return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Norway

Pages: [1] 2 3 
THT 5-YEAR ANNIVERSARY pres. RANK 1 @ DOVREHALLEN
View this Thread in Original format
Dj Stephano
I 1999 startet en gruppe ungdommer å planlegge det som senere skulle
bli kjent som THT Events. Den noe beskjedne debuten til konseptet
The House trakk rundt 150 mennesker, men erfaringen gav definitivt mersmak.


Som følge av en sterk interesse for klubbmiljøet og et ønske om å sette
Sitt preg på scenen besluttet gruppen å satse større. THT som i starten bestod av kun en håndfull personer ble utvidet og mer ressurser ble puttet inn.


Etter flere vellykkede utgaver av The House var tiden inne for å satse
Større og bredere. 2000 var et utrolig lærerikt år da THT Events virkelig
Begynte å markere seg i klubbscenen.



2001 skulle markere seg som en milepæl for THT events, da de bl.a debuterte i sommerparaden. Bookings av utenlandske artister som DJ Jean, Benjamin Bates

(Southside spinners), Gee moore og også et samarbeid om Judge Jules på The Cave (Gamle Mezzo) plasserte virkelig THT på kartet.

Nå med flere års erfaring i scenen begynte THT for alvor å brande konseptene sine, samtidig som de introduserte utenlandske klubbkonsepter i Norge.

Deltagelse i sommerparaden for andre år på rad, Bora Bora m/ Gee Moore og også den første utgaven av house og club konseptet 'Ditto' på Exit i Oslo.



DJ Stephano som fra starten hadde markert seg som en av THTs frontfigurer og DJs, utgav i 2003 The House vol. 1. Mikseskiven solgte veldig bra og bidro

ytterligere til å promotere THTs tilstedeværelse i scenen. Utover cd slipp introduserte THT også konseptet Warehouse som ble avviklet i et lagerlokale på

Bislet. Høsten 2003 ble også den andre utgaven av mikskompilasjonen The House sluppet og de to skivene solgte nærmere 10.000 eksemplarer.



Klimakset i 2003 fant sted da THT Events arrangerte både The House og storpartiet Voyage på Sentrum scene. To parties og tre DJs av det største kaliberet,

Rank 1, DJ Jean & Lee Haslam. Voyage rundet nærmere 1500 besøkende og markerte seg som den aller største happeningen på sommerparaden, klubbscenens

nasjonaldag. I tillegg trakk The House omkring 700 mennesker!



Selv om klubbscenen i denne perioden opplevde mye motgang og flere store promotere valgte eller ble tvunget til å kaste inn håndkleet, bestod THT den

prøvelsen scenen ble utsatt for. Allerede i Januar fyrte THT i gang enda en utgave av ”Ditto” på det velrenommerte utestedet 'Rexx' midt i smørøyet av Oslo.

Fem år er nå tilbakelagt i den norske klubbscenen og THT skal i stor stil feire dette med tranceguruen Piet Bervoets fra Rank 1, som igjen kommer fra

Nederland for å glede Norske fans! Stedet 5 års jubileet skal avholdes er intet mindre enn de legendariske lokalene tidligere kjent som Club Mars!


Artistene denne kvelden vil representere et utvalg av artister som har spilt for THT opp gjennom årene, THT Events ønsker alle velkommen til å delta på et

jubileum du ikke kommer til å glemme.


Lineup:

RANK 1 (Airwave, Superstring, Awakening, Sensation, ID&T, NL)


Support DJs:

Mainhall (18 ID):

STEPHANO (THT Events, The House, Voyage, Radio Oslo)
CEEJAY (DJ Beat / Trauma Records)
M.A.T.S (THT Events, Trance Department, The House)
BALI (THT Events, The House)

Ditto Urban Clubfloor (20 ID):

Carl E (Wicked Traxx, Consulatet)
Omega (Odyssey, Timeslip)
Fun-Key (Work Records, Groovetunes)
Sinngee (Club Syndicate)

INFO:

Dovrehallen (Tidligere Club Mars / Curb / Storgata 22 / Oslo)
Dato: 10. Desember 2004:
Tid : 21.00 – 03.00
Inngang : 150,-

18 ID Mainhall
20 ID Clubfloor


Happy hour all night !



CLUB HISTORY IS BEING WRITTEN, DON'T MISS OUT!
Mindbreezer
Rank 1!!! :eyes: :eyes:
Sand Leaper
Hmz. Får håpe Piet gir gass når han kommer, siste tracklistene hans har sett ganske slappe ut. Men jeg skylder ham vel såpass etter at en drita DJ Jean stjal over halve settiden hans på Voyage ifjor.
DJ_Audun
Spinner DJ Jean fortsatt? Jeg har ikke hørt så mye til han i det siste akkurat, men det heter jo at man ser det man vil se og hører det man vil høre:p

Btw Har ikke TD også booket Rank 1 i desember?
Sand Leaper
quote:
Originally posted by DJ_Audun
Spinner DJ Jean fortsatt? Jeg har ikke hørt så mye til han i det siste akkurat, men det heter jo at man ser det man vil se og hører det man vil høre:p


Han har gitt ut to nye 12" i det siste iallefall, så han holder det vel gående enda. Kommer han til Oslo igjen så rømmer jeg byen.

quote:

Btw Har ikke TD også booket Rank 1 i desember?


Hehe, lang historie, men tror jeg skal overlate fortellingen av den til de som faktisk står bak TD.
verminator
quote:
Originally posted by Sand Leaper
Kommer han til Oslo igjen så rømmer jeg byen.



da sier jeg i så fall adjø nå ettersom at han er booket inn til å spille på "club tabu" - tiger tigers 'fredags' konsept, som visstnok 'ikke er' tiger tiger hehe


husker ikke hvilken fredag, men er en gang snart :cool: :cool:
DJ_Audun
Hade bra Sandleaper:toothless
Tiger Tiger er jo det verste fjortis stedet i byen (for de som har fake ID i alle fall), så det passer jo bra at det var der han havnet. Siden jeg ikke er gammel nok til å slippe inn, trenger jeg ikke å tenke på å rømme byen da...
chem-x
Jupp blir moro med Rank 1.

DJ_Audun: Du har rett i at Rank 1 opprinnelig var booket til/av TD. Som igjen var et konsept av THT Events & Ekstase. (To separate promotører)

Grunnet litt forskjellige saker ble dette omgjort, slik at det ikke lenger er et Trance Department arrangement. I og med at formatet nå blir endel større enn det vi opprinnelig planla så ble det besluttet at THT Events skulle ta seg av partiet. Blant annet fordi det nå er lagt til en mye større venue (Gamle Mars kan ta oppimot 1000 mennesker) kontra Aqua Bar som kan ta max. 350.

Kommer mer detaljer om Trance Department og samarbeidet bak TD over nyttår, vi lar det ligge for nå. :)


Cya @ Storgata 22, den 10. desember! ;)


Blir garantert høy partyfaktor!
verminator
quote:
Originally posted by DJ_Audun
Hade bra Sandleaper:toothless
Tiger Tiger er jo det verste fjortis stedet i byen (for de som har fake ID i alle fall), så det passer jo bra at det var der han havnet. Siden jeg ikke er gammel nok til å slippe inn, trenger jeg ikke å tenke på å rømme byen da...



heh, tror du driter deg ganske kraftig ut her mann


iom at du ikke er gammel nok, tviler jeg også på at du var vært der selv for å kunne stå bak dine uttalelser.

er absolutt ikke no fjortiss-sted... er ikke verdens største fan av stedet selv, men til å være et 'vanlig sted' (er det jeg kaller rnb/hiphop/listepop utesteder), så er det faktisk ganske bra, og har ganske bra stemning hvis du takler slik musikk, noe jeg tydeligvis gjør etter en ungdomstid med f.em fre EQ +++ :)

hvis vi skal snakke fjortiss, så er nok heller ALLE trance-dep. partyene mer FJORTISS enn alt annet...

get over it
DJ_Audun
Jeg tenkte på gamle ulv ulv jeg, er vel det som heter cream nå. Ganske like navn:toothless

verminator
ja da kan jeg være enig, det er sikkert prakka med fjortisser akkurat som det stedet i karl johan der c-in lå. husker ikke hva det heter i farta, men ganske så jalla.. bare drittunger overalt
Sand Leaper
Ja da får jeg vel pakke bagen min snart da.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement