return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 [2] 3 4 
Tis zover in Nederland (pg. 2)
View this Thread in Original format
robin
quote:
De regels op een rijtje.
1. Een kopie maken van muziek of film (cd of dvd) mag als die uitsluitend voor jezelf bestemd is. Van een videospel of andere software mag je geen kopie maken, ook niet voor eigen gebruik.
2. Het omzeilen van een beveiliging op een cd of dvd mag niet, ook niet om een kopie voor jezelf te maken. Je mag een omzeilingsmiddel ook niet verspreiden, bijvoorbeeld op een cd of dvd of als bestand op het internet.
3. Een kopie weggeven, ruilen of verkopen mag niet.
4. Een internetbestand (met muziek of een film) downloaden mag. Maar pas op met p2p uitwisseldiensten, want als je daarmee downloadt wordt je automatisch uploader, dat is "ter verspreiding aanbieden" en dat mag niet. Software downloaden mag niet.
5. Een bestand uploaden mag niet. Dus ook niet "sharen" of delen via een p2p uitwisseldienst. Je mag ook geen dvd "rippen" en de inhoud als bestand op het internet plaatsen.
6. Openbaar vertonen mag niet, behalve in huiselijke kring.

Als je opzettelijk een inbreuk op auteursrecht maakt dan is dat strafbaar als misdrijf. Onder opzet valt ook als je beter had horen te weten en eigenlijk bewust het risico neemt dat je inbreuk maakt.

Straffen kunnen oplopen tot 4 jaar gevangenisstraf en 45.000 euro boete.

Bron - brein
jp
Van de Brein site:

quote:
Mag ik als DJ mijn zelfgemaakte mixen (demo's) via het Internet of op geluidsdragers aanbieden?

Indien u in deze mixen muziekwerken van anderen gebruikt is voorafgaande toestemming van de rechthebbenden vereist. Het is dus niet toegestaan om deze demo's aan te bieden wanneer daarin auteursrechtelijk beschermde werken zijn verwerkt. Gebruikt u alleen uw eigen composities, dan bent u vanzelfsprekend vrij om deze aan te bieden en/of te verspreiden. Voor auteurs die zijn aangesloten bij Buma/Stemra geldt dat zij toestemming nodig hebben van Buma/Stemra , ook als zij hun eigen composities openbaarmaken en/ of verveelvoudigen.

Dus jongens en meisjes, eerst effe alle 20 producers mailen (ook die van het white label) :haha:

Nu heb je gelijk de verklaring waarom je op DVD's bijna nooit de muziek hoort die daadwerkelijk gespeeld wordt. Het is bijna onmogelijk alles te 'clearen'...
robin
quote:
Originally posted by Asperge
+1

Duurde ff voordat die opmerking kwam:p

Ze mogen inderdaad wel eens openheid van zaken geven over cd prijzen.

- hoeveel komt er bij de artiesten
- hoeveel kost de fabricage
- hoeveel pakt een winkel
- hoeveel pakken de platenmaatschappijen

Ik vraag me af hoe ver ze echt naar beneden kunnen, tuurlijk mogen hun ook een paar euros pakken per album (en een paar is 2) zo werkt het nou eenmaal, zij investeren, en hopelijk voor hun verdienen ze dat terug, soms ook niet.

Het is (helaas) niet anders, maar zonder platenmaatschappijen geen cd's/platen :o

Ze mogen ook de prijs met america wel eens gelijk trekken, (gemiddelde nemen van eu en us) we zullen hier wel weer hard genaait worden zodat ze daar op de absolute ondergrens kunnen verkopen en hier dan dat verlies goed maken :o

:whip:
sndh
BREIN mag eerst, in de civiele procedure die ze moeten starten tegen ieder individueel geval gaan vertellen:
- hoe ze aan de gegevens komen (inbreuk privacy)
- dat ze bewijs hebben dat JIJ (en niet je kleine broertje, een hacker et.c) hebt gedownload
- dat elk mp3tje etc dat JIJ hebt geupload (want daar gaat het om, aanbieden) illegaal is. Met andere woorden, is die whitelabel legaal?
- waarom ze juist JOU moeten hebben, en niet je buurman

aangezien zelfs mobiele telefoons te hacken zijn, en de gemiddelde hacker ook je pctje zonder firewall wel in komt, lijkt het me lastig te bewijzen dat jij willens en wetens de mp3s die illegaal zijn openbaar maakt!

BREIN heeft simpelweg de middelen niet voor deze procedures en zijn hopeloos begonnen iedereen bang te maken. Als je de dreigbrief die ze je sturen in de prullenbak tieft komen ze nergens.

Ik ben nog benieuwd wat de zaken gaan opleveren, als ze door BREIN worden verloren is dat een vrijbrief voor de downloaders van de thuiskopie ;)
jp
De artiest krijgt een voorschot om zijn album op te nemen en verder wordt een royalty percentage afgesproken dat per artiest verschilt (meestal rond de 15%). Zodra dit voorschot is terug verdiend uit de album verkopen, gaat de artiest deze royalties ontvangen.

Naast de royalties van de artiest wordt de kostprijs van een CD opgebouwd uit:

-BTW (19% van de verkoopprijs)
-marge voor de detailist (ongeveer 25% van zijn inkoopprijs)
-fabricage kosten (1-2 euro)
-magazijnkosten (paar%)
-overheadkosten (paar%)
-copyright heffing Buma Stemra (paar%)
-marketing (0-20%)

Verder wordt er op CD's waar TV-reclame voor wordt gemaakt nog een extra toeslag van ongeveer een euro geplakt

De uiteindelijke marge van de platenmaatschappij is meestal niet meer dan een paar procent en daarom moeten ze het ook vooral van de grote aantallen hebben en wordt het pas echt winstgevend als de marketingkosten zijn terugverdiend. Het percentage marketingkosten kan dan namelijk bij de winst worden opgeteld.
Roger
zogauw de prijzen van cds zakken ben ik best bereid om ze te kopen
heb bijvoorbeeld ook

Jan Vayne & Armin Van Buuren - Classical Trancelations voor 8 euro
Markus Schulz - Miami '05 voor 10 euro

voor die prijzen koop ik wel cds maar als het duurder wordt echt niet meer!

het zal voor brein ook vrij moeilijk worden om te bewijzen dat iemand echt schuldig is:rolleyes:
eieregooie
Hihi, hoop stress om niks dit :D
Roger
quote:
Originally posted by eieregooie
Hihi, hoop stress om niks dit :D

juist!

een vriend van me kreeg laast ook een nep mail van BIG. heeft zich ook allemaal druk gemaakt om niks.. vond het wel een goede grap trouwens:D
Tim81
CD's koop ik meestal en setjes zijn er om te downloaden!!
De meeste DJ's hebben ook het standpunt dat hun populariteit voor een belangrijk deel wordt bepaald door de te downloaden mp3-bestanden van hun optredens. Het meest recente voorbeeld is de set van Sasha (Sasha - Live in Orlando, FL (02-18-2005)), uit de reacties in het progressive topic valt op te maken dat hij er weer een paar nieuwe fans bij heeft.... die straks misschien wel Involver II kopen!
Roger
quote:
Originally posted by Tim81
CD's koop ik meestal en setjes zijn er om te downloaden!!
De meeste DJ's hebben ook het standpunt dat hun populariteit voor een belangrijk deel wordt bepaald door de te downloaden mp3-bestanden van hun optredens. Het meest recente voorbeeld is de set van Sasha (Sasha - Live in Orlando, FL (02-18-2005)), uit de reacties in het progressive topic valt op te maken dat hij er weer een paar nieuwe fans bij heeft.... die straks misschien wel Involver II kopen!

idd downloaden is helemaal niet zo slecht:tongue2

Vinyl kopen doe ik trouwens ook gewoon, heb dan wel geen TT's maar ik wil wel de nodige artiesten supporten. Het is alleen gewoon onmogelijk om alles wat je leuk vind te kopen:rolleyes:

Remy D
:o
Blik
gaat toch alleen om de grote jongens, niet om ons
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 
Privacy Statement