|
Videocamera kopen (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| basvh |
| quote: | Originally posted by New Wave
:D AMATEUR!
|
hehe
jah wij leren zeg maar de basics van filmen. Is wel leuk hoor maar doe liever audio editing.
ik doe dan media en entertainment management en de school vind dat je gewoon basis technieken van verschillende media sectoren moet kennen zodat ik later als ik tegen jouw vertel wat je moet filmen dat ik dan geen onzin staat te lullen :D :p
Wij leren oa
webdesign
photoshop
audio editing
radio maken
video editing
qua theorie leren wij dan
concept ontwikkeling
media landschap
imagineering
marketing
comminicatie
media recht
financieel |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by basvh
ik doe dan media en entertainment management en de school vind dat je gewoon basis technieken van verschillende media sectoren moet kennen zodat ik later als ik tegen jouw vertel wat je moet filmen dat ik dan geen onzin staat te lullen :D :p
|
Wil je regiesseur worden dan :p?
heb je trouwens nog wat blauwe filmpjes van je online? Ik ben benieuwd wat je al gemaakt hebt :) |
|
|
| jp |
Ik heb overigens vorig jaar op marktplaats een tien jaar oude Hi-8 Handycam gekocht, alleen maar gebruikt op vakantiereisjes.
Prijs: 50,-- Euro
De kwaliteit is prima, hij is lekker robuust en de tapes kosten geen drol. Misschien een idee-tje voordat je honderden Euro's over de balk gaat gooien :) |
|
|
| basvh |
Wil je regiesseur worden dan :p?
heb je trouwens nog wat blauwe filmpjes van je online? Ik ben benieuwd wat je al gemaakt hebt :) |
mwah nee geen regisseur. maar in theorie zou ik oa productie, redactie, concept ontwikkelaar bij tv kunnen worden. liepen aantal gasten van onze opleiding oa bij eye works, endemol, vara stage. Persoonlijk ga ik liever in de muziek/evenementen richting dan tv.
heb qua filmpjes niks online staan en dat is maar goed ook. Zoals gezegd niet echt fan van filmen enzo. Dit jaar 2 film opdrachten voor video productie gehad: reclamefilmpje en een filmpje waar je alles mag doen maar mocht weer niet lakker zijn dan 1 min.
VOlgend blok mogen we eigen gemaakte script verfilmen, dat vind ik stuk leuker dan die 2 andere film opdrachten die we hebben gehad. |
|
|
| New Wave |
mwah nee geen regisseur. maar in theorie zou ik oa productie, redactie, concept ontwikkelaar bij tv kunnen worden. liepen aantal gasten van onze opleiding oa bij eye works, endemol, vara stage. Persoonlijk ga ik liever in de muziek/evenementen richting dan tv.
|
Dat is mooi, want dan zal je nooit mij mogen vertellen wat ik moet maken :D
Noem eens wat namen van mensen die bij Endemol stage lopen? Toevallig ook bij Zimoh?
heb qua filmpjes niks online staan en dat is maar goed ook. Zoals gezegd niet echt fan van filmen enzo. Dit jaar 2 film opdrachten voor video productie gehad: reclamefilmpje en een filmpje waar je alles mag doen maar mocht weer niet lakker zijn dan 1 min.
VOlgend blok mogen we eigen gemaakte script verfilmen, dat vind ik stuk leuker dan die 2 andere film opdrachten die we hebben gehad. |
Je kan me inhuren en dan film ik voor je :D |
|
|
| basvh |
Noem eens wat namen van mensen die bij Endemol stage lopen? Toevallig ook bij Zimoh?
|
endemol weet ik zo niet
eyeworks: jill en evert en nog een stel
| quote: | | Je kan me inhuren en dan film ik voor je :D |
ben maar arme student he :D van al dat zuipen hier houd ik weinig geld over |
|
|
| New Wave |
endemol weet ik zo niet
eyeworks: jill en evert en nog een stel
ben maar arme student he :D van al dat zuipen hier houd ik weinig geld over |
Er zitten trouwens heel wat leuke stagaires bij ons :p Genot om naar te kijken :p |
|
|
| Tim81 |
| quote: | Originally posted by jp
Ik heb overigens vorig jaar op marktplaats een tien jaar oude Hi-8 Handycam gekocht, alleen maar gebruikt op vakantiereisjes.
Prijs: 50,-- Euro
De kwaliteit is prima, hij is lekker robuust en de tapes kosten geen drol. Misschien een idee-tje voordat je honderden Euro's over de balk gaat gooien :) |
Ik heb ook wel zitten zoeken op Marktplaats... maar evengoed vrij duur... (die digitale dan) Die verhalen van New Wave en Basvh zijn mij iets te technisch :conf:
Voor video's bewerken zal ik het inderdaad niet te moeilijk maken... |
|
|
| basvh |
Er zitten trouwens heel wat leuke stagaires bij ons :p Genot om naar te kijken :p |
je zou bij ons op de NHTV eens een middagje in de cantine moeten zitten, of buiten zitten met de eerste lente stralen!! :eyes: :eyes: :eyes: :eyes:
In 2e jaar bij onze opleiding MEM zitten totaal 33 mannen en 75 vrouwen. Best leuke man/vrouw verdeling al wordt je soms wel moe van al dat gezeik en gezever.
als je studies zoals planelogie en logistiek niet meerekent is er echt een vrouwen overschot op de NHTV |
|
|
| eXos |
| Om maar ff on-topic te blijven, bij mij werken ook vet lekkere wijven! |
|
|
| New Wave |
je zou bij ons op de NHTV eens een middagje in de cantine moeten zitten, of buiten zitten met de eerste lente stralen!! :eyes: :eyes: :eyes: :eyes:
In 2e jaar bij onze opleiding MEM zitten totaal 33 mannen en 75 vrouwen. Best leuke man/vrouw verdeling al wordt je soms wel moe van al dat gezeik en gezever.
als je studies zoals planelogie en logistiek niet meerekent is er echt een vrouwen overschot op de NHTV |
:eyes:
Ik deed Videotechniek opleiding in Ede en wij hadden maar 1 vrouw. Was een mooie dame...maar hadden er van mij wel meer mogen zijn. Er moeten meer cameravrouwen komen :p |
|
|
| basvh |
Ook wel grappig om te weten dat bedrijven zoals eyeworks voor 70% uit stagaires bestaad omdat die lekker goedkoop zijn. haha
| quote: | | Die verhalen van New Wave en Basvh zijn mij iets te technisc |
mmm vond het nogal meevallen.
je zou eigenlijk gewoon misschien ff boekje moeten regelen of op internet wat film tips zoeken. Dingen zoals: Headroom, leadroom, white balance, pre-roll zijn echt handig om te weten.
pre-roll is ook wel echt belangrijk. mensen proppen nieuw bandje in cam en beginnen meteen met filmen. Het beste is om voordat je een goede scene/stuk opneemt al 3-5 seconde van te voren je camera op record te zetten. Zeker met editen zijn deze 3-5 seconde heel handig. Ook heeft het bandje soms deze tijd nodig om optestarten
ook wel handig om zoiets aan je pa te geven als ie weer eens een saaie vakantie video wil opnemen. |
|
|
|
|