|
Pioneer DJM-1000 (OMFG CHOON!!! - typ)
|
View this Thread in Original format
| Laszlo |
Ska vi fixa en SWETA-bankrånarkupp?!
Länk <= Varning - kan framhäva onormala mängder utav drägel.
The DJM-1000 incorporates several industry firsts:
- A new Sound Link / EFX Link function is used to control other Pioneer equipment via a link cable.
- A BPM Synchronize Function, which synchronizes the BPMs of all attached equipment such as CDJs and EFX.
fan - nu kommer ju till och med min mormor kunna kirra svintajta övergångar utan att ens lyfta ett finger...
Ska bli intressant att se om effekterna och ljudkvaliten blir något bättre på denna än på DJM-600:an |
|
|
| jeremy1984 |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Ska vi fixa en SWETA-bankrånarkupp?!
(...) |
Inga inbyddga effekter... Så ska man ha råd med en EFX-1000 oxå (vilket antagligen är deras tanke...) kan det behövas :p |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by jeremy1984
Inga inbyddga effekter... |
Iih...det missade jag ju helt...äh - jävla skräp, då kan det lika gärna vara...bättre att satsa på Xone 92:an istället... |
|
|
| jeremy1984 |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Iih...det missade jag ju helt...äh - jävla skräp, då kan det lika gärna vara...bättre att satsa på Xone 92:an istället... |
Haha :toothless
Mjaa..om man inte är ekonomiskt oberoende är det nog det ja :p
Men tänk vad tex Zabiela kan tänkas hitta på med en DJM-1000 o en EFX-1000.. :crazy: |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by jeremy1984
Haha :toothless
Mjaa..om man inte är ekonomiskt oberoende är det nog det ja :p
Men tänk vad tex Zabiela kan tänkas hitta på med en DJM-1000 o en EFX-1000.. :crazy: |
hehe, jag blir våt i byxan bara av att tänka på det....:crazy: :crazy: |
|
|
| SteveTranz4ever |
Vad betyder "CHOON" på datanördsspråk ?
Ja man får väl hoppas att ljudkvallen är bättre, menar DJM-600 är ju inte alls dålig men faktum är att många arrangörer som vet nåt om nåt föredrar att använda andra mixers eftersom DJM-600 inte har helt rent signal. Polarn (Mistake) köpte en DJM-600 innan jul och fan va kul den är att lira på (jämfört med hans tidigare).
Men som sagt, Laszlo... jag e med på bankkuppen... vi kan maskera oss som "UV-tomtar" :D |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Vad betyder "CHOON" på datanördsspråk ?
|
brukar man inte säga CHOOOOON när det e en grym låt???? :crazy: |
|
|
| K-PAXian |
| quote: | Originally posted by dbl
brukar man inte säga CHOOOOON när det e en grym låt???? :crazy: |
Korrekt. ;) :stongue: |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by K-PAXian
Korrekt. ;) :stongue: |
hehe :) Jag har faktiskt ingen aning - jag trodde man kunde säga choon till allt som var upphetsande :)
Vad gäller DJM-600:an är jag dökär i den av den anledningen att den har ett svinenkelt och logiskt gränssnitt...alla rattar, spakar, knappar och fan vet vad sitter precis där de ska sitta... |
|
|
| K-PAXian |
Tja, det används kanske på andra sätt också, men jag har bara sett det i samband med feta låtar. :)
*suck* Jag blir så sugen på att köpa nya grejer när jag ser sånt här. Har hört att en DJM-600 ska vara en av de bästa just nu. Stämmer det? Ska man satsa på en sån om man är lite amatör som jag är (är inte helt blåst vad gäller mixning så att säga)? Vad ligger de ungefär på och var kan man hitta på ett ställe att shoppa på? :)
(ja, jag är lat och orkar inte leta just nu :happy2: ) |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Ja man får väl hoppas att ljudkvallen är bättre, menar DJM-600 är ju inte alls dålig men faktum är att många arrangörer som vet nåt om nåt föredrar att använda andra mixers eftersom DJM-600 inte har helt rent signal. |
djm 600 har en jäkligt ren å fin signal tills VU mätarna poppar upp på rött. Då blir det ärtsoppa av allt istället desvärre. Det finns ett skäl till att många väljer mixers från Allen & Heath eller andra märken nu för tiden. :) |
|
|
| ShyTrance |
| CHOON kommer väl från engelskans "tune" ;) o används när en låt är bra :P |
|
|
|
|