|
Sthlm Radio För Klubbmusik
|
View this Thread in Original format
| Gaby |
Tips från Grammofon:
"Vi har fått tips om en relativt nystartad lokalradiostation i Stockholm. Den heter BMU-91,6 mHz och ska spela mest trance, techno och Miami musik. Enligt källan kan man dra vissa likheter med engelska Kiss FM. Värt att kolla in om man bor i Stockholm." |
|
|
| x-dream |
| Det låter ju intressant....Men jag bor ju inte i stockholm får väl starta min egna radiostation då da.... |
|
|
| Aendy |
| Ska den redan vara uppe? För den finns jälarihoppet inte ute hos mig! |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Gaby
Tips från Grammofon:
"Vi har fått tips om en relativt nystartad lokalradiostation i Stockholm. Den heter BMU-91,6 mHz och ska spela mest trance, techno och Miami musik. Enligt källan kan man dra vissa likheter med engelska Kiss FM. Värt att kolla in om man bor i Stockholm." |
vad är Miamimusik? |
|
|
| Aendy |
| Som lekman skulle jag anta att det rör sig om Miami-house. (Men eftersom jag inte vet säkertoch eftersom svaret inte gör Reveal klokare så skriver jag inlägget enbart med syftet att det är det här inlägget som tar oss förbi New York-sektionen) |
|
|
| mindshooter |
| Tror jag hört om den där.....men den går bara att höra i vissa delar av sthlm som i typ upplands väsby och så.......vi fålla vänta och se :) Det är nån lokal radio här i sthlm som ska spela en skiva jag gjorde i 8:an snart på sin radio :p Värsta amatör grejset men dom tyckte det var cool...... |
|
|
| Aendy |
| Tacka vet jag Radio Roxy 102,6 i Skåne... när de inte spelar dansmusik spelar de dansbands musik... skön blandning av lyssnare de bör ha! |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Aendy
Tacka vet jag Radio Roxy 102,6 i Skåne... när de inte spelar dansmusik spelar de dansbands musik... skön blandning av lyssnare de bör ha! |
hahah, fan va kassa dom är :) har fan praoelever känns det som :) det är som sagt dansband dygnet runt mån-fre, sen techno hela helgen :) |
|
|
| x-dream |
Enda trance/techno jag kan lyssna på radio är p3remix....Och det går varje fredag...
Fan tur att man har sin dator och fixa ny musik dagligen..... |
|
|
| NordLight |
Nope - får inte heller in kanalen. Bor i city. Skumt...
Var sänds det någonstans?!
Greetz
NordLight
:conf: |
|
|
| TeeHawk |
Muh!
Bor strax söder om stan, dödstyst här mä :( |
|
|
| reveal |
| bästa "radio"-kanalen: DI FM, Digitally Imported - ni känner alla till den :) |
|
|
|
|