ligt deze cd in de winkels hopelijk. |
|
|
| Partyhardy! |
| Someone Else - Voyager :cool: Vette track! :cool: |
|
|
|
|