return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Duh!
View this Thread in Original format
Aendy
Hmm... jag är fortfarande lite putt över helgen och var tvungen att gå in på YOSTHLMs hemsida för att hitta lite virke till mitt pyrande hat mot dessa anskrämliga ursäkter till individer och finner följande citat (något som förövrigt Mattias, Gabys polare, berättade för mig redan på Twisted men som jag inte riktigt trodde kunde stämma.)En recension av en nattklubb:
quote:
Kim
Grodan Sergel, lördagar, 22-03

Ingen förstår varför det inte gjordes för tre år sen, men nu har äntligen Vietnaam och Sleepy startat en klubb! Och detta tillsammans med bartenderlegenden Joakim "e" Brännström och Fredrik Dahlgren. Förutom prettostuket på pressutskicket, som iofs visar på att de är redo att ta över 76s gamla lördagshäng (76 låg tidigare på IT-grodan), så är allting perfekt på pappret. Och det fungerar i verkligheten också! Av skivbolagshiphoppare, för skivbolagshiphoppare. Och hiphopstockholm har fått den elitklubb den så länge har saknat! En hiphopklubb där man kan stå i kostym och dricka Crystal och det är FEDT respekt. En hiphopklubb som faktiskt är jiggy på riktigt! För hur jiggy är det med massor av fattiga förortskids som inte minglar utan bara dansar?


Misstänker att iaf Fruktsoppa kommer reagera över detta. Men har inte dessa desillusionerade männsikor missat hela poängen med hiphop eller för den delen MUSIK?
[A|ienFactory]
Det är människor som lever förr att klaga på allting, och vara negativa. De föds utan någon som helst musiksmak, vilket är ett handikapp. Det förklarar nonchalant och negativt beteende.
King of Clubs
Var har du hittat det här?? Kan det verkligen vara på allvar?

"För hur jiggy är det med massor av fattiga förortskids som inte minglar utan bara dansar?"

*Ryser*
Aendy
quote:
Originally posted by King of Clubs
Var har du hittat det här?? Kan det verkligen vara på allvar?


www.yosthlm.com finns detta plus fler djupingcitat. Tyvärr är det allt för sant.
robstar
Va ere ja hör, va tar världen vägen!

De kommer ju va trevligt folk där,., BARA MUPPAR!!!

fan va ja lackar på sånt där....... :whip:
reveal
eftersom vi vet hur fel de har, är det ju bara att inte bry sig
Aendy
quote:
Originally posted by reveal
eftersom vi vet hur fel de har, är det ju bara att inte bry sig

Jo, men problemet är att vi är lite beroende av dem. Det är ju lätt att undvika deras egna små klubbar för inbördes beundran. Men dels ligger de inne med mycket pröjs och kontakter och gör det möjligt att ta hit stora artister även i vår genre och dels så kommer de gärna och lägger sig i på ett eller annat sätt på "vårat" område (tex. Twisted-festen i helgen).
King of Clubs
Var inne på siten och blev ännu mer upprörd..

Såna här människor får en att bli illamående. Ett annat galet exempel är www.lyxpiraya.nu "Sajten för Er tjejer som är finare lyxigare och.." Kommer komplett med fotogalleri på fulla "östermalmsbrats" och allt..
reveal
tja.. visst fan är de störiga, men tycker inte de att vi är lika störiga? jag menar det har ju med vad man själv tycker att göra helt enkelt, alla måste accepteras...

jag tycker naturligtvis inte heller om dom, men men...
Dj Memento
Skall erkännas att jag inte kollat runt nåt nämnvärt på YO-siten (så jag har bara läst det som sagts här) men försöker dom inte bara vara ironiska/sarkastiska istället för urblåsta?

Ravesquad
quote:
Originally posted by reveal
tja.. visst fan är de störiga, men tycker inte de att vi är lika störiga? jag menar det har ju med vad man själv tycker att göra helt enkelt, alla måste accepteras...

jag tycker naturligtvis inte heller om dom, men men...


Håller me dig reveal, förstår inte riktigt heller varför man ska ödsla energi på folk man inte gillar..
Aendy
quote:
Originally posted by Dj Memento
Skall erkännas att jag inte kollat runt nåt nämnvärt på YO-siten (så jag har bara läst det som sagts här) men försöker dom inte bara vara ironiska/sarkastiska istället för urblåsta?


Man skulle kunna tro det och ännu hellre hoppas på det, men tyvärr, det är nog inte så. De försöker gärna skapa en image av "bratpack" och överöverklass. Man skulle kunna skratta åt mycket på sidan men i de flesta fall är det allvarligt menat.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement