|
Meaning Of Life?? (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Buoyant |
| quote: | Originally posted by Tiger777
néjééh, ge ziet niet wat ik wil zeggen. Ik wil maar hebben, de baviaan in den boom "plukt de dag" gelijk ze da schoon zeggen. Awel, da's de zin van het leven, gelijk den dries zegt, van elken dag moet ge profiteren. Daarom, zitten nadenken over de diepere zin van ons bestaan en die bull, is flauwekul. Niet teveel denken, gewoon doen ;) |
Oooooooh die fiets, ja is ook cool |
|
|
| Nyah |
De zin van het leven... 
Ik denk dat het belangrijk is dat je gelukkig bent. Je zou moeten proberen je dromen waar te maken. Stel dat je morgen weet dat je gaat sterven, ga je dan tevreden zijn over je leven tot nu toe? Ik denk wel dat er altijd dingen zullen zijn die je graag anders had gewild, achteraf gezien. Maar af en toe moet je er echt bij stil staan zodat je niet ter plaatse blijft trappelen en niets van je leven terecht brengt.
Imo maakt het ook niet uit wat je doet, er zijn bvb mensen die hartelijk kunnen lachen met de typische huismoeder die de godganse dag het huis zit te poetsen en 's avonds de welgekende soaps bekijkt, heel sporadisch eens 'weg' gaat (op familiebezoek, ma niet te ver...) Sommige mensen zouden dan kunnen zeggen: "Allez, wat hebt gij nu van uw leven?". Maar dat is omdat we onszelf in hun plaats stellen en wij dan een ander beeld hebben van onze toekomst. Wat ik wil zeggen, iedereen is op een andere manier gelukkig en t belangrijkste is niet hoe ge t zijt, maar dat ge t zijt.
Ben ook van de sterke overtuiging dat je pas echt gelukkig kan zijn als je je niet té veel aantrekt van wat de mensen rondom je wel eens over jou of je handelen zouden kunnen denken. Je hebt altijd voor- en tegenstanders en om je daar iedere dag druk over te maken; daar word je miserabel van, want je kan toch nooit voor iedereen goed doen. Je moet natuurlijk ook niet gans egoïstisch zijn, maar uiteindelijk zijn het de mensen die dicht bij je staan, die werkelijk om je geven die belangrijk zijn. De rest is bijzaak. (Toepassen in praktijk is meestal wel iets moeilijker :p)
| quote: | | Voor mijzelf: Proberen te genieten van elke dag, hoe simpel de dingen soms ook zijn. Doen waar je zin in hebt en je niet laten afbreken door andere mensen. Maar tegelijkertijd iets maken van mijn leven, en hopelijk gelukkig (rijk) oud kunnen worden met een persoon waarmee ik wederzijds respect en liefde kan delen |
Ideaal ;) |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Daarom, zitten nadenken over de diepere zin van ons bestaan en die bull, is flauwekul. Niet teveel denken, gewoon doen ;) |
Voltaire zei ooit: il faut cultiver son jardin. daar ben ik het volmondig mee eens. het heeft weinig zin om je met die grote vragen naar het waarom en de toekomst van het menselijke bestaan bezig te houden. op die vragen is namelijk geen antwoord. en stel dat er een antwoord is, dat verandert weinig aan de zaak. je bent er gewoon en na een tijd stop je toch met leven. je maakt er gewoon het beste van in de beperkte tijd die je ter beschikking hebt, je geeft je leven zelf een zin.
hoewel die zin in zekere mate ook afhangt van de maatschappelijke structuur waarin je terecht komt. Nabistai ziet rijk zijn als het bewijs van een geslaagd en zinvol leven. dat is niet toevallig in deze Westerse wereld, waar van iemand op zijn minst een ambitie naar hoge functies wordt verwacht. dat is althans een lijn die ik voortdurend in academische kringen terugvind.. er is altijd wel een zekere druk.
en dan zijn er mensen die die druk naast zich neerleggen, zoals de huisvrouw in Anja's voorbeeld. zij bepaalt zelf wat voor haar zinvol is. en zo hoort het ook, vind ik. cultiver son propre jardin, als je wil. |
|
|
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by Buoyant
je moet je als individu kunnen rechthouden en je kunnen bevestigen
maar er niet mee tekoop lopen want het mooie zit hem net in de bescheidenheid die ontdenkt kan worden door andere individuen zodat we samen met zijn allen gelukkig kunnen zijn en in harmonie naar ons doel kunnen streven!!!
een doel dat tot nader inzien meer om het lijf moet hebben dan alleen maar neuken en kinderen krijgen, een doel dat diepere waarden heeft, waaraan het moraal en je gevoelens over
kunnen redetwisten om samen naar slechts 1 waarheid te kunnen reizen!!!!
daardoor heeft ieder individu ook net andere ideeën,
als we allemaal dezelfde standaard hadden dan zoude, we misschien alleen maar over voetbal of trance praten! |
| quote: | Originally posted by Buoyant
ge kunt toch ook gewoon niet antwoorden dan?
|
No Offence dude, ma ni alleman denkt azo, ni alles moet diepere waarden hebben, ni alles moet perse iets om het lijf hebben. Der zijn genoeg mensen die enorm veel plezier hebben aan alle dagen over tzelfde te babbelen met iemand, al ist ma iet banaal als voetbal ni alleman moet kunne filosoferen over "hoogstaande" onderwerpen. |
|
|
| Pumaz |
| quote: | Originally posted by TOR
Voltaire zei ooit: il faut cultiver son jardin. daar ben ik het volmondig mee eens. het heeft weinig zin om je met die grote vragen naar het waarom en de toekomst van het menselijke bestaan bezig te houden. op die vragen is namelijk geen antwoord. en stel dat er een antwoord is, dat verandert weinig aan de zaak. je bent er gewoon en na een tijd stop je toch met leven. je maakt er gewoon het beste van in de beperkte tijd die je ter beschikking hebt, je geeft je leven zelf een zin.
hoewel die zin in zekere mate ook afhangt van de maatschappelijke structuur waarin je terecht komt. Nabistai ziet rijk zijn als het bewijs van een geslaagd en zinvol leven. dat is niet toevallig in deze Westerse wereld, waar van iemand op zijn minst een ambitie naar hoge functies wordt verwacht. dat is althans een lijn die ik voortdurend in academische kringen terugvind.. er is altijd wel een zekere druk.
en dan zijn er mensen die die druk naast zich neerleggen, zoals de huisvrouw in Anja's voorbeeld. zij bepaalt zelf wat voor haar zinvol is. en zo hoort het ook, vind ik. cultiver son propre jardin, als je wil. |
Excellent post :) |
|
|
| X-Tune |
pfff, zo serieus allemaal...
Je moet heus geen missie vervullen: we zijn Jezus niet. |
|
|
| Pumaz |
| quote: | Originally posted by X-Tune
pfff, zo serieus allemaal... |
:haha: :stongue: :haha: :stongue: :haha: :stongue: :haha: :stongue: :haha: :stongue: :haha: :stongue: :haha: :stongue: :haha: :stongue: :haha: |
|
|
| Icone |
| quote: | Originally posted by TOR
het is vooral de benodigde energie voor een grote verplaatsing door de ruimte die mellow_head's theorie onmogelijk maakt. wie weet wat de afstand is tot de volgende bewoonbare planeet (als die er al is).
|
Ik heb me altijd afgevraagd - vermits er in de ruimte geen lucht is of iets dergelijks dat voor wrijving kan zorgen - waarom men daarvoor zoveel brandstof nodig zou hebben.
Eenmaal op snelheid - en mits nodig nog wat extra voor aan de aantrekking van enige planeet te ontsnappen - kunt ge uwe motor toch afzetten en u gewoon laten verder 'zweven' tot uw uiteindelijke bestemming? Of mis ik hier iets erg substantieels? :) |
|
|
| The_G0dfather |
The meaning of life is de ondergang van de mensheid zo lang moeglijk uit te stellen.
Is het niet door de constante dreiging van meteorieten dan wel door de manier waarop we het hier allemaal aan het verkloten zijn. |
|
|
| Gladius |
| quote: | Originally posted by The_G0dfather
The meaning of life is de ondergang van de mensheid zo lang moeglijk uit te stellen.
Is het niet door de constante dreiging van meteorieten dan wel door de manier waarop we het hier allemaal aan het verkloten zijn. |
now that makes sense =) |
|
|
| Buoyant |
| quote: | Originally posted by Icone
Ik heb me altijd afgevraagd - vermits er in de ruimte geen lucht is of iets dergelijks dat voor wrijving kan zorgen - waarom men daarvoor zoveel brandstof nodig zou hebben.
Eenmaal op snelheid - en mits nodig nog wat extra voor aan de aantrekking van enige planeet te ontsnappen - kunt ge uwe motor toch afzetten en u gewoon laten verder 'zweven' tot uw uiteindelijke bestemming? Of mis ik hier iets erg substantieels? :) |
1. een ruimteschip bouwen dat met de snelheid van het licht reist is al een optie, anders ga je der nooit levend geraken, of misschien 6 generaties na jou, ze zullen dus nog al moeten produceren in dat schip.
eten enzo zou ook handig zijn, om jaren te overleven. maar goed dat zijn allemaal speculaties nu.
2. een of andere machine die botontkalking en spierkrachtvermindering tegen kan gaan, een zwaartekracht veld bijvoorbeeld,maar dan ook weer niet te sterk om allerlei rotzooi aan te trekken.
3. veeuuuuuuuuul geld |
|
|
| Icone |
| quote: | Originally posted by Buoyant
1. een ruimteschip bouwen dat met de snelheid van het licht reist is al een optie, anders ga je der nooit levend geraken, of misschien 6 generaties na jou, ze zullen dus nog al moeten produceren in dat schip.
eten enzo zou ook handig zijn, om jaren te overleven. maar goed dat zijn allemaal speculaties nu.
2. een of andere machine die botontkalking en spierkrachtvermindering tegen kan gaan, een zwaartekracht veld bijvoorbeeld,maar dan ook weer niet te sterk om allerlei rotzooi aan te trekken.
3. veeuuuuuuuuul geld |
Misschien die 'cryogenic sleep' waarover het in zoveel scifi series het over gaat... Of is dat allemaal onzin?
Als ze kunstmatig vacuum of gewichtloosheid kunnen genereren, zullen ze toch ooit ook wel eens op het idee kunnen komen van een kunstmatig zwaartekrachtveld, of niet? |
|
|
|
|