|
Til alle bedroom DJ's: Vi du spille ute?
|
View this Thread in Original format
| DJ AL-X |
Heisann godtfolk. Jeg har gode nyheter
I oslo like ved tinghuset åpner et nytt utested som skal hete FEBER.
Ligger ved siden av Havana club. Stedet har nye eiere og blir nå pusset opp (det ser utrolig fancy ut :D )

Jeg er så heldig at jeg har fått låne lokalet til å kjøre et kult konsept, og i den anledning vil jeg gi alle bedroom DJ's anledning til å vise hva de har i platebaggen (eller cd mappa)
Konseptet mitt går ut på å la alle som har lyst, en mulighet til å spille.. Målet mitt er å skape god stemning der folk som dyrker elektronisk musikk kan møtes og ta noen pils og bevege litt på rockefoten
Men for at dette skal bli så bra som mulig må jeg vite om det er folk der ute som vil være med.. Dette vil bli non-profit for både dere og meg. Jeg gjør dette kun for å skape god stemning, pluss at jeg gir dere en unik sjanse til å komme dere ut av soverommet og spille det dere dyrker
Stedet skal få godt med sitteplasser, og tøft design..
Utstyret som er der er:
2x Technics 1210
2x Cd spillere (sannsynligvis Pioneer CDJ 800)
1x Pioneer EFX 500
1x Pioneer DJM-600
I starten vil jeg ikke kjøre på store høytalere, men på aktive monitorer, slik at musikken ikke overdøver alt..
Det er allerede mange som har vist stor interesse for dette, og jeg håper de fleste som bor i nærheten av oslo vil være med.
Dette konseptet er i en tidlig startfase, men vil sannsynligvis starte i midten av februar
Det er full sjenkebevilgning der, så jeg ser for meg at aldersgrensen vil bli 20, men hvis det er mange som er under, så setter jeg den til 18. er du under 18, så skal vi se hva vi får til ;)
Musikkmessig vil jeg ha mest mulig av typen: House, progressive house, electro, chillout, deephouse, chill-trance.. dvs ikke så mye hardhouse/hardcore musikk :P
Personlig vet jeg dette vil bli veldig gøy hvis mange blir med, og jeg håper det er noe som kan bli fast noen ganger i måneden (får se an potensialet) Foreløpig har vi fått hver torsdag. En web side er under konstruksjon og flere bilder vil bli lagt opp så fort jeg får tatt noen
Så hvis du har lyst til å være med, så gi meg beskjed så fort som mulig. Legg gjerne med hva slags type musikk du spiller også
Takk for meg
Alex :D |
|
|
| DJ_Audun |
Dette syntes jeg høres ut som et utrolig kult konsept!:cool:Vet ikke helt om jeg er klar for å spille ute helt enda, men forhåpentligvis snart. Men angående sjangre; duger det med det jeg vil klasifisere som vanlig ukomversiel trance og progressive trance, eller blir det for hardcore:toothless? Ps. Jeg har akkurat fylt 18, så jeg er muligens litt i det yngste laget uansett.
Edit: Meh, må skaffe meg en jobb så jeg har råd til nye vinyler:eek: |
|
|
| DJ AL-X |
Er bare å bli med Audun, selvom du skal spille eller ikke :)
Har i løpet av 1 time fått masse respons fra forums.. Uansett må du hvertfall ta deg en tur.. :D
btw, det kommer ikke til å bli dyrt å komme inn.. kanskje en symbolsk sum på rundt 30 kr eller no.. |
|
|
| DJ-RED |
| Har det åpnet nå? hehe:D Høres gøy ut. Er 19 år og såkalt bedroom dj, men jeg drar dit gjerne for å feste også ;) |
|
|
| DJ AL-X |
| quote: | Originally posted by DJ-RED
Har det åpnet nå? hehe:D Høres gøy ut. Er 19 år og såkalt bedroom dj, men jeg drar dit gjerne for å feste også ;) |
Det starter 10 Februar. Kommer med mer info til uka.. Gi meg en tracklist da :D |
|
|
| Sjodalf |
| høres ut som ett genialt konsept! -dette kan bli skøy! ;) |
|
|
| DJ AL-X |
Oppdatert info på www.housefber.tk
med lineup for 10 februar blandt annet =)
mange som har meldt seg på, så dette ser ut til å bli gøy :) |
|
|
| DJ_Audun |
| Fikk aldri svar på om melodiøs og progressive trance er akseptable sjangre. |
|
|
| DJ AL-X |
Yes Audun.. VEEEldig akseptabelt.. Skal høre på session din i kveld.. Det blir trance / prog night den 17 feb på Housefeber.. Skriver deg på lineup'en da :) ok ?
Alex |
|
|
| DJ_Audun |
| Jeg tror jeg i første omgang er keen på å bare komme for å se og høre på, men ellers mange takk for tilbudet. Jeg føler meg ikke helt klar for en spillejob ute enda, men hvis alt går bra med konseptet regner jeg med at det kanskje vil åpne seg en mulighet ved en senere anledning. Nå må jeg i første omgang pusse støv av 1200'ene mine for å få litt fart på miksingen min. |
|
|
| DJ AL-X |
Etter å ha spilt bedre enn alle super-trance-DJ's på radioen i går, hvordan kan du si det ?? :O :D hehe, neida.. selvfølgelig må du bestemme selv.. hyggelig at du tar deg en tur..
Vi sees =)
Alex |
|
|
|
|