return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 [3] 4 5 
Videocamera kopen (pg. 3)
View this Thread in Original format
basvh
quote:
Originally posted by New Wave
:eyes:

Partyhardy kan ook wel meepraten over de geweldig man/vrouw verdeling op nhtv. Blik zit er ook op. Tijs08 heeft er ook tijdje rondgelopen dacht ik?!
Donderdag maar weer kansloos drinken in Breda, vanavond wilde ik ook nog gaan maar vond het te koud om te gaan fietsen. damn wat is het studentenleven toch mooi!
New Wave
quote:
Originally posted by basvh
Ook wel grappig om te weten dat bedrijven zoals eyeworks voor 70% uit stagaires bestaad omdat die lekker goedkoop zijn. haha

mmm vond het nogal meevallen.

je zou eigenlijk gewoon misschien ff boekje moeten regelen of op internet wat film tips zoeken. Dingen zoals: Headroom, leadroom, white balance, pre-roll zijn echt handig om te weten.

pre-roll is ook wel echt belangrijk. mensen proppen nieuw bandje in cam en beginnen meteen met filmen. Het beste is om voordat je een goede scene/stuk opneemt al 3-5 seconde van te voren je camera op record te zetten. Zeker met editen zijn deze 3-5 seconde heel handig. Ook heeft het bandje soms deze tijd nodig om optestarten

ook wel handig om zoiets aan je pa te geven als ie weer eens een saaie vakantie video wil opnemen.

mwjha, ook de normale consumenten camera moet witbalancen. Dat gaat vrij automatisch. Stap maar eens met zo'n cameraatje van buiten naar binnen. Dan zie je de omschakeling. Shutterspeed is ook wel een functie voor in consumenten dingen.
Inderdaad pre-rollen is nodig. Anders kan je bijna je beelden niet inladen....mis je al snel 5 seconden. En het liefst de eerste 2 minuten met color-bar volschrijven. Zit meestal 1 kilohertz pieptoon bij voor je audio. Sommige mensen gaan opnemen en dan hebben ze perongelijk het audioniveau te hoog staan....dan kraakt je audio wel erg mooi.
En iets afweten van d etechniek kan nooit geen kwaad. Dus Tim, als je een vraag hebt..er zijn 2 personen die er vrij makkelijk antwoord op kunnen geven :)

quote:
damn wat is het studentenleven toch mooi!

Ik zou blijven studeren als ik jouw was. Je hele sociale leven gaat naar de klote :p Je hebt geen weekend meer vrij :p
basvh
quote:
. En het liefst de eerste 2 minuten met color-bar volschrijven.

humm color-bar

dat zoeken we op in het television production handbook
emma
Ik heb 3 jaar geleden een Sony digicam gekocht => DCR-PC9E

Ben er erg blij mee moet ik zeggen, handig ding om mee te werken en niet te groot !
enige nadeel is dat batterij niet echt erg lang meegaat als je je schermpje openzet.
basvh
gevonden:

color bars help the videotap operator match the colors of the playback machine with those of the record machine
New Wave
quote:
humm color-bar

dat zoeken we op in het television production handbook

ken je dat niet :p?
Als je met miniDV werkt moet je eerst even 2 minuten tijdcode schrijven. Ik deed altijd 3 minuten en bij 00:02:00:00 beginnen met opnemen. Zet je in de instellingen van je camera 'bars' aan, bandje terug spoelen en op opnemen drukken :p

Colorbar:

http://images.google.nl/images?q=tbn:TzLxAy-SWXYJ:www.geocities.co.jp/Technopolis-Mars/2526/colorbar.gif
basvh
quote:
ken je dat niet :p?
Als je met miniDV werkt moet je eerst even 2 minuten tijdcode schrijven. Ik deed altijd 3 minuten en bij 00:02:00:00 beginnen met opnemen. Zet je in de instellingen van je camera 'bars' aan, bandje terug spoelen en op opnemen drukken :p

Colorbar:
[IMG]http://images.google.nl/images?q=tbn:DFgiM_35bdEJ:www.area450.com/thesampozone/articl...or/colorbar.jpg[/IMG]

nee bars kende ik niet. Plaatje komt natuurlijk wel bekend voor

Die bars zorgen ervoor dat het bandje en de camera op elkaar worden afgestemt?
New Wave
quote:
gevonden:

color bars help the videotap operator match the colors of the playback machine with those of the record machine

Die bars zorgen ervoor dat het bandje en de camera op elkaar worden afgestemt?

Nee de bars zorgen daar niet voor. De bars is een referentie voor je volgende stap.
Als je na het filmen gaat monteren heb je altijd een referentie van je monitor. Elke monitor is namelijk anders. Zo zie je mij bij monteren eerst altijd een colorbar voor hebben en aan de tv/monitor sluitelen.
Voordat wij life een uitzending in gaan dan doen wij altijd eerst een line-check. RTL gaat via Luxemburg en wij sturen dan een colorbar naar Luxemburg toe. Dan kijken zij daar of ze de juiste instellingen hebben en dan wordt het programma met de juiste kleurinstelling de sataliet op gegooit. En colorbar heeft dus geen enkele invloed op de kleuren van je tape. Er is ook maar 1 colorbar. Wit links met de kleuren oplopend tot zwart.
Ik doe bijvoorbeeld mijn viewfinder ook instellen op colorbar.
Als de schakeltechnikus een colorbar voor zet dan zie ik die in mijn viewfinder. Als zwart zwart is en wit wit is dan is mijn viewfinder optimaal ingesteld.
basvh
quote:
Nee de bars zorgen daar niet voor. De bars is een referentie voor je volgende stap.
Als je na het filmen gaat monteren heb je altijd een referentie van je monitor. Elke monitor is namelijk anders. Zo zie je mij bij monteren eerst altijd een colorbar voor hebben en aan de tv/monitor sluitelen.
Voordat wij life een uitzending in gaan dan doen wij altijd eerst een line-check. RTL gaat via Luxemburg en wij sturen dan een colorbar naar Luxemburg toe. Dan kijken zij daar of ze de juiste instellingen hebben en dan wordt het de sataliet op gegooit. En colorbar heeft dus geen enkele invloed op de kleuren van je tape.

humm jah nu ik snap, staat ook beetje vaag in me boek. maar nu ik snap. thenks. toch wat educatiefs hier op TA. haha
New Wave
quote:
humm jah nu ik snap, staat ook beetje vaag in me boek. maar nu ik snap. thenks. toch wat educatiefs hier op TA. haha

Ah ik had hem al weer wat bijge-edit sorry :p
valt zo veel over te lullen :p.....al; sik eenmaal begin dan ben ik niet te stoppen :p

Heeft jullie leraar de dingen wel goed uitgelegt? :p of is het zelfstudie :p?

New Wave
Ik ga pitten, morgen van 08:00 tot 20:00 werken brrrr
Als je nog dingen wilt weten, vraag het gerust :p Soms zijn dingen beter uit te leggen dan zo'n vaag handboek.:p
basvh
quote:

Heeft jullie leraar de dingen wel goed uitgelegt? :p of is het zelfstudie :p?

we hebben een amerikaan als leraar die elke 20 sec net zoals in south park. mmmokay zegt.

Verder wel relaxte kerel, weet wel van veel dingen af. Heeft geloof ik voor amerikaanse sportzender gewerkt voor het opnemen van football wedstrijden. Hij regelt/beheerd bij ons zeg maar het technische gedeelte:
4 video edit ruimtes (dual-screens, Externe TV voor preview, VTR, PC´s zijn alleen beetj traaaag vooral bij het renderen.)
1 video edit workroom ( voor het grove edit werk)
2 audio edit room (mengpaneel, MD en PC met cooledit)

Verder staat hij aan het hoofd van ons school radio station (www.s-live.nl). Waar ik dan weer de techniek van regel. Dit voor 8 studiepunten, doe daar ook nog een programma (elke do van 17-19, alleen deze do niet) Heb vandaag 2 webcams gefixed in de radio studio: http://194.171.191.182 Als het licht is ziet het er cool uit hoor!

Verder geeft hij dan ook lessen gerelateerd aan video/audio productie.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 
Privacy Statement