|
Nya Cd spelare, vilka?
|
View this Thread in Original format
| Chrill |
Går i tankar om att köpa nya cd spelare, den här gången får det bli "tabletops" alltså ingen dubbel-cd.
Har kikat lite på Denons DN-S 1000, är den prisvärd?
Hörde att någon nämde att den är en "nybörjar cd" stämmer det eller känns den stabil och pålitlig?
Funderar även på Pioneers cdj-100.. har hittat väldigt bra prser på dessa men snart kommer ju 200an och den känns ju fräschare men dock så är den för dyr. Fast priserna sjunker kanske mycket och snabbt som de brukar göra när pioner lanserar en ny produkt?
Min budget ligger väl kring 8000kr.
Rekomenderas köp från utlänska hemsidor, tillkommer tull, moms mm. då?
Behöver lite andras åsikter och erfarenheter.
BTW, vad menas med Digital Out (S/P-DIF? var/vad kan man koppla in? |
|
|
| ScuL |
| Pioneer CDJ800 då? :) |
|
|
| Chrill |
| quote: | Originally posted by ScuL
Pioneer CDJ800 då? :) |
aa visst om du ger mig pengar så :stongue:
Nej den är för dyr... måste ju ha 2st |
|
|
| ScuL |
| Ahh okej trodde budgetten var för 1 spelare. hehe :D |
|
|
| mr_fisken |
Är cdj1000 och 800 dom absolut bästa cd-spelarna på marknanden idag?
www.djdeals.com har ju grymma priser för dom som bor i usa (eller kan importera).
Är sugen på TECHNICS SL-DZ1200 men många som jämför med pioneers spelare säger att dom är bättre, att technicsens platta är väldigt slapp när man drar den bakåt och samma sak med pitchen.
Technicsen kostar 5400kr där
cdj1000 7800kr
cdj800 4100kr
Vilka andra bra alternativ finns det på spelare? |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
Är cdj1000 och 800 dom absolut bästa cd-spelarna på marknanden idag?
www.djdeals.com har ju grymma priser för dom som bor i usa (eller kan importera).
Är sugen på TECHNICS SL-DZ1200 men många som jämför med pioneers spelare säger att dom är bättre, att technicsens platta är väldigt slapp när man drar den bakåt och samma sak med pitchen.
Technicsen kostar 5400kr där
cdj1000 7800kr
cdj800 4100kr
Vilka andra bra alternativ finns det på spelare? |
Du åker på äckligt höga avgifter om du beställer från USA bara så du vet.. :nervous: Bättre o hålla sig till europa..
Kan tillägga att jag är riktigt nöjd med mina CDJ-1000s iaf :) |
|
|
| Dj_Irish |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
Är cdj1000 och 800 dom absolut bästa cd-spelarna på marknanden idag?
www.djdeals.com har ju grymma priser för dom som bor i usa (eller kan importera).
Är sugen på TECHNICS SL-DZ1200 men många som jämför med pioneers spelare säger att dom är bättre, att technicsens platta är väldigt slapp när man drar den bakåt och samma sak med pitchen.
Technicsen kostar 5400kr där
cdj1000 7800kr
cdj800 4100kr
Vilka andra bra alternativ finns det på spelare? |
Fick leka lite med en TECHNICS SL-DZ1200 på en spelning i Turkiet förra året. Var inte helt övertygad. Som trogen vinyl DJ var det lite roligt med en CD-spelare som hade platta. Dock var den så som du har hört. Plattan, förutom att vara mycket mindre än en vinyl motsvarig (inget egentligt problem bara att jag trodde de skulle vara lika stora hehe :p ) så var den betydligt känsligare än vad jag var van vid. Detta kunde jag dock lära mig hantera under spelningen. Det som var svårare för mig var pitchen. Oxå den var för slapp och det blev på tok för svårt att finjustera den för längre mixar. Det drev både mig, men speciellt DJ innan mig, till vansinne hehe.
Just nu föredrar jag Pioneers spelare men jag har aldrig provat Numarks så jag kan inte utesluta dom. |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by Jeremy H
Du åker på äckligt höga avgifter om du beställer från USA bara så du vet.. :nervous: Bättre o hålla sig till europa..
Kan tillägga att jag är riktigt nöjd med mina CDJ-1000s iaf :) |
jo men man kan importera själv då blire billigt.
cdj1000 är ju för dyra imo. är 800 något att sattsa på då? känns som dom kanske är värdare än technicsen. |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
jo men man kan importera själv då blire billigt.
cdj1000 är ju för dyra imo. är 800 något att sattsa på då? känns som dom kanske är värdare än technicsen. |
cdj800 = nästan cdj1000 utan Flashminnet och en annan samplingfunktion man inte behöver |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by ScuL
cdj800 = nästan cdj1000 utan Flashminnet och en annan samplingfunktion man inte behöver |
vad använder du flashminnet till? |
|
|
| ScuL |
spara cuepoints
(vem behöver det) |
|
|
|
|