return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Svensk techno
View this Thread in Original format
gurra
Hoppas jag inte glömt nåt viktigt namn. Min röst faller hursomhelst på Lekebusch. Han har mer levande och sköna rytmer, inte så mycket maskintechno. Inte för att det är något fel på det, men jag diggar Caris stil så jävla mycket. :D Vad tycker ni?
RebeL9
du glömde Samuel L Session
lonne
Hertz är garanterat favorit producenten!

Har bara sett Beyer, Mull och Lekebusch, så jag kan inte riktigt säga vem jag tycker är bäst som dj.

Kul tråd btw. :)
Connector
Tog Hertz här... Svårt val, stod mellan Hertz, Skoog & Bacto =)
benni
du glömde också Hardcell och Pär Grindvik
CJ InterCity
jag är inte så hemma på detta, men det finns en låt som heter Murder Was The Bass och den är asgo :cool: tror det var Dahlbäck som gjorde den? ber om ursäkt ifall jag har fel :toothless
benni
quote:
Originally posted by CJ InterCity
jag är inte så hemma på detta, men det finns en låt som heter Murder Was The Bass och den är asgo :cool: tror det var Dahlbäck som gjorde den? ber om ursäkt ifall jag har fel :toothless


dahlbäck och thomas krome :)
gurra
Det är Jesper Dahlbäck och Thomas Krome som under aliaset DK gjort den låten. Riktigt bra förövrigt. :D
Gate 42
Krome käkade upp min röst. :cool:
Laszlo
quote:
Originally posted by gurra
Det är Jesper Dahlbäck och Thomas Krome som under aliaset DK gjort den låten. Riktigt bra förövrigt. :D


Fan, den låten dör aldrig för mig - kan fortfarande lyssna på den tio gånger per dag...remixplattorna som nyligen släppts är hur feta som helst...mixar av Umek, Liebing, Paco Osuna och Tomie Nevada. Nu i dagarna släpptes också Part III av remixarna - mixar av the youngsters och smit & selaway...den sistnämnda har jag dock inte beställt ännu.

Finns också en bootleg som heter "DK8.5 - Murder wasn't the bass" som jag vill ha men inte hittat :|

btw så går min röst otvivelaktigt till Beyer...:)

Smekbar
blev hertz för min del, men det var ett svårt val mellan han och johan bacto. De är för tillfället överlägset bäst imho. Beyer tycker jag inte har speciellt intressanta produktioner överhuvudtaget, samma gäller för Joel Mull och Cari Lekebusch. Beyer och Joel Mull är dock båda riktigt duktiga deejays... Vet inte ens om Lekebusch deejayar så hans mixningar kan jag inte uttala mig om :) bland de resterande finns det väl en del som är bra, typ Patrik Skoog och Henrik B, men av de andra har jag inte hört tillräckligt mycket för att kunna bilda mig en vettig uppfattning...

edit: eventuellt lite OT, men tänkte bara tilläga att Murder Was the Bass aldrig fallit mig i smaken direkt. Tycker t.o.m att många förstört sina annars mycket bra set genom att slänga in den... :( (snälla slå inte på mig laszlo... :p)
Laszlo
Varför är inte jag med på listan förresten? ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement