return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Var parta i Stockholm?
View this Thread in Original format
Dj Memento
Jag vill gå ut och dansa loss men vet ej var det spelas bra trance & hård trance/house. Var skall man gå ut i Sthlm? Vad sägs om en rangordning av alla ställen i Sthlm plus lite info om varja?
Gaby
Dom helger då det inte finns speciella fester så kan man ju rekommendera TIP TOP på fredagar och Vertigo på lördagar.

Det var ett tag sen jag besökte Tip Top men det har alltid varit kul där. Tyvärr så är dansgolvet lite för litet men musik är gudomlig.

Tyvärr så har Vertigo blivit lite tråkigt efter flytten till gamla Collage, men när Eddy spelar så är det drag, trancegolvet rockar fortfarande men dansgolvet är inte lika skönt som det var på Penny Lane.
reveal
bara häng på TA så kommer Gaby att berätta var det händer grejor :p
Gaby
Ha ha ha ha ... kul att göra nån nytta!!!

En liten fråga... är det någon här som brukar gå på dom "hemliga" festerna?
Vitryss
De hemliga ute i skogen på sommaren? Eller bryta festerna i lokaler? :)

Känner massa folk som går på dem....men har aldrig gått själv...inte blitt av bara, sen e det juh ingen ljussättning och så direkt....och det vill iaf jag ha.
King of Clubs
Det är sant som det är sagt, Eddy är grym. tycker han lirar lite för mycket gamla grejer ibland bara. Men, man ska inte klaga. Om ett ställe lirar poppig vocal house så är det ofta schysst i förhållande till vad de flesta ställena i stan spelar..

Tip-Top= Gay (jag är hyffsat fördomsfri, men det är värt att nämna), men schysst musik.

Torsdagar på Clara (revolution, revelation eller vad klubben heter)=
Tokbra musik!! Tung Trance /Hard House där nere (bl.a. DJ Scot project)
Mer progressive och lugnt uppe (bl.a. Tiesto).
Lite tunt på folk när jag var där, synd. Ta er dit så vi blir fler!
Aendy
Oki... jag vet ni kommer flama mig nu, men helt ärligt, om jag är rikthigt jäla danssugen så bangar jag faen inte för att dra till Heaven på en fredag och slå loss med club-kidsen. Oki... stället är väl sådär, men va faen... de spelar älskvärd musik.
Gaby
quote:
Originally posted by Aendy
Oki... jag vet ni kommer flama mig nu, men helt ärligt, om jag är rikthigt jäla danssugen så bangar jag faen inte för att dra till Heaven på en fredag och slå loss med club-kidsen. Oki... stället är väl sådär, men va faen... de spelar älskvärd musik.

Aendy är det sant? Heaven?
Aendy
Jag vet, borde väl skämmas för det, men jag kan inte förneka att det är jäligt kul att dra dit några polare och stå och dominera på dansgolvet. Och de spelar grymt dansvänlig musik... ungefär som att gå på ett aerobic pass :)
Gaby
va guligt...
men jag ska nog inte säga mycket heller eftersom jag inte har varit där senaste åren... fast jag brukar tycka att det räcker med att kolla på publiken som står i kö till stället...

Ravesquad
har aldri varit på heaven faktiskt.. lr iaf inte på aslänge

låter som man kanske skulle gå dit iaf:)

jag älskar att dansa järnet me folk som bara står o gapar:D
reveal
quote:
Originally posted by Aendy
ungefär som att gå på ett aerobic pass :)

är det så himla ballt med aerobicpass? :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement