return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 
era rum/studios/lägenheter (pg. 2)
View this Thread in Original format
jofawe
quote:
Originally posted by CJ InterCity
varifrån har du denna då? http://hem.bredband.net/b149872/rummet/IMG_6842s.jpg dn är ju 100% jysk produkt!:)


Den är införskaffad på Bror Pehrssons i Alvesta.
Jag vet att jysk har en liknande.. men det är faktist inte en jyskprodukt :P
Laszlo
väcker denna tråden till liv igen.

Ska flytta från min trea till en mindre lägenhet eftersom polaren jag bor med börjat jobba och ska flytta.

Problemet är att jag inte fått några speciellt bra bud. Det var två tjejer som eventuellt ville byta deras tvåa mot min, men de har inte hört av sig - sen var det en kille som hade en etta på 27 kvadrat, men han har heller inte hört av sig igen...sen var det två andra nissar som var intresserade - MEN deras lägenheter låg båda på 22 kvadrat. :nervous:

Jag hade väl inte haft vidare större problem med att bo i en skokartong som den om jag inte hade varit en jävla prylbög. Det finns inte en chans i världen att jag får in allt i en lya på 22 kvadrat.

Vad som ska in är en säng, stort datorbord (ska rymma 21-tummare, laserskrivare, en massa pärmar och massa annan nyttig skit), bord, helst en soffa, TV:n, (28 tums wide, så det är ingen du ställer på köksbänken) stereon OCH viktigast av allt mina skivspelare. Hellre slänger jag ut sängen än skivspelarna.

Hittar jag ingen annan lägenhet måste jag ta 22:an, för jag har inte råd att betala 5000 i månaden i hyra själv på studiebidraget.

Så - vad jag efterlyser nu är någon som kan inreda SMART. Någon planlösning har jag tyvärr inte, men jag ska försöka fiska fram en sådan.
jofawe
quote:
Originally posted by Laszlo
väcker denna tråden till liv igen.

Ska flytta från min trea till en mindre lägenhet eftersom polaren jag bor med börjat jobba och ska flytta.

Problemet är att jag inte fått några speciellt bra bud. Det var två tjejer som eventuellt ville byta deras tvåa mot min, men de har inte hört av sig - sen var det en kille som hade en etta på 27 kvadrat, men han har heller inte hört av sig igen...sen var det två andra nissar som var intresserade - MEN deras lägenheter låg båda på 22 kvadrat. :nervous:

Jag hade väl inte haft vidare större problem med att bo i en skokartong som den om jag inte hade varit en jävla prylbög. Det finns inte en chans i världen att jag får in allt i en lya på 22 kvadrat.

Vad som ska in är en säng, stort datorbord (ska rymma 21-tummare, laserskrivare, en massa pärmar och massa annan nyttig skit), bord, helst en soffa, TV:n, (28 tums wide, så det är ingen du ställer på köksbänken) stereon OCH viktigast av allt mina skivspelare. Hellre slänger jag ut sängen än skivspelarna.

Hittar jag ingen annan lägenhet måste jag ta 22:an, för jag har inte råd att betala 5000 i månaden i hyra själv på studiebidraget.

Så - vad jag efterlyser nu är någon som kan inreda SMART. Någon planlösning har jag tyvärr inte, men jag ska försöka fiska fram en sådan.


varför itne hitta nån som vill flytta in hos dig istället?
Laszlo
quote:
Originally posted by jofawe
varför itne hitta nån som vill flytta in hos dig istället?


Inte så sugen på det - vill gärna bo själv ett tag nu. Känns inte som att man alltid kan ha för- och efterfester när man vill, utan att den andra ska bli sur...och jag tycker om att ha fester - så..... :)
Jeremy H
Ingen som har inredningstips eller sjyssta bilder som kan ge en lite inspiration? :)
P4z!
Ett tips kan vara att ladda ner ett inredningsprogram på datorn, så kan du först bestämma en planyta och sedan lägga ut olika objekt som sängar, bord osv. Jag hade ett program som heter 3D Architect som man kunde rendera hela sitt rum i 3D med t.ex. :)
Jeremy H
quote:
Originally posted by P4z!
Ett tips kan vara att ladda ner ett inredningsprogram på datorn, så kan du först bestämma en planyta och sedan lägga ut olika objekt som sängar, bord osv. Jag hade ett program som heter 3D Architect som man kunde rendera hela sitt rum i 3D med t.ex. :)

Försökte pilla lite med det programmet.. tycker inte det var logiskt nånstans.. Men iofs gav jag väl det inte så mkt tid heller kanske :rolleyes:
Funderar på att möblera rummet i min nya 1a med svarta möbler.. Sen måste jag måla om väggarna i nån lämplig färg oxå.. hmm
Vizay
lazslo: ett hett tips är att hitta många smarta lösningar som är billiga att fixa.

till att börja med kan du ju fixa en loftsäng, på så vis kan du t.ex. få in skrivbordet eller soffan under sängen.
En loftsäng kan du fixa billigt genom att antingen bygga själv eller skaffa från ikea.

ett annat tips kan ju va att på något sätt dölja skivspelarna så du slår ihop någon bordsyta med skivspelarna under som antingen sen är utdragbara eller att ytan går att fälla upp (utdragbart blir kanske smidigast). Förslagsvis slår du ihop TV-bord & skivspelarbord på detta sätt eller liknande.

Tror du kan fixa det på 22 kvadrat om du bara slår ihop några ytor, häller att tänka kompakt men ändå smidigt ;)
dbl
quote:
Originally posted by Jeremy H
Ingen som har inredningstips eller sjyssta bilder som kan ge en lite inspiration? :)


kan komma hem till dig och fixa till hela din lägenhet :D

största anledningen till att jag vill flytta hemifrån är att jag vill inreda lägenheten.. hehe

fast måste fixa pengar till det också så jag kan få det som jag vill.. e la det största problemet :p
Jeremy H
quote:
Originally posted by dbl
kan komma hem till dig och fixa till hela din lägenhet :D

största anledningen till att jag vill flytta hemifrån är att jag vill inreda lägenheten.. hehe

fast måste fixa pengar till det också så jag kan få det som jag vill.. e la det största problemet :p

Pffft! :p
Du kan ju alltid börja med att ge tips här? ;)
Svarta möber med blå "tygartiklar" i rummet.. Vilka väggfärger skulle passa? 3 vita väggar o nån fondvägg? :conf:

keddo
slänger upp ett par bilder på lyan från förra året. Hade varit bortrest och morsan hade varit hemma och städat(kan ju medela att såhär rent har det inte varit sen dess) :wtf:

1
2
3
4
5
6

Vene vad jag gjorde med kameran, men suddigt blev det.
jofawe
Keddo:
skysst lägenhet :)

Jeremy:
Jag har med problemet med pengarna.
fast jag SKA renovera mitt kök, funderar på att göra det ordentlig (göra om ett genomgångskök (hyllor på båda sidor) till ett L-kök..) problemet är att då måste jag fimpa ingången till köket å dra upp en ny i en bärande vägg.. blir lite galet ju.


MEn jag räknar på en 30-50k att fixa mitt kök .. suck
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 
Privacy Statement