return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 [4] 5 
[20-10-2004] Dutch DJ Awards - Cineac, Amsterdam (pg. 4)
View this Thread in Original format
Tim81
Bron: Urbancult.nl

Dutch DJ Awards doorgestoken kaart!?

Woensdagavond vonden in Cineac in Amsterdam de uitreikingen van de Dutch DJ Awards plaats. Tiësto kwam voor de tweede achtereenvolgende keer de prijs voor de beste dj opeisen, wat geen verrassing mag heten. Wel verrassend en zeker verdient zijn de winnaars van de vakjuryprijs en het talent van het jaar; Ricardo Villalobos en Joris Voorn. Goede keus, helemaal mee eens!

Maar wat me steekt is de top 100 in het algemeen. Wanneer je de door het publiek gekozen top 100 bekijkt, schieten de tranen je in de ogen en bekruipt je het gevoel dat het is gedaan met de democratie in Nederland. Dat er in de politiek wordt geknoeit met stembiljetten bewijst de gescheidenis al 100 jaar, maar dat de organisatie van de Dutch DJ Awards zich hier misschien ook schuldig aan heeft gemaakt, daar moet je toch niet aan denken. Toch krijg je bij het lezen van de top 10 beste dj's van de wereld het gevoel dat organisator ID&T met één oog open de namen van de dj's uit een hoge hoed heeft getoverd.

De top 10 beste dj's in het Dutch DJ Award klassement laat zien dat trance en hardstyle in Nederland nog altijd de boventoon voeren en dat het in de dancescene veruit de populairste muziekstromingen zijn. Maar om Pavo, Promo, Marco V, Luna en Dana nu beter te noemen dan Deep Dish (43), Roger Sanchez (42), Erick Morillo (48), Dimitri (95- nieuw binnen), Sander Kleinenberg (24), Felix da Housecat (84) en vele andere wereldsterren, dat mag toch wel zorgelijk genoemd worden. Gold hier de mening van het volk waaruit blijkt dat de gemiddelde Nederlander het gabberen nog steeds niet verleerd is, waren het alleen hardstyle-liefhebbers die hebben gestemd of had ID&T een dikke vinger in de pap om haar lievelingen eens flink in het zonnetje te zetten. Dit vraagt om een diepgaand onderzoek.

Hoe onafhankelijk kan je als organisatie van een awardshow zijn wanneer je je eigen paarden het beste te vreten geeft. Vergeet niet dat 6 namen uit de top 10 als compilatieartiesten op de loonlijst van ID&T staan. Is de top 100 enkel bedoeld voor de ID&T-achterban die hiervoor massaal via de websites van ID&T en Q-dance hebben gestemd of is de top 100 representatief voor de mening van iedere dance-liefhebber in Nederland? Wie zal het zeggen. En hoeveel mensen hebben er eigenlijk gestemd?

UrbanCult DJ Award
UrbanCult stelt haar eigen top 10 samen om te kijken wat het volk nu echt kiest. Heb jij een mening hoe deze lijst eruit zou moeten komen te zien, stuur dan een mailtje naar [email protected]. De eerste vijf inzendingen worden beloond met een cd naar keuze.
Ultravibe!
quote:
Maar om Pavo, Promo, Marco V, Luna en Dana nu beter te noemen dan


Ben het wel met de stelling van het artikel hierboven eens, maar hoe durven ze Marco V in het bovengequote rijtje met paupers te zetten!:whip:

Hij is naar mijn mening juist één van de weinige echte top-djs uit Nederland in de wereld. Erg vreemd dat Marco in Nederland altijd zo weinig waardering krijgt onder de 'kenners'.
TranceFool
quote:
Originally posted by Ultravibe!
Ben het wel met de stelling van het artikel hierboven eens, maar hoe durven ze Marco V in het bovengequote rijtje met paupers te zetten!:whip:

Hij is naar mijn mening juist één van de weinige echte top-djs uit Nederland in de wereld. Erg vreemd dat Marco in Nederland altijd zo weinig waardering krijgt onder de 'kenners'.

!eens....mixtechnisch vind ik Marco V bijna altijd erg goed, daarnaast is die ook erg veelzijdig qua stijl :)
Chicane
Die mening van urbancult slaat ook als een snikkel op een drumstel. Dit is de mening van de stemmende mensen, dat nu van >15.000 stemmers geen forum nerds zijn die Sander Kleinenberg stemmen kan ID&T toch niks aan doen? Verder is het misschien een populariteitspoll, maar hoe komt het dat een bepaalde naam hoog scoort? Misschien omdat zijn naam is blijven hangen na een goede set, dus kan het ook gezien worden als een lijst met DJ's die weten wat een goeie tracklist is waardoor mensen die naam blijven vasthouden in hun achterhoofd, mixtechnisch gezien kan het belabberd zijn, maar persoonlijk hou ik er totaal niet van als een DJ naadloos mixt als een robot, dan komt zn geloofwaardigheid ook niet over bij mij.

Ik had 1) Tiesto 2) Michel de Hey 3) Secret Cinema btw :)
@win
Mensen, Mensen volgende week komt er een representatief lijstje uit waar alle trance en prog grootheden wel hoog staan genoteerd :D

En waar alle beuqeunde partyflockers niet op gestemd hebben :rolleyes:
SnuggLe
quote:
Originally posted by @win
Mensen, Mensen volgende week komt er een representatief lijstje uit waar alle trance en prog grootheden wel hoog staan genoteerd :D

En waar alle beuqeunde partyflockers niet op gestemd hebben :rolleyes:


Dit slaat wel mooi aan bij die discussie over dat coolboard: blijkbaar hebben gewoon meer van die flockers zo gestemt. Het is dus ook hun mening en dus een goede uitslag. Hadden we maar meoten stemmen..... En zo'n lijst gaat al eeuwen niet meer over draaikunsten etc.
@win
quote:
Originally posted by SnuggLe
Dit slaat wel mooi aan bij die discussie over dat coolboard: blijkbaar hebben gewoon meer van die flockers zo gestemt. Het is dus ook hun mening en dus een goede uitslag. Hadden we maar meoten stemmen..... En zo'n lijst gaat al eeuwen niet meer over draaikunsten etc.


Zo'n lijst moet je respecteren dat is gewoon de mening van het publeik. Het is gewoon het publiek zelf dat je moet verachten, niet de djs waar ze op stemmen ;)

En het grote volk stemt toch alleen maar op de 'performers'. Ik geef ze btw niet geheel ongelijk, want als ik gisteren weer armin zag die helemaal uit zijn plaat ging dan geeft dat voor mij toch ook een bepaalde meerwaarde aan zo'n set :)
Tim81
quote:
Originally posted by @win
En het grote volk stemt toch alleen maar op de 'performers'. Ik geef ze btw niet geheel ongelijk, want als ik gisteren weer armin zag die helemaal uit zijn plaat ging dan geeft dat voor mij toch ook een bepaalde meerwaarde aan zo'n set :)


Dat vind ik ook altijd zo mooi bij Sander Kleinenberg en Sasha! Die gasten vinden het zelf (onder het genot van een wodka en wat al niet meer...) prachtig waar ze mee bezig zijn. Dat enthousiasme straalt natuurlijk over op het publiek!
SnuggLe
quote:
Originally posted by @win
En het grote volk stemt toch alleen maar op de 'performers'. Ik geef ze btw niet geheel ongelijk, want als ik gisteren weer armin zag die helemaal uit zijn plaat ging dan geeft dat voor mij toch ook een bepaalde meerwaarde aan zo'n set :)


Klopt, zo'n lijst geeft geen kwaliteit weer...!
Hitman
quote:
Originally posted by Tim81
Dat vind ik ook altijd zo mooi bij Sander Kleinenberg en Sasha! Die gasten vinden het zelf (onder het genot van een wodka en wat al niet meer...) prachtig waar ze mee bezig zijn. Dat enthousiasme straalt natuurlijk over op het publiek!


Kan aan mij liggen, maar als ik Sasha zie denk ik niet 'oh wat is die kerel toch enthousiast':o

Tim81
Ik vind juist dat ze heel enthousiast bezig zijn met hun 'ding'. Bij Tiesto en Armin krijg ik altijd een beetje gevoel dat ze voor de show met hun armen gaan zwaaien... Sasha staat idd niet te springen achter de desk, maar je ziet hem wel genieten!

Afgelopen Everybody zag ik Sander zelf toch ook helemaal los gaan op The Fruit! Volgens mij had hij speciaal een dansje ingestudeerd ;)
nwopper
Ik heb die hele lijst eens bekeken, en ongeveer 30% uit de lijst is hardcore/hardstyle. Het is ook gewoon heel erg gerelateerd aan wat er populair is. En het feit dat Pavo, Promo, Dana, Darkraver en Luna zo hoog staan is het feit dat ze praktisch op elk groot feest hebben gestaan, en veel mensen bezoeken deze..... Met technische kwaliteiten heeft het helemaal geen bal meer te maken......

Mijn top 3 was trouwens: 1. DuMonde, 2. Yoji Biomehanika en 3. Organ Donors.... Vond alleen Yoji terug....welverdiend in de top 20!!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 
Privacy Statement