|
Gerrie Kneteman overleden
|
View this Thread in Original format
| jp |
| quote: | Vandaag is de bondscoach van de Nederlandse wielerploeg en ex-wielrenner Gerrie Kneteman op 53-jarige leeftijd overleden. Kneteman werd onwel tijdens een ski-training in Bergen (Noord-Holland) en overleed korte tijd later in het ziekenhuis.
Kneteman, ook bekend als 'de Kneet' werd bekend als wielrenner door zijn wereldkampioenschap in 1978, twee overwinningen in de Amstel Gold Race en zijn tien etappe-overwinningen in de Tour de France. Hij sloot zijn carriere in 1989 af.
|
Wat is dat voor een dag vandaag :(
Kon altijd erg om die man lachen. Echt een markante sportheld. Het winnen van het wereldkampioenschap en de emotie die hij daarbij toonde is een van de meest indrukwekkende sportmomenten ooit. |
|
|
| Asperge |
| Wat ene kutdag zeg RIP:( |
|
|
| New Wave |
| Zwaar kut dit alles..... |
|
|
| Creamfields23 |
| Als ik de naam Gerrie Kneteman hoor moet ik altijd denken aan een reclame die hij ooit heeft gedaan met daarin de woorden: Ik ga dood en ik dacht altijd dat hij een of andere ernstige ziekte had en op korte termijn zou sterven. Echt een afschuwelijke reclame toenertijd vond ik en hij is desondanks toch nog te vroeg vertrokken. Rust in vrede! |
|
|
| ahp2002 |
Op de BNN scheurkalender stond vandaag de tip om November maar over te slaan.
Als t zo doorgaat lijkt me dat een uiterst goed idee.
RIP :sadgreen: |
|
|
| M_Peror |
Wat een trieste dag vandaag.
Een groot verlies voor de sport. |
|
|
| Jappio |
| Pff dit is ook onverwacht zeg. Een van de mannen die het nederlands wielrennen aanzien gaf. R.I.P. |
|
|
| SnuggLe |
Sjezus, de Kneet ook al. Veel respect voor die man, heeft echt ontzettend veel betekend voor het hele Nederlandse wielrennen....
Who's next, prins Bernard? |
|
|
| jp |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Who's next, prins Bernard? |
Het gaat niet zo goed met z'n ademhaling, maar afgezien van dat verkeert de prins nog in redelijke goede gezondheid voor z'n leeftijd (93). In het verleden heeft hij vaker klachten gehad maar zich er altijd goed doorheen geslagen.
Toch liggen de draaiboeken al een tijdje klaar... |
|
|
| Tim81 |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Who's next, prins Bernard? |
Zal niet zo'n hoge quotering op staan...
Deze man moet ook oppassen

Kneteman R.I.P. |
|
|
| BaRTeZ |
zag net prachtige beelden van de kneet met ontroerend mooi commentaar van Smeets.
Een levende held is een eeuwige legende geworden :( |
|
|
|
|