|
Godskitchen Global Gathering 2005 (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Vizay |
laszlo jag e säker på att jag åker om det är säkert att fler hänger på, vill inte hamna i läget att jag får dra aldeless själv bara.
Vi är ju alltså minst tre helt säkra om vi drar ihop ett gäng härifrån.
Vizay
Laszlo
Funfrock
nån mer som känner sig manad att faktiskt hänga på helt säkert? :) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Jag skulle behöva veta mer om hur man tar sig till GKGG, vad man reser med, vad det kostar, om man måste fixa sovplats, vart passar bäst att bo då, vad det kan kosta ca., vilken flygplats kan vara lämpligast att flyga till med tanke på pris samt avstånd...
En sån här resa kan väl gå på 3000 typ elle ?
Jag skulle kunna skippa mina planer på Sensation Black för detta... |
|
|
| Vizay |
vad jag hört så går hela kalaset på runt 3000 ja.
Som jag förstått det så tar man flyget över med ryanair till london, sen ska det gå bussar direkt från london upp till stratford upon avon som tar ca. 3h att åka. Sen byter man där till en buss som går ut till själva flygfältet där GKGG håller till.
jag ska försöka luska ut varifrån bussarna går och vad dessa kostar, har ett par engelsmän jag kan fråga :p
om nån har kontakt med exon så kan den personen fråga honom också för han har koll, snackade lite med honom om det här för några veckor sen :) |
|
|
| Vizay |
okay hittade en sida online som sammarbetar med godskitchen när det gäller bussar. http://www.event-express.co.uk
Om man åker från paddington stn. i london så kostar en biljett tur & retur £26 vilket motsvarar ca. 350:-
den stora frågan är ju om man ska ha helgbiljett eller biljett för ena dagen bara, hur har ni tänkt där? helgbiljett kostar £94, fredag -> lördag £42 & lör->sön £57
som linan ser ut så vore ju det mest logiska att dra antingen hel helg eller lör->sön
såhär skulle det iaf se ut med flyg, buss och biljett till eventet (räknar på lör->sön & hela helgen eftersom event-express som kör bussarna inte har bussar för fre->lör bara)
nu vet jag inte exakta tiderna för när bussen åker tillbaka men jag räknar helt sonika med att man hinner...
=====================================================
FRE -> SÖN
Flyg, ryanair (skavsta->stanstead)
avgång: 06.40
ankomst: 07.55
pris: 149:-
Buss, event-express (london, victoria->GKGG)
avgång: 10.30
ankomst: när gkgg öppnar (ca. 14.00)
pris: ca. 350:-
Buss, GKGG->london(troligtvis victoria)
avgång: 07.30
ank: ca. 10.30-11.00
Pris: ingår i priset ovan
Flyg, ryanair (stanstead->skavsta)
avgång: 17.40
ankomst: 20.45
pris: 399:-
totalt resepris: ca. 850-900:- (ryanairs priser går ju upp å ner, därav det ungefärliga priset)
Kommentar: kör man hela helgen så ingår campingplats gratis, dessutom är flygen helt på det lugna också, ska inte va något problem att hinna med dom.
=====================================================
LÖR -> SÖN
Flyg, ryanair (skavsta->stanstead)
avgång: 06.40
ankomst: 07.55
pris: 149:-
Buss, event-express (london, victoria->GKGG)
avgång: 10.30
ankomst: när gkgg öppnar (ca. 14.00)
pris: ca. 350:-
Buss, GKGG->london(troligtvis victoria)
avgång: 07.30
ank: ca. 10.30-11.00
Pris: ingår i priset ovan
Flyg, ryanair (stanstead->skavsta)
avgång: 17.40
ankomst: 20.45
pris: 399:-
totalt resepris: ca. 850-900:-
Kommentar: Samma sak här med flygen, gott om tid att hinna från flyg till buss och vice versa :)
Totalt pris med biljett bör alltså bli följande:
Helgbiljet + resa: ca. 2150:-
Lör -> sön + resa: ca. 1700:-
sådär, tog lite tid men så ser läget ut iaf :D
Jag känner att med tanke på den lilla summan som skiljer endagsbiljet från helgbiljett så är det mer värt att va där hela helgen från det att dom öppnar tills dom stänger :) |
|
|
| Funfrock |
Bra jobbat vizay :)
Jag har nog tänkt mig helgbiljetten. Kanske t o m en VIP biljett som jag känner mig rik, så man kan glida lite i poolområdet :)
Sen finns väl nån dag i london antintingen före eller efter eventet med i mina planer. |
|
|
| Vizay |
| steve kom just med en fin ide på msn, om man kör helg så styr vi upp ett tält att dela på så man har nånstans å softa osv :) det vore guld värt imo :) |
|
|
| Laszlo |
| 2000 spänn för resa och biljett är mycket mindre än jag räknat med. Fan alltså - det rycker i benen. Någon som har ett stort tält, och kostar det extra att slå upp ett? |
|
|
| SteveTranz4ever |
Ska försöka göra en seriös kalkyl samt se över mina semesterplaner, semestern har jag just under den perioden...
Vore så grymt ! Tackar Peter för hans fina post ovan.
Stort tält vore grymt... vad jag har förståt så är det gratis camping om man har en helgbiljett... |
|
|
| Laszlo |
| Till den viktigaste frågan av alla - någon som vet om det råder kameraförbud? Hittar inget på hemsidan som säger något om att det inte är tillåtet att medhava kamera in på området. Har aldrig varit i England förut - men jag vet ju av erfarenhet att holländarna är jävligt kinkiga vad gäller kameror på sina events. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Till den viktigaste frågan av alla - någon som vet om det råder kameraförbud? Hittar inget på hemsidan som säger något om att det inte är tillåtet att medhava kamera in på området. Har aldrig varit i England förut - men jag vet ju av erfarenhet att holländarna är jävligt kinkiga vad gäller kameror på sina events. |
Kul att du nämner detta just nu för att bara för 5 minuter sen så skickade jag ett mail ang. presspass...
Får jag svar på det mailet snart så får jag antingen ett ja och då är de inga problem och får jag ett nej så nämner han/hon väl om det är okej att ta med sig kamera ändå...
Borde såklart ha frågat om reglerna men nu blev det endast om presspass... |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by Laszlo
2000 spänn för resa och biljett är mycket mindre än jag räknat med. Fan alltså - det rycker i benen. Någon som har ett stort tält, och kostar det extra att slå upp ett? |
tält är chillers om man tjackar helgbiljett, då ingår tältplats i priset :)
gäller å bestämma sig snabbt bara för jag kan tänka mig att dom där bussplatserna ryker rätt fort när vi kommer in i juli :p
en smart tanke är ju att nån gör en sammbeställning också så vi hamnar på samma buss osv :) |
|
|
| Laszlo |
| Jag vill också ha presspass :( *gråta* |
|
|
|
|