return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 
MP3-Mixsysteem
View this Thread in Original format
Cosmic
Ik zit er over te denken om een mengpaneel te kopen en die aan te sluiten op mn PC om op die manier MP3's te gaan mixen. Ik heb wat rondgesurfd, maar ik wil graag jullie (deskundig:p) advies op dit gebied.

*Wat zijn de goede merken?
*Waar moet je op letten?
*Moet je een 2e geluidskaart hebben? (lijkt me van wel...)
*Welk mix-programma is het best hiervoor (BPM Studio?)
*etc.

Dit ziet er naar mijn iedee wel goed uit:

reacties waren ook positief van dit ding.
robin
ik geloof dat veel mensen erg weg zijn van traktor (native insturments)

versie 1.x ondersteund 2 geluidskaarten, daarmee kan je doen wat jij wil

(ieder ander programma waar je 2 geluidskaarten mee kan gebruiken zou dat ook moeten kunnen)

maar ff zonder lullig te doen, gebruik search, weet zeker dat die mixer behandelt is in dj booth en mp3 mixen zeker ook ;)
robin
http://www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=7451

gemini mixer reviews
Cosmic
quote:
Originally posted by robin
http://www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=7451

gemini mixer reviews

Ja....daar heb ik het ook vandaan, slimpie:p

Ik zal ook eff die andere draad doornemen, maar dat was mijns inziens meer vinyl-draaitafel etc.
basvh
waarom spaar je niet nog paar maandjes door en koop dan een leuke mixer en dito cd speler. dan heb je toch meer het gevoel dat je aan eht draaien ben
robin
of je koopt de mixer en gaat daarna verder sparen. (oke als je het in een keer koopt heb je misschien een leuke set-prijs.. dat wel)
Ding Chavez
Volgens mij heb je geen 2 geluidskaarten nodig hoor. Met de huidige (en wat oudere) SB live kaarten kun je het met 1 geluidskaart af. Ben ff vergeten hoe dat ook alweer heet dat je meerdere geluidsbronnen tegelijk kan afspelen...
Chicane
Hercules heeft een leuke hardware mixer speciaal voor de pc, je sluit hem aan op de usb van je computer en hoppa, geluid :) Niet eens ze gek duur geloof ik, moet je maar even een search voor doen
robin
dik over de 200 dollar hor (zie zo snel geen euro prijzen..)
Jesse
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Volgens mij heb je geen 2 geluidskaarten nodig hoor. Met de huidige (en wat oudere) SB live kaarten kun je het met 1 geluidskaart af. Ben ff vergeten hoe dat ook alweer heet dat je meerdere geluidsbronnen tegelijk kan afspelen...

probleem is dan wel dat je niet het andere nummer voor kan luisteren via de koptelefoon ofzo.

Het is een leuk idee om via mp3 en mengpaneel te mixen maar er gaat niets boven het echte werk :)

Cosmic
quote:
Originally posted by Chicane
Hercules heeft een leuke hardware mixer speciaal voor de pc, je sluit hem aan op de usb van je computer en hoppa, geluid :) Niet eens ze gek duur geloof ik, moet je maar even een search voor doen

Deze bedoel je: Hercules DJ Console
€250 kost ie. Heb je ervaring met dit product of niet?

quote:
Originally posted by jesse
probleem is dan wel dat je niet het andere nummer voor kan luisteren via de koptelefoon ofzo.

Het is een leuk idee om via mp3 en mengpaneel te mixen maar er gaat niets boven het echte werk.

"Also, one of the bigger advantages of the console is that you'll be able to play one track for your audience via the DJ Console’s speaker outputs, while you can listen to another track over the headphone output at the same time to prepare the following mix. With the press of a button you can switch between the two channels, really nice."

Probleem opgelost :D Het is natuurlijk niet het echte werk, maar voor een beginner zoals ik met heel wat mp3's lijkt me dit een leuk begin.
Chicane
Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar iemand die ik ken gebruikt hem en is er best enthousiast over. Het is een leuke opstap naar het echte werk als je daar naar toe wil streven, daarnaast is het een geinig hebbe-dingetje om wat meer met je mp3 te doen, winamp gaat ook snel vervelen. Over de prijs, 250 euro is best wel redelijk imho.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement