return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 4 
Arise heeft jullie hulp hard nodig!! (pg. 2)
View this Thread in Original format
TranceFool
Ik denk niet dat je als beginnende organisatie het publiek kan verwijten dat ze alleen maar grote namen willen. Al het begin is moeilijk. Zoals New Wave al aangaf moet je gewoon doorgaan met hetgene waar jullie voor staan. Na een paar edities zijn er vanzelf een groep bezoekers die meerdere edities zijn geweest en het erg relaxte feesten vinden. Zoiets heeft tijd nodig. Je kan dus niet verwachten als beginnende organisatie dat je de hele tent vol krijgt met onbekende DJ´s, zoiets heeft tijd nodig, maar dan moet je wel aan je concept vasthouden :)
New Wave
quote:
Originally posted by TranceFool
Ik denk niet dat je als beginnende organisatie het publiek kan verwijten dat ze alleen maar grote namen willen. Al het begin is moeilijk. Zoals New Wave al aangaf moet je gewoon doorgaan met hetgene waar jullie voor staan. Na een paar edities zijn er vanzelf een groep bezoekers die meerdere edities zijn geweest en het erg relaxte feesten vinden. Zoiets heeft tijd nodig. Je kan dus niet verwachten als beginnende organisatie dat je de hele tent vol krijgt met onbekende DJ´s, zoiets heeft tijd nodig, maar dan moet je wel aan je concept vasthouden :)


Juustem. Wat ook eigenlijk achteraf lullen is: was misschien begonnen bij 1 zaal. Just voor de safe. Je wist dat de vorige editie ook niet druk was. Dan moet je er bij voorbaat van uit gaan dat bij een nieuwe locatie het aantal bezoekers ongeveer hetzelfde zal blijven. 1 zaal vol is meestel leuker dan 2 lege zalen.
Hopen dat de volgende vol raakt, een hobby is voor de fun, niet voor de frustratie en de bezorgdheid.:)
Marc.....S
quote:
Originally posted by New Wave
Juustem. Wat ook eigenlijk achteraf lullen is: was misschien begonnen bij 1 zaal. Just voor de safe. Je wist dat de vorige editie ook niet druk was. Dan moet je er bij voorbaat van uit gaan dat bij een nieuwe locatie het aantal bezoekers ongeveer hetzelfde zal blijven. 1 zaal vol is meestel leuker dan 2 lege zalen.
Hopen dat de volgende vol raakt, een hobby is voor de fun, niet voor de frustratie en de bezorgdheid.:)


Het maakt niet uit dat zaal 2 open gaat voor ons kwa geld. Het gaat Doornroosje om dat het beide vol moet zijn en ons gaat het erom dat we in de toekomst meer feesten daar gaan organiseren. Maar dat kan alleen als we 27 maart minimaal 300 man binnen halen. Anders is er voor ons geen toekomst meer op een lokatie als Doornroosje. Zij willen juist meer omzet binnen halen voor de horeaca. De huur moeten we toch betalen of we nu 2 of 3 zalen open hebben. Die inkomsten hebbben ze sowieso al binnen. Dus ik snap eigenlijk niet waar hun probleem ligt. Huur is binnen en de horeca is voor hun een extra'tje.... Maar wij hebben ook liever dat we 1 zaal ram vol hebben. Maar wij balen gewoon van het feit dat de vele talenten inclusief wij, straks gewoon bijna nergens meer kunnen draaien. Als jezelf geen feesten organiseert kan je het bijna wel op je buik schrijven dat je ooit ergens komt te draaien behalve op je zolder kamertje of voor een handje vol vrienden. :(
New Wave
Ahhkee, je betaald voor de volledige locatie. Ik dacht dat je per zaal kon kiezen. mwjha, dan is het logisch dat je alles open pleurt.

quote:
Originally posted by Marc.....S
Als jezelf geen feesten organiseert kan je het bijna wel op je buik schrijven dat je ooit ergens komt te draaien behalve op je zolder kamertje of voor een handje vol vrienden. :(


Doe dan net zoals wij met Addiction. Klein zaaltje. 105 man binnen.
Onze laatste Line-up was top. (Eye-riz, Leander, verdine bel) Goeie talenten van TA en een zaaltje vol. Leuk voor de hobby. Geen winsten maar wel zeer goeie reacties. En daar doe je het voor :) Op die manier kan je ook mensen laten draaien. Kijk naar een Nexus. Die begonnen ook klein en kregen bekendheid. Op het laatst hadden ze een grote locatie helemaal vol maar ze hebben daar wel jaren over moeten doen. Maargoed, we houden er over op :p Succes met volle zalen trekken :p
Tomaz
quote:
Originally posted by New Wave
Ahhkee, je betaald voor de volledige locatie. Ik dacht dat je per zaal kon kiezen. mwjha, dan is het logisch dat je alles open pleurt.



Doe dan net zoals wij met Addiction. Klein zaaltje. 105 man binnen.
Onze laatste Line-up was top. (Eye-riz, Leander, verdine bel) Goeie talenten van TA en een zaaltje vol. Leuk voor de hobby. Geen winsten maar wel zeer goeie reacties. En daar doe je het voor :) Op die manier kan je ook mensen laten draaien. Kijk naar een Nexus. Die begonnen ook klein en kregen bekendheid. Op het laatst hadden ze een grote locatie helemaal vol maar ze hebben daar wel jaren over moeten doen. Maargoed, we houden er over op :p Succes met volle zalen trekken :p

Juist, ik organiseer de 19e ook een klein feestje (waar ik overigens eigenlijk nog een topicje over moet starten op TA...). Ook zo rond de 100 man. Met TA-ers op de line-up: Passiva, Cellec, Joost van den Berg! Maar genoeg spam. Ik hoop echt dat het jullie lukt, en ik ga m'n best doen om er bij te zijn!
Marc.....S
Top jongens, alvast bedankt:D :D :gsmile:
jp
Tientje aan de deur is een prima prijs :)
eieregooie
quote:
Originally posted by Phortje
zou ik een optie kunnen krijgen op een plek in je auto? :o


Dat kan :)

Mits ik ga uiteraard ;)
eieregooie
quote:
Originally posted by Tomaz
Juist, ik organiseer de 19e ook een klein feestje (waar ik overigens eigenlijk nog een topicje over moet starten op TA...). Ook zo rond de 100 man. Met TA-ers op de line-up: Passiva, Cellec, Joost van den Berg! Maar genoeg spam. Ik hoop echt dat het jullie lukt, en ik ga m'n best doen om er bij te zijn!


Als het om de 19e a.s. gaat mag je wel opschieten met die thread ;)
jp
quote:
Originally posted by eieregooie
Dat kan :)



eieregooie
:D

Beter ga ik zo'n bordje scoren ergens :toothless
Hugo-G
quote:
Originally posted by Marc.....S
Het maakt niet uit dat zaal 2 open gaat voor ons kwa geld. Het gaat Doornroosje om dat het beide vol moet zijn en ons gaat het erom dat we in de toekomst meer feesten daar gaan organiseren. Maar dat kan alleen als we 27 maart minimaal 300 man binnen halen. Anders is er voor ons geen toekomst meer op een lokatie als Doornroosje. Zij willen juist meer omzet binnen halen voor de horeaca. De huur moeten we toch betalen of we nu 2 of 3 zalen open hebben. Die inkomsten hebbben ze sowieso al binnen. Dus ik snap eigenlijk niet waar hun probleem ligt. Huur is binnen en de horeca is voor hun een extra'tje.... Maar wij hebben ook liever dat we 1 zaal ram vol hebben.


Raar dat je net zo veel huur betaalt voor de hele locatie als wanneer je slechts één zaal huurt. Dat zou ik sowieso al niet zomaar voor lief nemen. Het scheelt voor hun natuurlijk best veel in de kosten die ze dan niet hebben aan personeel (schoonmaak, bar, evt. security), dus dat kan ook doorberekend worden in de huurprijs lijkt me.

Overigens kunnen clubs niet draaien op alleen de inkomsten van deze huur (indien ze verhuren). Ik werk zelf bij een grote club, waar ook veel verhuringen worden gedaan, zowel parties als business events, en de baromzet is toch wel de belangrijkste bron van inkomsten, en niet de huurprijs (die gaat grotendeels op aan allerlei onkosten). Hun probleem is dus wel degelijk te begrijpen, aangezien zij natuurlijk met 300 man binnen een baromzet draaien die véél lager is dan wanneer er 1200, of hoeveel er ook in kunnen, binnen zijn.

Je moet denk ik proberen een soort van sterk geheel neerzetten, goed concept, goede promotie, goede line up, goede prijs, etc. etc. Zorg dat je persbericht op alle (party)sites staat, dat je flyers en posters overal liggen en hangen, en dat de juiste mensen gratis kaarten hebben.

Ik denk dat een sterke line up met een paar of tenminste één goede headliner erg belangrijk is in het begin. Er zijn feesten waar mensen vooral voor het feest zelf komen en niet zo zeer voor de line up, maar dat komt vooral doordat deze feesten al zo lang meegaan en een grote bekendheid genieten (Rush bijv.). De prijzen van dj's zijn ook nogal afhankelijk van wie er naar vraagt, een sterk netwerk kan je een hoop geld besparen.

Ik zou het gewoon nog een keer proberen en ervoor gaan, als het dan weer niet lukt kun je altijd nog eens naar een andere locatie gaan kijken, of wellicht een ander concept.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 
Privacy Statement