|
Swordfish
|
View this Thread in Original format
| mindshooter |
Nån som sett den? Såg den idag....ingen höjdare! Hade förväntat mig bättre.....starta RUGGIGT bra...med FEEEEETA effekten av en explosion.....astufft.......Som ni säkert vet står PaulOakenfold för musiken men även där var det en besvikelse..........4 låtar spelades....varav 2 i en bil......(10 sekunders klipp) och 1 inne på ett disco.....asdåligt......förväntade mig fet trance i striderna och så.......sen förstörde dom lite av handlingen med att Hackern som det handlade om gjorde allt kriminellt för att återfå sin dotter som han älskade och som han kramar så sött i filmen uppföljt av fioler och sorlig musik (hollywood godis).....sen bara själva grejen att han har en tjej som suger av honom + en pistol på huvudet medans hans tvångs-hackar ett ställe får en bara att sucka.............Denna film skulle funkat utan "Pappa träffar dotter och älskar henne så mycket efter att ha allmänt spexat runt bland horor och maffia" grejen........
Den är helt sevärd men ha inga "Matrix" förhoppningar som jag hade....samma producenter och allt......men nej sa gunde......
Ett plus bör den få för att den är så oförutsägbar på sina ställen.... |
|
|
| Aendy |
| Då behöver jag inte se den... vet ju redan vad som händer ;) (ska ni se en film rekommenderar jag Shrek!, helt underbar liten filmskapelse) |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Aendy
Då behöver jag inte se den... vet ju redan vad som händer ;) (ska ni se en film rekommenderar jag Shrek!, helt underbar liten filmskapelse) |
Shrek är helt underbar ;)
Men jag har juh inte sagt vad som händer i swordfish :conf:
Bara små snuttar som inte har nån större mening... :) |
|
|
| TeeHawk |
muh!
öppnings explon va jälit ball men sen vart den väll lite taning dock en helt godkänd film i-brist-på-annat-å-slänga-pengar-på kategorin :) |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by TeeHawk
muh!
öppnings explon va jälit ball men sen vart den väll lite taning dock en helt godkänd film i-brist-på-annat-å-slänga-pengar-på kategorin :) |
Vem e du då?
Välkommen :) Ere nån från lunar kanske? |
|
|
| x-dream |
Har ju inte sett denna film men får väl kanske göra detta....
Btw Matrix är den bästa film någonsin....Kan inte få nog av den.. |
|
|
| reveal |
| star wars är ju den bästa film som gjorts... trodde jag att alla visste :) |
|
|
| Aendy |
| Vad snackar ni om? Femte elementet är utan tvekan den bästa film som gjorts än så länge (i väntan på Sagan om ringen). |
|
|
| fruktsoppa |
ahh, såg den igår med.. den var rätt bra faktiskt.. inte alls lika dålig som mindshootah försöker få den att framstå..
o mind, du berättar ju typ hela handlingen ju.. ungefär, sen e det ju massa grejer som händer runt om i filmen, men..
A Bronx tail e bästa.. Shrek! e den bästa grafikst sett.. |
|
|
| x-dream |
| quote: | Originally posted by reveal
star wars är ju den bästa film som gjorts... trodde jag att alla visste :) |
Där har du oxå en mycket bra film....
Fast ska vi prata klassiker så finns det ju ganska många filmer att välja mellan....Typ Gudfadern filmerna, Taxidriver med mera går att göra listan lång.... |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by fruktsoppa
ahh, såg den igår med.. den var rätt bra faktiskt.. inte alls lika dålig som mindshootah försöker få den att framstå..
o mind, du berättar ju typ hela handlingen ju.. ungefär, sen e det ju massa grejer som händer runt om i filmen, men..
A Bronx tail e bästa.. Shrek! e den bästa grafikst sett.. |
Det är skillnad på att berätta handligen och vad osm händer...
Handlingen kan du läsa om i vilken bio tidning som hellst......
Jag har inte avslöjat nånting :p
Förresten på vilken punkt håller du itne med mig henke?
Och sen tror jag nog att Final fantasy knäcker Sghrek grafiskt sätt eller fruktsoppa? Shrek har bara kul humor och bra handling...mnåt som kanse FF saknar...vet je har itne sett den
Femte elementet är bara sevärd för mig :rolleyes:
Filmer som Matrix, Rädda menige ryan och the green mile har min respekt fullt ut :) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Femte elementet är bara sevärd för mig :rolleyes:
Filmer som Matrix, Rädda menige ryan och the green mile har min respekt fullt ut :) |
Tycker sådana filmer bara är pretantiösa. Det sköna med Femte elementet och alla Luc Besson filmer är att det kan lika gärna floppa (se Taxi) som att de kan bli skitstora (se Det stora blå). Luc gör filmer som han vill göra inte som han antar att folk vill se. |
|
|
|
|