|
04-03-2005 - Border Community Panama Amsterdam (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| TranceFool |
| Broken Beat? Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen breakbeat en broken beat? |
|
|
| robin |
| quote: | Originally posted by TranceFool
Broken Beat? Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen breakbeat en broken beat? |
de een breekt en de ander is al gebroken :o
:toothless geen idee |
|
|
| magrec |
Broken Beat? Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen breakbeat en broken beat? |
er is wel een verschil ja..moeilijk uit te leggen maar als het eenmaal hoort dan weet je het wel. Bij breakbeat staan de beats op dezelfde tel in elke maat(dus elke maat heeft dezelfde beat op tel 1 3 en 4 bijvoorbeeld in een 4/4 maat) en bij broken beat is het net iets chaotischer geloof ik. (in de ene maat op tel 1, 2 en 4 en dan weer op 1, 3 en 4) |
|
|
| robin |
Heb je toevallig een voorbeeld daarvan? Een nummer?
Het lijkt mij vrij irritant..:o |
|
|
| TranceFool |
| quote: | Originally posted by magrec
er is wel een verschil ja..moeilijk uit te leggen maar als het eenmaal hoort dan weet je het wel. Bij breakbeat staan de beats op dezelfde tel in elke maat(dus elke maat heeft dezelfde beat op tel 1 3 en 4 bijvoorbeeld in een 4/4 maat) en bij broken beat is het net iets chaotischer geloof ik. (in de ene maat op tel 1, 2 en 4 en dan weer op 1, 3 en 4) |
Is dat niet gewoon offbeat dan?
Leuk al die namen :toothless |
|
|
| magrec |
Is dat niet gewoon offbeat dan?
Leuk al die namen :toothless |
Das weer net iets anders. Maar goed tis allemaal lastig uit te leggen. Ik kijk wel of ik iets kan vinden.
owh nu lees ik dit:
broken beats
Vorm van breakbeat waarbij het basisritme is opgebouwd uit Afrikaanse en latin percussieloops. iig geen standaard drumloopjes ;) |
|
|
| Tim81 |
Volgende week staat dit Border Community-feestje op de agenda! Ik lees zojuist erg smakelijk nieuws op de site van Panama:
Friday - Border Community
Border community "Amsterdams" Residency Kick off in Panama*
Line-up:
Superpitcher »
Sandrien »
Nathan Fake »
James Holden »
the MFA »
Starts: 23:00
Till: 04:00
Presale: € 15,=
At the door: € 15,=
Dus er is en sprake van een Residency (regelmatige terugkerende feestjes :D) en de line up is uitgebreid met Nathan Fake (en Sandrien??) !! Goed nieuws lijkt mij... :toothless |
|
|
| magrec |
nathan staat in de kleine zaal. Tenminste dat zag ik vorige week op een flyer staan.
Kheb maar besloten dat ik hier naar toe ga.
Andere ta's die gaan?
Week daarop gaat ik naar lee burridge in de melkweg.
Leuke 3 vrijdagen zo achter elkaar seaman, chable, holden, nathan fake, MFA, Superpitcher, lee burridge en dj vortex |
|
|
| SnuggLe |
Maybe ben ik er ook bij + Anke.
Even kijken hoe ik het met vervoer doe alleen :S :S
Is er nog ergens een pre-party? |
|
|
| Three 'O Three |
| Wij gaan ook, behalve Partyharry, die moet werken. Lekker rustig dus :p |
|
|
| joesterizor |
| zin an :toocool: |
|
|
| Tim81 |
Border Community kickt off in Panama
Trots en vereerd zijn we met de aanstaande kick-off van Border Community in Panama. Vanaf nu komt de kwaliteitsoutfit van top dj James Holden regelmatig terug naar Panama met een selectie van de beste gast dj's. Aanstaande vrijdag is de eerste keer.
Een Border Community is een grensgeval en die naam is tekenend voor de muzikale koers die dit label onder aanvoering van James Holden vaart. Holden werd in Engeland bekend als een dwarsligger die geen zin heeft om zich te conformeren aan de schoongeboende imago's van z'n collega's. Hij heeft altijd naar de meer progressieve kant van dance geneigd dan naar de vrolijke vocale niemendalletjes. Tegelijkertijd staat z'n diepe, hallucinerende stijl wel geheel in het teken van de dansvloer. Er moet wel gefeest worden uiteindelijk.
Dat is deze eerste editie van de vaste avond van Border Community niet anders. Want naast Holden komt er nog meer fijns voorbij. Zo zal deze keer dj en producer Superpitcher aantreden. Hij komt uit Keulen en zijn ster is momenteel hard rijzende. Superpitcher maakt een curieuze mix van dance en rock maar weet vooral een enorme warmte in z'n producties te leggen. Z'n clubhit 'Here comes the love' via het Kompakt label maakte een onuitwisbare indruk.
Een andere Border dj is Nathan Fake. Deze zelfbenoemde non-dj, sloeg vorig jaar in als een bom met de track 'My Sky is Pink'. Het nummer werd door Luke Slater opgenomen op z'n mixalbum 'Fear and Loathing 2'. Toch draait hij regelmatig, ook in Nederland. Fake maakte onlangs ook een remix voor Tiefschwartz nieuwe single 'Issst'.
Uit Nederland komt dj Sandrien draaien. Ze meldt op haar weblog dat 'een droom is uitgekomen'. Sandrien is al jaren fan van James Holden en Border Community. De combinatie diep en dansbaar die het label kenmerkt, is ook in haar platenkoffer terug te vinden.
Tot slot draait op deze Border Community Residency: The MFA. Dit duo sluit qua stijl naadloos aan op de rest van de avond. Eigenwijs, eigenzinnig en nog steeds dansbaar. The MFA bestaat uit Alastair Douglas en Rhys Evans. Samen maken ze muziek die in de verte lijkt op U2 en Underworld maar dan met een geheel eigen twist. The MFA rockt. Alles bij elkaar voldoende reden om Panama niet te missen dit weekend. |
|
|
|
|