return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 
Monday bar i nya lokaler
View this Thread in Original format
mr_fisken
Taget ur mondaybars nyhetsbrev:

Göta Källare är Monday Bars nya hem!

Surr.. surr.. surr.. ryktet har snurrat runt ett tag, men nu är det officiellt. Monday Bars nya hem är Göta Källare (GK), men med större artister och bättre ljud än någon tidigare klubb i samma lokaler. Vi kommer inte att ha öppet varje vecka och entrépriset kommer att variera beroende på gäst-dj, men är sak är säker, det kommer att bli ett djävla drag!

Först ut till premiären har vi bokat ingen mindre är Judge Jules till hans första gig i sverige någonsin. För de flesta behöver 37-årige Julius O'Roirdan ingen presentation med sina många år som superstar dj bl a för sina legendariska "Judgement Sundays" på Ibiza eller hans superpopulära radioshow på BBCs Radio 1. Detta är i alla fall första gången vi lyckats locka hit honom och det har vi att tacka vår kompis Alex Kunnari för som ligger bakom en av Finlands absolut bästa klubbar, Colors, och dessutom i många år spelat med Judge Jules på Ibiza. Alex kommer över och värmer för "domarn" på vår premiär!

Vi släpper 200 förköpsbiljetter för 150 kr/st till premiären. Detta är enda chansen för dig som är 18-19 år att komma in. Biljetterna finns att köpa fr o m onsdag 22 september på våra vanliga förköpsställen C.U.M. och Pitch.
_____________________________________________________________________

Jag säger bara tummen upp åt detta, GK har alltid varit min favoritklubb, bla tack vare grymt ljud och ljus sen för att det är en utmärkt lokal. Judge Jules kommer bli grymt :eyes: Jag ska absolut gå :tongue2
SteveTranz4ever
Jag kommer lätt gå.... att ljudet blir bra beror oftast på att festarrangören själva smäller in feta system för att möta upp deras kräsna krav :)

Man var ju en massa på GK under den tiden som Fokused körde sina Weekender kvällar om helgerna så lokalerna är bra tycker jag !

Sen råkar jag veta också att de gnälldes lite på priset för Judge Jules varpå grabbsen på Monday Bar genast mötte upp de hela med att sänka priset med 20 spänn.... om de nu blir officiellt eller bara nåt dom skrev på forumet i TC vet jag inte men 150 bagis för en suverän kväll med MBar är inte å fnysa åt... de blir riktigt najs !!! Skit samma va de kostar :D


Alltså

Judge Jules
Alex Kunnari den 11 oktober


M.I.K.E. den 25 oktober



Ses där // Steve :gsmile:
Glorie
hmmm... har inte varit på GK. var mer på Docklands förr i tiden. Blir till att inviga den 25/10 då me Mike och min kompis som fyller 23 samma dag :) Gjuten helg. Först Above&Beyond, Andreas och Dj Irish 22 okt i lkpg, sen sthlm och MIKE :) får ta och prioritera bort Judge Jules.. fast de lär bli drag som bara den. Iaf var han bra när ja såg lite utav han för 2 år sen.
Vizay
oj oj oj va nice det kommer bli med M.I.K.E. den 25:e...då får ni se til latt vara där folk, jag fyller nämligen år 26:e så det blir till att inleda firandet 00.00 på dansgolvet! ;)

kanske kan släpa mig till jules också om jag får tag på lite cash :)
Daniey
Kommer garanterat!
=D
Gate 42
Alltså jag säger snart upp mig från mitt jobb! :whip:

Blir galen på att alla bra fester är på måndagar, inget mot Monday Bar (namnet säger ju en del om valet av dag ;) ) men med ett jobb som tvingar än att gå upp kl 05:00 på morgonen är det svårt att festa till 03:00 en måndag...

Hmm, kanske kan dra på någon av kvällarna och sticka direkt till jobbet efteråt... :rolleyes:

Förresten så ser hösten/vinters början ut att bli kanon, Judge, MIKE och som vi som var på kryssningen och snodde flyers såg, även Ferry ska ju (kanske) komma i höst. Kommer Ferry så sjukskriver jag mig xD

Och lokalen Göta Källare är kanon, njöt varje gång jag var där när Fokused körde. Men jag har för mig att de inte fick vara kvar för att GK ville ha längre öppetider, och för att få det fick man inte ha en klubb som spelade fet 4/4 disko dunk. Utan slapp Hip Hop & RnB?

Aja, det är ju strunt samma nu eftersom det är fest på GK igen! Woohoo!
mr_fisken
Jo det där är väldigt sant, så fort GK ville ha öppet längre och det visade sig att det var "techno/trance" så betyder det droger och att dom kan lägga ner verksamheten.
Dock så tog ju MOJO över och körde mer eller mindre vanlig klubb men enligt mig med lite roligare musik, inte enbart mainstream utan lite tiesto,stonebridge och även PVD-Crush hörde jag nån gång. Dock så körde dom nästan en likadan playlist varje gång så man började ju kunna låtarnas ordning efte ett tag :mad:

GK behöver inte rigga upp någon ny ljudanläggning inför Judge Jules imo men en laser skulle inte vara helt fel att få njuta av.

quote:
Originally posted by Gate 42
Och lokalen Göta Källare är kanon, njöt varje gång jag var där när Fokused körde. Men jag har för mig att de inte fick vara kvar för att GK ville ha längre öppetider, och för att få det fick man inte ha en klubb som spelade fet 4/4 disko dunk. Utan slapp Hip Hop & RnB?

Aja, det är ju strunt samma nu eftersom det är fest på GK igen! Woohoo!
AC.
Blir väl till att börja jobba nu och se till att ha lite stålar så man kan börja festa igen :toocool:


förresten, är det bara jag som är typ sjukt trött på lasrar? Fixa en riktigt bra vanlig ljus-setup istället för att dölja det med en laser...
dbl
quote:
Originally posted by Gate 42
Alltså jag säger snart upp mig från mitt jobb! :whip:

Blir galen på att alla bra fester är på måndagar, inget mot Monday Bar (namnet säger ju en del om valet av dag ;) ) men med ett jobb som tvingar än att gå upp kl 05:00 på morgonen är det svårt att festa till 03:00 en måndag...


hur länge jobbar du då????
jag måste själv gå upp 04.50 varje morgon och jag har varit ute ett antal gånger och istortsett gått direkt till jobbet.. och visst har man varit trött, men det har ju funkat... och oftast helt klart varit värt det :)
Vizay
laser är överskattat, laser blir inge bra i en så liten lokal imo. Bättre om dom sparar lasrarna till dom stora ställena där dom får verklig effekt :)

Dj_Irish
quote:
Originally posted by Vizay
laser är överskattat, laser blir inge bra i en så liten lokal imo. Bättre om dom sparar lasrarna till dom stora ställena där dom får verklig effekt :)


Håller med att lasrar är aningen överskattat. Bättre lägga pengar på ljuskille som kan konsten att kombinera rätt ljus til musiken. Är helt enkelt guld värt och kan ändra upplevelsen av festen totalt! :)
Gate 42
quote:
Originally posted by dbl
hur länge jobbar du då????
jag måste själv gå upp 04.50 varje morgon och jag har varit ute ett antal gånger och istortsett gått direkt till jobbet.. och visst har man varit trött, men det har ju funkat... och oftast helt klart varit värt det :)


Tisdagar, hmm.. Nu ska vi se. 14:25 är sluttid om jag inte minns fel. Så visst skulle det funka, och som du säger: Man är lite seg under dagen, men det får man kanske tåla ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement