|
Amerikaanse vergeldingsacties (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| TranceFool |
Hmmm, khad niet verwacht dat er Nederlandse mensen tegen Amerika zijn, maarja... Amerika denkt idd erg vaak aan zichzelf. Maar de mensen in het Midden Oosten zijn gewoon jaloers op de hele Westerse wereld en onze voorouders en die in Amerika hebben gewoon hard gewerkt voor een goede economische en politieke situatie in hun landen. De landen in het Midden Oosten worden geholpen door de Westerse landen. De VN stuurt al jaren voedselpaketten naar Afghanistan anders waren alle mensen daar allang dood!!!!! (Daarom doen ze het u ook dmv vliegtuigen omdat het anders te gevaarlijk is)
Die Bin Laden indoctrineert gewoon alle mensen die daar geboren worden. Je wilt toch niet zeggen dat Amerika die terroristische acties ongestraft kan laten. Je kan natuurlijk wel zeggen dat er geen bewijzen naar buiten zijn gebracht. Maar de FBI heeft die heus wel!!!! Die laten ze natuurlijk niet in het openbaar publiceren. De terroristen kunnen er dan zo achter komen of dat misschien van infiltranten komt en uit welk deel van de groepen. Hoe meer informatie ze vrijgeven hoe meer mensen er gevaar gaan lopen. |
|
|
| Dago "B" Duck |
| quote: | | Maar de mensen in het Midden Oosten zijn gewoon jaloers op de hele Westerse wereld en onze voorouders en die in Amerika hebben gewoon hard gewerkt voor een goede economische en politieke situatie in hun landen |
De bevolking van bijvoorbeeld Afghanistan is al jaren een strijd aan het voeren om te overleven, d.w.z. dat ze uberhaupt wat te vreten hebben. Das wel even nog veel harder werken dan de bevolking van Amerika doet. Ik denk dat als die mensen te vreten hebben ze allang tevreden zijn en dat de Amerikanen dan wat hun betreft al hun belachelijke luxeartikeltjes mogen houden, dus ik denk niet dat het klopt wat je zegt.
Volgens mij zijn ze eerder boos omdat Amerika al jaren zich overal mee bemoeit precies zoals ze dat zelf goeddunkt. Weet je waarom de Afghanen boos zijn op de Amerikanen. Omdat de Afghanen de Amerikanen jaren geleden hebben geholpen het communisme te bestrijden (Rusland), en toen het de Afghanen was gelukt en ze straatarm met een totaal verwoest land achterbleven, de Amerikanen de Afghanen lekker in de stront hebben laten zakken, daarom.
De Amerikanen zijn al jaren zeer goede vriendjes met de Israelies. Ondertussen zitten de Palestijnen zonder eigen plekkie op een houtje te bijten en worden een voor een uitgemoord met high-tech wapens. Waar denk je dat die wapens vandaan komen???
Het hele probleem is niet zo zwart/wit.
Weet je wat ik nog het allertriests vind. Het aantal mensen dat het normaal vind dat er wordt gebombardeerd. De mentaliteit van: ' Als jij wat doet, doe ik hetzelfde terug maar dan erger'.
Geweld lost helemaal, maar dan ook helemaal niets op. Nooit.
Er bestaat een groot mentaliteitsprobleem in de wereld. Laten we daar maar eens wat aan doen. En dat zal nooit, maar dan ook nooit lukken, met bombardementen, waar dan ook, tegen wie dan ook. Geweld levert alleen maar meer haat, woede en ander geweld op!!!:eyes:
Een betere wereld begint bij RESPECT, voor alles en iedereen. En daar zijn we nog mijlenver vanaf. En zoals de zaken nu verlopen, zal daar geen ene donder aan veranderen.
( PS: Waar de Taliban voor staat, vind ik totaal verderfelijk.) |
|
|
| Tall21 |
| quote: | Originally posted by Dago "B" Duck
Een betere wereld begint bij RESPECT, voor alles en iedereen. En daar zijn we nog mijlenver vanaf. En zoals de zaken nu verlopen, zal daar geen ene donder aan veranderen. |
Ben ik het helemaal 100% mee eens, maar ben toch ook van mening dat je niet tegen de taliban, Bin Laden, of welke verantwoordelijke voor de aanslagen dan ook kan zeggen: "Sja jongens, dat was niet aardig, willen jullie dat niet meer doen voortaan"
Die Taliban luistert maar naar een persoon, en dat is naar hun zeggen Allah. Nou wil ik niet lullig doen over geloof ofzo, maar met die mensen valt dus gewoon niet normaal te praten. Ze willen doden voor het geloof, zien niet in dat amerika een aanval doet op het internationale terrorisme en niet op de Islam...kom op zeg. Daarom ben ik voor de amerikaanse/britse acties. En zoals het nu gaat, voeren ze die met redelijk respect voor de burgerbevolking uit!
TAll21 |
|
|
| Dago "B" Duck |
Redelijk respect
Grappige term. Waarom zijn de Amerikanen boos? Omdat er geen respect was voor onschuldige burgers. Als je dan terugslaat, omdat je iets duidelijk wil maken, namelijk, dat respectloosheid voor burgers op de manier zoals bij het WTC is gedemonstreerd absoluut niet kan, dan moet je zelf die normen en waarden, waar je zo prat op gaat, ook voor de volle 100 % hanteren.
Nog zo'n goeie:
| quote: | De VN stuurt al jaren voedselpaketten naar Afghanistan anders waren alle mensen daar allang dood!!!!! (Daarom doen ze het u ook dmv vliegtuigen omdat het anders te gevaarlijk is)
|
Afghanistan wordt al jaren geboycot door de westerse wereld met Amerika voorop. Nu droppen ze wat voedselpakketjes en jij gaat ze over hun bol aaien. Denk na! Denk je nu echt dat door Afghanistan te boycotten daar de Taliban verdwijnt. Die mensen merken er niets van. De rest van de al zo vreselijk arme bevolking wordt alleen maar verder afgeknepen en armer. Potverdorie, wat zijn die Amerikanen toch weldoeners! |
|
|
| Tall21 |
Redelijk respect
Grappige term. Waarom zijn de Amerikanen boos? Omdat er geen respect was voor onschuldige burgers. Als je dan terugslaat, omdat je iets duidelijk wil maken, namelijk, dat respectloosheid voor burgers op de manier zoals bij het WTC is gedemonstreerd absoluut niet kan, dan moet je zelf die normen en waarden, waar je zo prat op gaat, ook voor de volle 100 % hanteren. |
Redelijk respect ja. Kijk iemands land bombarderen getuigd natuurlijk nooit echt van respect voor iemend hebben. Maar de manier waarop (voor hetzelfde geld had bush de knop al in kunnen drukken) de aanvallen plaats vinden (denk aan doelwitten etc.) vind ik tot nu toe zeker te rechtvaarden. Die voedseldroppings zijn in zekere mate wel redelijk hypocriet, maar de hulporganisaties die in afganistan aktief waren (UNICEF ed.) worden ook door de VS betaald. Het is dus niet alsof ze zich helemaal niet meer om afganistan bekommerd hebben. En al zouden die droppings een PR doeleinde hebben voor bush. De plaatselijke bevolking heeft er wel degelijk baat bij!! Eten = eten zou je denken.
Tall21 |
|
|
| Dago "B" Duck |
De VS betaald ook mee aan Unicef ja. Maar hypocriet is hypocriet. Voorbeeld: Iemand het ziekenhuis in meppen en die persoon vervolgens gratis gebruik laten maken van alle faciliteiten in jouw ziekenhuis. Dat klopt toch niet. Hoe je het wend of keert. Bush had ook een atoombom kunnen gooien. Als je het zo gaat bekijken valt alles goed te praten.
Het meest verschrikkelijke is dat er zoveel mensen lopen te roepen om vergeldingsacties. Een teken dat we er nog lang niet zijn in de wereld en op deze manier ook nooit zullen komen. Mensen moeten bij zichzelf beginnen, bij de mentaliteit die er heerst in de wereld. Iedereen was vreselijk geschokt door het verwoesten van het WTC. Zoveel wreedheid, geweld en minachting. Heel erg veel mensen roepen nu heel gemakkelijk.... bombarderen! Daar ligt het grote probleem in deze wereld. Als Afghanistan straks plat ligt, als Bin Laden is afgemaakt, als de Taliban is verdreven.........HEBBEN WE NOG ALTIJD HETZELFDE PROBLEEM!
Wij zijn de meest misselijkmakende zoogdieren op de planeet. We moorden elkaar uit. Gunnen elkaar het licht in de ogen niet. We kunnen met al onze technologie niet eens voor elkaar zorgen. We maken in rap tempo al onze bronnen op deze planeet op. Vervuilen de hele boel. En waarom?
Omdat we altijd maar meer en meer moeten hebben. Omdat de economie moet groeien. Zo veel mogelijk produceren en consumeren, want dan gaat het goed.
Ik hoop dat de mensheid binnenkort eens echt goed op z'n bek gaat. Want we maken er een vreselijk potje van. Niet alleen terroristen, de Taliban, Afghanen, moslims enz. enz. WIJ ALLEMAAL!!!
conclusie: Onze mentaliteit is totaal verrot! Denk daar maar eens over als er wordt geroepen: Bombarderen! |
|
|
| Miss Proximus |
De VS betaald ook mee aan Unicef ja. Maar hypocriet is hypocriet. Voorbeeld: Iemand het ziekenhuis in meppen en die persoon vervolgens gratis gebruik laten maken van alle faciliteiten in jouw ziekenhuis. Dat klopt toch niet. Hoe je het wend of keert. Bush had ook een atoombom kunnen gooien. Als je het zo gaat bekijken valt alles goed te praten.
Het meest verschrikkelijke is dat er zoveel mensen lopen te roepen om vergeldingsacties. Een teken dat we er nog lang niet zijn in de wereld en op deze manier ook nooit zullen komen. Mensen moeten bij zichzelf beginnen, bij de mentaliteit die er heerst in de wereld. Iedereen was vreselijk geschokt door het verwoesten van het WTC. Zoveel wreedheid, geweld en minachting. Heel erg veel mensen roepen nu heel gemakkelijk.... bombarderen! Daar ligt het grote probleem in deze wereld. Als Afghanistan straks plat ligt, als Bin Laden is afgemaakt, als de Taliban is verdreven.........HEBBEN WE NOG ALTIJD HETZELFDE PROBLEEM!
Wij zijn de meest misselijkmakende zoogdieren op de planeet. We moorden elkaar uit. Gunnen elkaar het licht in de ogen niet. We kunnen met al onze technologie niet eens voor elkaar zorgen. We maken in rap tempo al onze bronnen op deze planeet op. Vervuilen de hele boel. En waarom?
Omdat we altijd maar meer en meer moeten hebben. Omdat de economie moet groeien. Zo veel mogelijk produceren en consumeren, want dan gaat het goed.
Ik hoop dat de mensheid binnenkort eens echt goed op z'n bek gaat. Want we maken er een vreselijk potje van. Niet alleen terroristen, de Taliban, Afghanen, moslims enz. enz. WIJ ALLEMAAL!!!
conclusie: Onze mentaliteit is totaal verrot! Denk daar maar eens over als er wordt geroepen: Bombarderen! |
werd gozer! ik wou dat ik het zo goed kon zeggen maar jammergenoeg struikel ik altijd over mijn eigen woorden..misschien moet ik toch die grootste spier van mijn lichaam maar s gaan trainen....zou die ook goed reageren op creatine btw? j/k
anywayz...ik ben t helemaal met je eens dago :) |
|
|
| Blik |
ok ok, allemaal heel leuk en aardig, maar komen jullie maar met een oplossing, wat moet amerika dan doen?? ze moeten toch iets doen, ze hebben net 5000 mensen en het economisch bolwerk van amerika door 2 terroristische acties verloren...... ze moeten toch wel reageren, ik snap ook wel dat jullie zeggen "we moeten kwaad met kwaad vergelden"
maar ze moeten iets doen, het midden-oosten wil nou niet echt bepaald meewerken met ze, de taliban ook al nie, het enige wat ze wilden doen is osama bin laden in afganistan zelf berechten, en dat betekent dus een jaartje cel en dan weer lekker vrij.
jullie geven eigenlijk geen enkel alternatief voor wat amerika dan moet doen, dus......... kom maar met die alternatieven, dan pas kan ik misschien achter jullie standpunt staan, maar nu sta ik compleet achter amerika
laat ze maar lekker doorgaan met bombarderen, hopelijk gaat die achterlijke *** van een Osama Bin Laden de pijp uit, of snijden ze zijn keel door voor live-tv....... |
|
|
| TranceFool |
Afghanistan wordt al jaren geboycot door de westerse wereld met Amerika voorop. Nu droppen ze wat voedselpakketjes en jij gaat ze over hun bol aaien. Denk na! Denk je nu echt dat door Afghanistan te boycotten daar de Taliban verdwijnt. Die mensen merken er niets van. De rest van de al zo vreselijk arme bevolking wordt alleen maar verder afgeknepen en armer. Potverdorie, wat zijn die Amerikanen toch weldoeners! |
DAT IS DUS ECHT NIET WAAR!!!!!! Beter lees je ff beter de krant. De VN sturen al jaren lang miljoenen voedselpakketen naar Afghanistan dus ze laten ze echt niet zomaar barsten.
En je kan zo'n daad toch gvd niet ongestraft laten. Dit is niet de eerste aanslag die ze plegen. Duizenden mensen zijn al omgekoemn door die klote aanslagen. Ik vind dat Amerika het nog netjes doet. Ze bombarderen alleen die kampen en dergelijke gebouwen, er zijn nog bijna geen slachtoffers gevallen.
En je zult zien dat die gekken binnenkort een gifgas of biologische aanval gaan plegen, dan denk ik wel dat je je standpunt verandert. Zeker als ze Engeland ook gaan bombarderen, want dan zitten wij er ook opeens heel dichbij. |
|
|
| Dago "B" Duck |
| quote: | | DAT IS DUS ECHT NIET WAAR!!!!!! Beter lees je ff beter de krant. De VN sturen al jaren lang miljoenen voedselpakketen naar Afghanistan dus ze laten ze echt niet zomaar barsten. |
Ik had het over de Amerikanen. Das niet hetzelfde als de VN. Ik geloof niet dat de VN in elk voedselpakket een briefje stopt met: " This is a gift of the American (of wat je ook wil invullen) people."
Echt om te kotsen!!!
| quote: | | En je kan zo'n daad toch gvd niet ongestraft laten. Dit is niet de eerste aanslag die ze plegen. Duizenden mensen zijn al omgekoemn door die klote aanslagen. Ik vind dat Amerika het nog netjes doet. Ze bombarderen alleen die kampen en dergelijke gebouwen, er zijn nog bijna geen slachtoffers gevallen. |
| quote: | | ok ok, allemaal heel leuk en aardig, maar komen jullie maar met een oplossing, wat moet amerika dan doen?? ze moeten toch iets doen, ze hebben net 5000 mensen en het economisch bolwerk van amerika door 2 terroristische acties verloren...... ze moeten toch wel reageren, ik snap ook wel dat jullie zeggen "we moeten kwaad met kwaad vergelden" |
Als iemand een misdaad begaat, moet ie daarvoor worden berecht.
Als je met veel poeha gaat lopen roepen, dat de vrijheid van iedere burger in gevaar is, na een aanslag als op het WTC, en dat Amerika die vrijheid gaat verdedigen. Als je dat doet, dan moet je wel zelf zorgen, dat je die normen en waarden ten allen tijden ook zelf hanteert. Ook als je bezig bent met het pakken van degene die die normen en waarden niet respecteren.
En ik ben van mening dat dat niet gebeurt, als je een land gaat aanvallen, waardoor honderdduizenden mensen op de vlucht slaan en in een vreselijke situatie terecht komen. Een paar voedselpakketjes naar beneden gooien is dan alleen dweilen met de kraan open, oftewel hypocriet. Ook gebeurt dat niet als je gaat bombarderen en zegt dat je zo min mogelijk burgerslachtoffers maakt. Het gaat toch om vrijheid en de rechten van ieder mens. Respecteer dan ook de rechten van IEDER MENS! Een oorlog tegen terrorisme uitroepen, een oorlog ter bescherming van de rechten van het individu, en vervolgens doodleuk zeggen dat je "zo min mogelijk burgerslachtoffers" maakt, spreekt zichzelf totaal tegen.
| quote: | | laat ze maar lekker doorgaan met bombarderen, hopelijk gaat die achterlijke *** van een Osama Bin Laden de pijp uit, of snijden ze zijn keel door voor live-tv....... |
Ik denk dat Bin Laden een van de laatste zal zijn die last krijgt van de bombardementen. Daarvoor zullen een hoop andere en daarbij ook onschuldige mensen de gevolgen ondervinden. En wat dat keel doorsnijden betreft....... doe het lekker 'live', hele gezin voor de buis, dan leren de kinderen er ook nog wat van. Tjongejongejonge, wat een mentaliteit.
Terroristen staan los van een land, eigenlijk staan ze overal los van, zelfs van de wet. Je pakt dat echt niet aan door een land te bombarderen. Deze mensen moet je opjagen, zoeken, in de val lokken, whatever. Maar zeker heel genuanceerd en gecoordineerd. Net zolang tot je ze hebt. Wat je nu krijgt is dat er nog meer haat ontstaat. Nu bij tegenstanders van Amerika. Bij de volgende aanslag worden de Amerikanen weer kwaad. Zo kom je nergens. Het grote voorbeeld zie je bij Israel en de Palestijnen. Iemand moet een keer ophouden. Of de ander dan toch nog een paar bommen gooit of niet. GEWELD MOET OPHOUDEN!
| quote: | | jullie geven eigenlijk geen enkel alternatief voor wat amerika dan moet doen, dus......... kom maar met die alternatieven, dan pas kan ik misschien achter jullie standpunt staan, maar nu sta ik compleet achter amerika |
In de berichtjes die ik heb gepost, had je tussen de regels door al wat alternatieven kunnen opmerken. Mijn conclusie was dat er een groot mentaliteitsprobleem is. Het begint dus bij iedere persoon zelf. Je zou i.p.v. te roepen "bombarderen", "de keel doorsnijden" eens bij jezelf kunnen denken, wat je nu allemaal aan het roepen bent. Als je zo vaak mogelijk (liefst altijd) zorgt dat je met respect naar jezelf en je omgeving kijkt, en dat ook uitdraagt in de dingen die je zegt en doet, scheelt dat al een heleboel. Je kan je omgeving er ook op aanspreken. Wat Amerika had kunnen doen in dit geval. Ervoor zorgen dat nu, op het moment dat de hele wereld is geschokt en iedereen meekijkt en luistert, je een mentaliteit en gevoel uitdraagt, dat alle mensen op de wereld gelijk zijn, dat we het hier op dit bolletje aarde met z'n allen moeten doen, dat iedereen moet worden gerespecteerd en dat we met z'n allen voor elkaar moeten zorgen.
En niet gelijk als het grote, "vrije" Amerikaanse volk OORLOG gaan lopen verkondigen. Dat valt niet te verenigen met uitspraken als "vrijheid", "vrede", "burgerrechten". Ik vind het een hele verkeerde benadering. Nu willen de Amerikanen "wraak". Wraak is ook iets wat niet bij deze idealen hoort. Kijk hoeveel haat bijvoorbeeld de beelden van de demonstrerende mensen in Pakistan uitstralen. Dat is ook een gevolg van de oorlog die de VS is begonnen. Wie er nu wel of niet gelijk heeft, het werkt alleen negatief. Bin Laden krijg je heus wel te pakken, maar het is nogal dom om te denken dat je Bin Laden te pakken krijgt met bombardementen. Die man blijft echt niet op z'n plaats wachten tot er een bom op z'n kop valt. Nee, hij zal als eerste weg zijn.
De gebeurtenissen in de wereld liggen zeer voor de hand. Zo gaat het namelijk al eeuwen en eeuwen. Kijk eens verder dan je neus lang is en wat wij domme mensen altijd doen en denk eens na over WAT je roept.
Als alleen dat laatste al gebeurt scheelt dat al een heleboel denk ik. |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | | . Maar de manier waarop (voor hetzelfde geld had bush de knop al in kunnen drukken) de aanvallen plaats vinden (denk aan doelwitten etc.) vind ik tot nu toe zeker te rechtvaarden |
En waarom heeft Bush dat niet gedaan? Omdat ie dan de steun van andere landen verliest. Hij zou wel een heel groot kuiken zijn als ie dat zou doen (of beledig ik hier de kuikens mee?)
| quote: | | Als je zo vaak mogelijk (liefst altijd) zorgt dat je met respect naar jezelf en je omgeving kijkt, en dat ook uitdraagt in de dingen die je zegt en doet, scheelt dat al een heleboel. Je kan je omgeving er ook op aanspreken. |
Helemaal mee eens. Wij zitten niet in de positie om het grote leed aan te pakken, omdat we 'maar' gewone burgers zijn. Als we meteen met klink klare oplossingen zouden komen, zouden we hier niet zitten, wel? Maar een instant oplossing hoeft ook niet, je kunt bij jezelf gaan beginnen. Probeer niet meteen te fel te reageren als iemand iets fout doet of iemand je iets aandoet. Dat levert alleen maar frustratie op en vreet energie. Je zou ook kunnen bedenken dat andere mensen ook fouten maken, en dat fouten gemaakt worden om er wat van te leren.
Ik zeg niet dat ik alles weet, en ik betrap mezelf er vaak genoeg op dat het mij ook niet altijd lukt wat ik hierboven uitleg. Maar ik doe wel mijn best! Meer dan je best kun je niet doen, hooguit proberen om nog beter je best te doen! |
|
|
| zarch |
OK, nouja beetje late reactie:
Maar mijn mening is dat Amerika toch wel beetje verkeerd doet met die bombardementen.
Ik bedoel zeggen dat onschuldige burgers gestorven zijn etc maar dan wel in Afganistan de boel plat gaan gooien waar ook onschuldige burgers bij sterven. Kijk ik vind het terecht dat we terrorisme moeten bestrijden maar ik vind toch dat je niet een land kan gaan bombarderen. Die FBI en CIA zijn toch tot veel dingen in staat (lijkt mij) dan moeten ze het toch ook "onopvallend" kunnen aanpakken?! of niet?! En ik vind het beetje dubbelzinnig om iedereen op de vlucht te jagen daar dan en dan voedselpakketten neergooien en daar opzetten van ja dit hebben wij (als goede amerikanen) je aangeboden, tja, maar de rest van hun land word ook gebombardeerd door die zelfde mensen?!
Kijk op zich vind ik heb best dat je de trainings kampen van Bin Laden vernietigd etc, maar ik vind dat ze nu wel "ver" gaan met ongeveer alles vernietigen wat het hele land beetje "levend" houd volgens mij. Bedoel er was/is nog maar 1 vliegveld wat "werkend" is. Ik bedoel zo sluit je zo'n heel land af vanwege een man die onderdak is verleend door de regering, terwijl het volk er niet voor kon kiezen?!
En ik vind die amerikanen soms zo wereld vreemd: ik bedoel zij worden aangevallen en gelijk is het het ergeste wat er is etc. Terwijl zij zelf ook zulke dingen doen, (ok geen terroristische aanslagen) maar de Koude oorlog was nou ook niet bepaald "netjes".
En nog iets Amerika is nu zo van ja steun je ons niet dat ben je nu onze vijand! Ik bedoel je kan het er toch niet mee eens zijn?! dat is nou democratie, vrijheid van mening! In de koude oorlog ook, als je het niet helemaal met democratie eens was was je gelijk communist. Sloeg toch nergens op?!
Tja beetje late reactie met mijn mening maar toch |
|
|
|
|